בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; מודרנה מחקה קרוב ל-20%, אנבידיה כיכבה

תשואות האג"ח של הממשל האמריקאי נופלות • הישראליות בוול סטריט: אוטונומו התרסקה, קלטורה המשיכה לאבד גובה אחרי הדוחות; סטרטסיס וסייברארק זינקו • הבנק המרכזי הבריטי (BOE) השאיר את הריבית ברמתה הנוכחית • מחירי הנפט ירדו לאחר הכרזת קרטל אופ"ק על הגדלת התפוקה

בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי
בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

22:02

יום המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה מעורבת. דאו ג'ונס נחלש בכ-0.1% ואילו S&P 500 ונאסד"ק המריאו לשיא חדש זה היום השישי ברציפות, עם עליות של 0.4% ו-0.8% בהתאמה. בשו"ק האג"ח של הממשל האמריקאי, מנגד, נרשמו ירידות עמוקות. התשואה על האיגרת ל-10 שנים נפלה ב-6 נקודות בסיס ל-1.51%.

בשבוע הבא המסחר שוב יתקיים בין השעות 15:30 ל-23:00 (שעון ישראל) לאחר שגם בארה"ב יזוז השעון שעה אחת אחורה.

חברת מתחמי הארקייד וגיימינג, פן נשיונל גיימינג , איבדה 21% לאחר פרסום תוצאותיה לרבעון, שבמהלכו רשמה הכנסות של 1.51 מיליארד דולר. הרווח הנקי עמד על 86 מיליון דולר, או 52 סנט למניה בדילול מלא. בעוד שבשורת ההכנסות החברה עמדה בתחזיות, בשורת הרווח היא פספסה ובגדול שכן אנליסטים בשוק ציפו לרווח של 84 סנט למניה.

מודרנה  גם מחקה קרוב ל-20% לאור תוצאות חלשות ברבעון השלישי, שלפיהן החמיצה ב-20% את ציפיות השוק בשורת ההכנסות וגם הרווחים נחתכו. החברה סיפקה תחזית מכירות מאכזבת לרבעון הרביעי, והמשקיעים הראו את אכזבתם.

אנבידיה , אטסי , קוואלקום  ואפלייד מטריאלס  רשמו עליות חדות הערב, וכך גם המניות הישראליות סטרטסיס , נובה , וויקס , סייברארק , ארבה רובוטיקס , סנטינל וואן  ואורמד  (שדווקא צללה במסחר בת"א היום). מנגד, זה לא היה יום מוצלח עבור אוטונומו  שאיבדה 13%, קלטורה  שנפרדה מ-10% (לאחר שהתרסקה ב-28% אמש) ואופקו הלת'  שנסוגה בקרוב ל-7%.

בשוק הקריפטו נרשמות ירידות קלות, והביטקוין נסחר סביב 61.2 אלף דולר. האת'ר ירד מהשיא ונסחר תמורת 4,477 דולר. מטבע השיבה קוין נופל ב-20% ומאבד כ-10 מיליארד דולר בשווי השוק שלו - וכך מאבד את מקומו בעשירייה הפותחת של מטבעות הקריפטו הגדולים.

בזירת המסחר בנפט הגולמי נרשמות ירידות הערב לאחר שקרטל אופ"ק+ הודיע כי החברות בארגון יעלו את התפוקה החודשית ב-400 אלף חביות נפט ליום, כצפוי. נפט מסוג WTI יורד ב-2.3% לרמה של 79 דולר לחבית, ונפט מסוג ברנט מאבד 1.7% ונסחר תמורת 80.5 דולר לחבית. מנגד, הזהב מתחזק הערב ב-1.7% למחיר של 1,794 דולר לאונקיה.

20:23

המסחר בוול סטריט ממשיך להתקיים במגמה מעורבת, כאשר העלייה של הנאסד"ק מתחזקת ל-0.8% , S&P 500 עולה בכמעט 0.3% ודאו ג'ונס יורד בשיעור דומה.

