רפאל ותע"א ישתתפו בסלון האווירי של העולם הערבי בדובאי

רפאל תציג מערכות מבוססות AI בתערוכה, שתיפתח בשבוע הבא • גם התעשייה האווירית תציג את מוצריה לראשונה בסלון האווירי הערבי

יואב הר-אבן, מנכ''ל רפאל / צילום: כדיה לוי
יואב הר-אבן, מנכ''ל רפאל / צילום: כדיה לוי

חברת התעשיות הביטחוניות רפאל תשתתף לראשונה בסלון האווירי של העולם הערבי שייפתח בדובאי בשבוע הבא ותציג מערכות מתקדמות מבוססות AI. 

התערוכה היוקרתית, שמתקיימת אחת לשנתיים, נוסדה ב-1986 כסלון האווירי הערבי, תערוכה של כלי טייס ומערכות קשורות אזרחיות וצבאיות. מאז היא התרחבה והפכה לתערוכה הביטחונית הגדולה ביותר במזרח התיכון. עם השנים מגוון המציגים והמבקרים גדל והתרחב וכיום התערוכה נחשבת בינלאומית כאשר משתתפות בה למעלה מ-1,200 תעשיות ביטחוניות ותעשיות תעופה מכ-150 מדינות ברחבי העולם.

אלוף (במיל') יואב הר-אבן, מנכ"ל רפאל, מסר: "רפאל גאה לקחת חלק בבניית הגשרים בין ישראל לאיחוד האמירויות, ולהציג את מיטב המערכות שלנו בביתן של רפאל בתערוכה. רפאל שמחה לשתף פעולה ולבחון הזדמנויות למהלכים עסקיים עם העולם הערבי. אני רואה בתעשיות הביטחוניות קטר מוביל ומצמיח של המשק הישראלי. פתיחת צירים עסקיים עם העולם הערבי תביא לפריחה וצמיחה משני הצדדים". 

גם התעשייה האווירית תשתתף 

גם התעשייה האווירית תציג את מוצריה לראשונה בסלון האווירי הערבי שייפתח בדובאי (Dubai Airshow) באמצע נובמבר. התצוגה באיחוד האמירויות הערביות תכלול מגוון רחב של מערכות בדגש על מערכות תעופה אזרחית, חלל, מטוסי משימה ומודיעין ועוד.

מהתעשייה האווירית נמסר כי בתערוכה, שנחשבת לבולטת והחשובה בתחום, צפויים להיחתם שיתופי-פעולה אסטרטגיים עם חברות מקומיות, נוסף על אלה שכבר נחתמו בשנה האחרונה, וזאת כחלק מהרחבת הפעילות העסקית של החברה עם הממשל המקומי והתעשייה, ולהעמיק את שיתופי-הפעולה בתחומים השונים, ובהם מחקר ופיתוח, חדשנות, פיתוח עסקי, קידום השקעות ופעילות ביטחונית ותעופתית במטרה לבסס את פעילות החברה לטווח ארוך.

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, מסר: "במלאת שנה להסכמי אברהם, התעשייה האווירית שמחה לקחת חלק בסלון האווירי בדובאי ולהעמיק את שותפויותיה העסקיות באזור המפרץ. רק בשנה האחרונה נחתמו לא מעט שיתופי-פעולה בתחומי העשייה השונים של החברה, כגון: הקמת מרכז הסבות למטוסים עם איתיחאד, הסכם התחזוקה עם גאלף אייר, שיתוף-פעולה בנושא התמודדות עם נגיף הקורונה על-ידי גילוי מדדים באמצעות מכ"מים ועוד. התעשייה האווירית רואה במדינות המפרץ שותפות מלאות לתחומי העשייה של החברה, ולפיתוח טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות שיסייעו בשמירה על הביטחון והכלכלה במזרח התיכון כולו".

באפריל האחרון השתתפה התעשייה האווירית בתערוכת סייברטק, בתערוכת MRO (Maintenance Repair and Overhaul) ובקונגרס החלל העולמי שנערך לאחרונה בדובאי. התעשייה האווירית מהווה מוקד ידע טכנולוגי לאומי ועולמי בתחומי ההגנה האווירית, המכ"מים, הלוויינות, הכלים הבלתי מאוישים, התעופה האזרחית והסייבר.