רגע לפני הדיונים על התקציב: ביטון דורש מבנט להכניס לספרי הלימוד את סיפורם של העולים ממדינות ערב

יו"ר ועדת הכלכלה שלח מכתב לראש הממשלה ולשרת החינוך, עליו חתומים חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה בדרישה ליישם את דוח ביטון • הדוח נכתב בתקופתה שבנט כיהן כשר החינוך, והמלצתו היא להכניס לספרי הלימוד את סיפורי עלייתה לארץ של יהדות ספרד

יו''ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
יו''ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת כלכלה ח"כ מיכאל ביטון ממפלגת כחול לבן שלח בצהריים מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט ולשרת החינוך יפעת שאשא-ביטון בדרישה לשריין בתקציב הקרוב את יישום מסקנות דוח ביטון.

הדוח שנכתב בתקופתו של  בנט כשר החינוך, מבקש לשלב את סיפורם של העולים ממדינות ערב בחומרי הלימוד ולא יושם מאז. כעת דורש ביטון יחד עם חברי כנסת נוספים מהקואליציה והאופוזיציה למצוא את התקציב ליישומו. המכתב נשלח שעות ספורות לפני שמתחילה ההצבעה במליאה, אולם בלשכתו של ביטון טוענים כי אין פה איום על התקציב אלא "דרישה חד משמעית מבנט להשתמש בסמכותו כדי להביא ליישום הדוח סופסוף".

בפתח המכתב כותבים ביטון וחברי הכנסת נוספים לבנט "ועדת ביטון מונתה בהוראתך עת שימשת כשר החינוך. חמש שנים אחרי, מסקנות הוועדה אשר הוגשו לידך עדיין לא מומשו. הציפיות הציבוריות הרבות לא זכו למענה ותלמידי ישראל עדיין לא מקבלים ולומדים את הסיפור המלא. לא כל ילדי ישראל זוכים להזדמנויות שוות רק בשל העובדה כי הם והוריהם נמצאים מחוץ לסיפור הישראלי כבר מעל 70 שנים."

בפנייה לשרה נכתב "שרת החינוך, ד"ר שאשא ביטון, ניצבת לפתחך הזדמנות היסטורית לעשות את השינוי הנדרש ולהוביל תהליך עמוק במסגרתו תלמידי ישראל ילמדו את הסיפור המלא של עם ישראל. אנחנו מפצירים בך שלא להחמיץ הזדמנות זו ולהוביל מהלך מבורך היסטורי וראוי . אי יישומן של המסקנות מהווה עוול לכלל החברה הישראלית, לא מדובר בסיפור 'המזרחי' בלבד. זהו נדבך חשוב המשלים את פאזל הישראליות והינו קריטית עבור עם ישראל כולו".

במכתב עליו חתומים בין היתר גם יום טוב כלפון מימינה, נעמה לזימי מהעבודה, יעקב מרגי, משה ארבל ויואב בן צור מש"ס וכן עמיחי שיקלי מימינה, ניר ברקת, אופיר סופר, קטי שטרית, יריב לוין ונוספים, נכתב "אנו חברי כנסת מסיעות הבית השונות קוראים לכם להכניס כבר בתקציב הקרוב סעיף ליישום המסקנות. אנחנו משוכנעים כי לאור העובדה שראש הממשלה, אשר מינה את הוועדה והתגאה במסקנותיה, בוודאי יתמוך ויקדם את ישומן בפועל".