אנבידיה  ממשיכה לבלוט עם קפיצה של יותר מ-14%, קוואלקום אחריה. בקרב שאר חברות הטכנולוגיה העלוית מתונות יותר. אמזון  עולה ב-3%, אלפאבית  וטסלה  ב-1.6%, AMD  ב-4.7% ומיקרוסופט  בחצי אחוז. אפל  מאבדת 0.1%, נטפליקס  יורדת ב-3%.

מודרנה ממשיכה לבלוט עם ירידה של מעל 19% לאחר שפספסה את תחזיות האנליסטים לרבעון השלישי ביותר מ-20%. ספקית פלטפורמת הווידאו Vimeo  נופלת ב-31% לאחר שפרסמה ירידה קלה בהכנסות וסיפקה תחזית מאכזבת.

18:45

נעילה חיובית בבורסות אירופה. מדדי דאקס ופוטסי עלו ב-0.4% על אף ירידות גבוהות של בנקי ההשקעות שהעיבו על המסחר, מדד קאק עלה ב-0.5%.

בוול סטריט המגמה עודנה מעורבת, כאשר העלייה של נאסד"ק מתחזקת ל-0.6%.

קלטורה  הישראלית ממשיכה לעוד יום של איבוד גובה, בהמשך לפרסום תוצאותיה אמש (שלאחריהן התרסקה ב-28%). החברה עקפה את התחזיות בשורת ההכנסות (43 מיליון דולר, לעומת צפי של 41.8 מיליון דולר) אך דיווחה על הפסד נקי של 25.2 מיליון דולר, או 26 סנט למניה, כאשר בשוק ציפו להפסד של 7 סנט למניה. 

17:50

המסחר בארה"ב ממשיך להתקיים במגמה מעורבת, כאשר נאסד"ק עולה ב-0.4% לשיא חדש, S&P 500 עולה ב-0.1% ואילו דאו ג'ונס יורד ב-0.3%.

בין המניות שבולטות לחיוב אפשר לציין את אטסי  שקופצת בקרוב ל-15% לאחר הדוחות, קוואלקום שעולה ב-11%, אנבידיה  שמטפסת 8.5% ודומינוס פיצה  שמתקדמת 3.5%. בקרב המניות הישראליות סטרטסיס  ממשיכה לבלוט עם זינוק של מעל 13%, סייברארק וסיירן  עולות כ-8%, וויקס מוסיפה 5.8% ונובה 5%. גם סנטינל וואן, ריסקיפייד ואורמד (שצנחה בנעילה בתל אביב) מתחזקות.

מנגד, מודרנה ממשיכה לצלול ומאבדת כבר 18% משוויה, פינדודו הסינית מאבדת 5.8% ונטפליקס  נחלשת ב-2.4%. בקרב המניות הישראליות אוטונומו  מתרסקת ב-15%, פלייטיקה  נסוגה 6.2% וגם צים, קלטורה , אופקו ודריו הלת'  מאבדות גובה.

באירופה המגמה עדיין חיובית, אם כי הבנקים ובתי ההשקעות מעיבים על המסחר. דויטשה בנק  וברקליס  מאבדים 4%, לוידס  יורד ב-4.4%.

16:28

גם סייברארק  הישראלית מרכזת עניין בוול סטריט לאחר פרסום הדוחות. החברה מזנקת ב-10% לאחר שרשמה עלייה של 14% בהכנסות (שהסתכמו ב-121.6 מיליון דולר), ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שהעריכו שהן יעמדו על 120 מיליון. ההפסד הנקי זינק (Non-GAAP) עמד על 6 סנט למניה בדילול מלא, בעוד שבשוק ציפו להפסד של 7 סנט למניה.

חברת האוטוטק הישראלית אוטונומו  לעומתה מוחקת 12%. גם פלייטיקה  ממשיכה ליום נוסף של ירידות ונסוגה ב-4.9%. וויקס  עולה ב-6%, ריסקיפייד  ב-4.7% וסנטינל וואן  ב-3.5%.

