"מעיל רוח" של רפאל הותקנה בהצלחה על טנקים של צבא גרמניה

משרד הביטחון בגרמניה וישראל הודיעו כי הסתיימה סדרת ניסויים של "מעיל רוח" על טנק הליאופרד 2 בהם נצפו למעלה מ-90% יירוטים מוצלחים • בחודש פברואר השנה חתמו משרדי הביטחון וההגנה של ישראל וגרמניה על עסקת G2G שכללה שילוב ואספקה של מערכת "מעיל רוח"

מערכת "מעיל רוח" של רפאל / צילום: אתר רפאל
מערכת "מעיל רוח" של רפאל / צילום: אתר רפאל

משרד ההגנה הגרמני ומשרד הביטחון הישראלי הודיעו כי הסתיימה בהצלחה סדרת ניסויי "מעיל רוח" על טנק הליאופרד 2 הגרמני. הניסויים בוצעו על ידי משרד ההגנה הגרמני, בשיתוף-פעולה הדוק עם משרד הביטחון הישראלי ובתמיכת חברת רפאל וחברת KMW הגרמנית, וכללו תרחישי ירי מאתגרים לפלטפורמה. בסדרת הניסויים נצפו למעלה מ-90% יירוטים מוצלחים כמו גם איתור מדויק של מקור האש ובכך הוכיחו את הצלחת שילוב מערכת "מעיל רוח" על הטנק הגרמני.

בחודש פברואר השנה חתמו משרדי הביטחון וההגנה של ישראל וגרמניה על עסקת G2G בהובלת מפא"ת (המינהל לפיתוח אמצעי לחימה) אשר כללה שילוב ואספקה של מערכת הגנה אקטיבית מסוג "מעיל רוח" ( TROPHY) של חברת "רפאל", עבור טנק הליאופרד 2 של צבא גרמניה. הניסויים כעת משלימים את קליטת המערכת בחטיבות הטנקים של גרמניה.

מערכת "מעיל רוח" מתוצרת "רפאל" היא מערכת הגנה אקטיבית מהמתקדמות מסוגה בעולם. היא מספקת הגנה לטנקים ונגמ"שים ובעלת יכולת התמודדות עם כלל איומי הנ"ט בזירה. בצה"ל המערכת מבצעית כבר שנים רבות והיא משולבת כיום בכל טנקי מרכבה סימן 4 ונגמשי הנמ"רים היוצאים מקו הייצור. המערכת הוכיחה את עצמה בפעילויות מבצעיות רבות ורשמה לזכותה מספר רב של יירוטי טילי נ"ט, לצד שמירה על הכוחות הלוחמים והפלטפורמות השונות.

בתחילת השנה צוין עשור ליירוט המבצעי הראשון של המערכת כאשר טיל נ"ט שנורה אל טנק מרכב של גדוד 9 בגבול עזה, יורט על ידי המערכת.

במלחמת לבנון השנייה, חמש שנים קודם לכן, גרמו טילי נ"ט שהיו בידי חיזבאללה, ובראשם הטיל "קורנט", לנזקים ולאבידות בקרב חיילי השריון והחי"ר המשוריין שהשתתפו בלחימה. "מעיל רוח" הייתה אז בפיתוח מתקדם, ואירועי לבנון 2 זירזו את רכישתה. זמן קצר אחר כך היא נכנסה לשירות מבצעי מלא בצה"ל.

מערכת "מעיל רוח" נמכרה גם לצבא היבשה האמריקאי, שצייד 4 חטיבות טנקי אברמס במערכת.