טסלה | בלעדי

בפעם הרביעית מאז שנחתה בישראל: מחירי טסלה 3 עולים שוב

טסלה 3 שוב מתייקרת, והפעם בכמעט 9,000 שקל בגרסת הבסיס • המחיר לא ישפיע על המשלוח הקרוב, שינחת באשדוד בעוד כעשרה ימים

טסלה 3 / צילום: Shutterstock
טסלה 3 / צילום: Shutterstock

חברת טסלה שוב העלתה אמש את מחירי דגם הטסלה 3 ללקוחות בישראל. המחיר עלה בינתיים רק לדגם הבסיס שהתייקר בכמעט 9,000 שקל וחצה לראשונה, כלפי מעלה, את הרף הסמלי של 200 אלף שקל. דגם הבסיס עולה כעת 201,332 אלף שקל, והוא גם שינה במקביל את שמו וייקרא כעת "Rear Wheel Drive" או "הנעה אחורית" במקום SR+. אולי כדי להמתיק את הגלולה גם הטווח המוצהר בתקן WLTP עלה ועומד כעת על 491 ק"מ.

זוהי ההתייקרות הרביעית במספר של הדגם מאז נחת בישראל כאשר האחרונה הייתה ביוני השנה. בסך-הכול עלה מחירו של דגם הבסיס מאז השקתו בישראל ביותר מ-25 אלף שקל. 

בנוסף הוסיפה החברה לסדרה 3 אופציה בישראל חדשה לניהוג סמי-אוטונומי אותו היא מכנה Enhanced Autopilot שכוללת בין השאר ניווט באמצעות מערכת האוטו-פיילוט התקני של המכונית, חניה אוטומטית ללא התערבות הנהג ושינוי אוטונומי של הנתיב בעת הנהיגה, במקום נסיעה בקו ישר. מחיר האופציה הזו הוא כ-17 אלף שקל אולם עדיין לא ברור האם כל התכונות הללו ברות ביצוע ללא התערבות הנהג במסגרת הרגולציה הנוכחית בישראל.

עד כה לא השתנו המחירים של דגם הטווח הארוך ודגם הביצועים של טסלה 3, אולם לאור התייקרותם בשווקים בחו"ל, ניתן להניח כי גם מחירם בישראל יעלה בקרוב. עליית המחיר היא רק למזמינים חדשים של הרכב החל מהמשלוח הבא, שאמור להגיע לישראל בסביבות חודש מרץ על פי האתר של טסלה.

רוב הלקוחות שכבר הזמינו כלי רכב מהמשלוח הקרוב, שינחת בנמל אשדוד בעוד כשבוע ועליו כ-1600 כלי רכב, ישלמו את המחיר "הישן". יצוין כי ההתייקרות נרשמת למרות ההתחזקות המשמעותית של שער השקל ביחס לדור, שהוא המטבע אליו צמודים מחירי טסלה.

הרקע להתייקרות הוא ככל הנראה העלייה המשמעותית במחירי התשומות לייצור רכב בכל העולם ובמיוחד בסין, כולל עלייה במחירי האנרגיה, חומרי הגלם והצ'יפים. עם זאת, רוב היבואנים בישראל עדיין לא העלו מחירים בשיעור כה חד אם בכלל. יצוין כי בהודעה של אלון מאסק בטוויטר אתמול, שבה הודיע כי טרם נחתמה כל עסקה פורמלית לספק מכוניות ל"הרץ", הוא אמר כי הביקוש לכלי הרכב של טסלה גדול הרבה יותר מכושר הייצור.