15:31

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת, עם עליות קלות לנאסד"ק ו-S&P 500 בעוד שדאו ג'ונס נסחר בירידה מזערית.

מודרנה  מתרסקת במסחר לאחר שמחקה כמעט 15% בטרום, לאחר פרסום התוצאות הרבעוניות. יצרנית חיסון הקורונה רשמה הכנסות של 5 מיליארד דולר ברבעון השלישי, כ-20% מתחת לתחזיות האנליסטים (6.2 מיליארד דולר). גם בשורת הרווח היא החמיצה את התחזיות כאשר רשמה רווח של 7.7 דולר למניה בעוד שבשוק העריכו 9.09 דולר רווח למניה. בעקבות ההאטה החברה הורידה את תחזית המכירות שלה לשנה כולה מ-20 מיליארד דולר לטווח של 15-18 מיליארד דולר.

סטרטסיס  הישראלית, שמפתחת מדפסות תלת ממד, ממשיכה במומנטום החיובי שרשמה בטרום המסחר היום בעקבות התוצאות הרבעוניות הטובות שפירסמה. החברה דיווחה על הכנסות של 159 מיליון דולר ברבעון השלישי, לעומת 127.9 מיליון דולר אשתקד. מדובר בנתון גבוה מהתחזית בשוק, שצפתה הכנסות של 150 מיליון דולר. הרווח הנקי (Non-GAAP) עמד על חצי מיליון דולר או סנט אחד למניה, בהשוואה להפסד נקי של 3 מיליון דולר (הפסד של 5 סנט למניה) ברבעון המקביל. גם בשורה זו החברה עקפה את התחזיות, שכן בשוק העריכו הפסד של 6 סנט למניה.

קלטורה , שאתמול התרסקה בכמעט 28%, קפצה ב-8% במסחר המוקדם וגם כעת מרכזת עניין.

חברת הטכנולוגיה קוואלקום , שעוסקת בתחום החם של המוליכים למחצה, מזנקת ב-14$ לאחר שפירסמה אתמול תוצאות טובות שלפיהן עקפה את התחזיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות. החברה העלתה את יעד ההכנסות שלה לרבעון הרביעי.

14:43

סייברארק , המספקת פתרונות לאבטחת סייבר, עקפה את תחזיות האנליסטים ברבעון השלישי כשרשמה הכנסות של כ-121.6 מיליון דולר והפסד נקי ( Non-GAAP ) בגובה 6 סנטים למניה, בזמן שהאנליסטים ציפו להכנסות בסך כ-120 מיליון דולר והפסד נקי גבוה יותר, של 7 סנטים למניה. החברה נמצאת כיום בעיצומו של שינוי במודל העסקי ומעבר למודל של מנויים, ובתקופת המעבר ישנה פגיעה בתוצאותיה. החברה עדכנה כי ה- ARR (הכנסות חוזרות שנתיות) צמחו ב-38%. סייברארק צופה ברבעון הרביעי הכנסות של 140-148 מיליון דולר, עם רווח נקי ( Non-GAAP ) של 6-21 סנט למניה. אמצע טווח תחזית ההכנסות גבוה מתחזיות האנליסטים, ואמצע טווח תחזית הרווח דומה להן.

נובה , המספקת פתרונות מדידה לבקרת תהליכי הייצור של מוליכים למחצה, עקפה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון השלישי הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח. הכנסותיה הסתכמו בכ-113 מיליון דולר, צמיחה של 62% לעומת הרבעון המקביל, והרווח הנקי למניה ( Non-GAAP ) היה 1.16 דולר. בסך הכול נרשם רווח נקי Non-GAAP של 34.5 מיליון דולר, לעומת 16.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. התחזית לרבעון הרביעי היא להכנסות של 113-123 מיליון דולר ורווח נקי של 94 סנט עד 1.12 דולר למניה, גבוה מתחזיות האנליסטים.

