אלון מאסק: טסלה עוד לא חתמה חוזה עם הרץ

יצרנית המכוניות החשמליות חצתה בשבוע שעבר את רף שווי טריליון הדולר, לאחר שחברת השכרת הרכב הודיעה כי תבצע הזמנה ראשונית של 100 אלף טסלות עד סוף 2022

מייסד טסלה, אלון מאסק / צילום: Shutterstock
מייסד טסלה, אלון מאסק / צילום: Shutterstock

מנכ"ל טסלה אלון מאסק צייץ ביום אמש (ב') כי החברה טרם חתמה על חוזה עם חברת השכרת הרכב הרץ. הוא הגיב לציוץ שהציג את גרף העליות במניה וכתב כי "עם משהו מזה מבוסס על הרץ, אני רוצה להדגיש כי טרם נחתם חוזה. לטסלה יש הרבה יותר ביקוש מייצור, לכן נמכור מכוניות להרץ רק באותם שוליים כמו לצרכנים. לעסקת הרץ יש אפס השפעה על הכלכלה שלנו".

בשבוע שעבר חצתה לראשונה יצרנית המכוניות החשמליות את רף טריליון הדולר, לאחר שהרץ הודיעה כי תגדיל צי כלי הרכב החשמליים שלה עם "הזמנה ראשונית של 100 אלף טסלות עד סוף 2022. להודעה נלוותה פרסומת עם שחקן הפוטבול טום בריידי, שניצח בסופרבול שבע פעמים, ליד מכוניות טסלה 3 בחניון של הרץ. בראיון בשבוע שעבר לרשת CNBC אמר המנכ"ל הזמני של הרץ, מארק פילדס, כי החברות החלו בשיחות לפני חודשים רבים ויש להן "מערכת יחסים מצויינת".

בדרך-כלל המשקיעים לא אוהבים כשחברת רכב מוכרת כמויות גדולות של כלי רכב לציי השכרה, שכן לרוב מדובר בעסקה עם הנחות גדולות. אלא שמפרסום בבלומברג עולה כי היקף ההזמנה יספק לטסלה הכנסות בהיקף של 4.2 מיליארד דולר - מה שגם מלמד שהרץ משלמת מחיר דומה למחיר המחירון. המהלך גם נתפס ככניסה למיינסטרים של המכוניות החשמליות.

מההודעה על המהלך זינקה מניית טסלה ביותר מ-30% ומאסק, שמחזיק 20% ממניות החברה, עלה שוב למקום הראשון בדירוג עשירי העולם.