14:30

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב עמדו בשבוע שעבר ברמה של 269 אלף לעומת צפי כלכלנים לכ-275 אלף תביעות.

הבנק המרכזי הבריטי (BOE) השאיר את הריבית ברמתה הנוכחית על 0.1%. נדב אופיר, אסטרטג שווקים גלובליים בחדר המסחר של בנק הפועלים, מציין כי "בהחלטתו, הבנק למעשה אומר כי החששות שלו מהאטה בצמיחה עולות על החששות מהאינפלציה ומהשפעותיה על הכלכלה הבריטית. מנגד, הבנק הודיע כי הוא צופה שהריבית תהיה חייבת לעלות ״בחודשים הקרובים״ כדי לדכא את האינפלציה. ההחלטה נתקבלה ברוב של 7-2 ותוכנית ההרחבה הכמותית תישאר על כנה בסך של 20 מיליארד פאונד בחוב הקונצרני בתוספת של 875 מיליארד בחוב הממשלתי. ההצבעה לצמצום בתוכניות הרכישות (בדומה ל-tapering בארה״ב) נדחתה אף היא ברוב של 6-3".

"נראה כי אי העלאת הריבית היום הינה למעשה דחיית הבלתי נמנע לאור האינפלציה והצמיחה בממלכה, גם אם זו האחרונה היא בקצב יותר נמוך ממה שהבנק המרכזי ציפה. לאחר העלאת הריבית השבוע בפולין, נראה כי לאט לאט הבנקים המרכזיים מגיעים למסקנה כי אין מקום לריבית אפסית ושינוי הדיסקט בחשיבה המוניטרית אולי מתעכב, אך הוא מגיע".

13:55

חברת סול ג'ל  אשר מפתחת מוצרים לטיפול במחלות עור, ונמצאת בשליטת משקיע הביומד והמיליארדר מורי ארקין, הודיעה על שינוי הסכם המסחור שלה עם חברת פדאגיס, כך שיניב מזומנים מוקדם יותר. סולג'ל תוותר על האחוזים שלה בהכנסות, ותקבל מיידית 21 מיליון דולר. בנוסף לכך, יחסכו לה עלויות שונות הקשורות ביצור המוצר. התקווה של החברה הוא כי סכום חד פעמי זה יעזור לה להמשיך לפתח את המוצרים שבהם היא רואה ערך מוסף רב יותר. 

12:15

עליות קלות באירופה. בלונדון הסוחרים ממתינים להודעת הבנק המרכזי של אנגליה בנוגע למדיניות המוניטארית.

מניית סוסייטה ג'נרל  רושמת עלייה חדה לאחר שהבנק הצרפי דיווח את תוצאות טובות לרבעון השלישי. 

10:17

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות קלות. במסחר בחוזים על מדדי ניו יורק ניכרת יציבות עם נטייה לעליות.

החוזים על הנפט נסחרים בעליות קלות לאחר ירידה חדה אתמול. הביטקוין יורד ל-62,000 דולר.

08:05

המסחר בשווקים האסייתיים מתקיים הבוקר במגמה חיובית, לאחר עליות בוול סטריט אמש. במסחר בחוזים על מדדי ניו יורק ניכרת יציבות. התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עולה ל-1.60%. 

מדדי המניות המובילים בוול סטריט טיפסו אמש לשיאים חדשים, לאחר הודעת הפדרל ריזרב. הדאו ג'ונס טיפס בכ-0.3% וה-S&P 500 עלה ב-0.7% ל-4,660 נק'. 

הבנק המרכזי האמריקאי, הפדרל ריזרב, הודיע, כצפוי, על תחילת ה"טאפרינג" - צמצום רכישות האג"ח (ההרחבה הכמותית). הריבית בארה"ב נשארת, כצפוי, ללא שינוי, ברמה של 0%-0.25%.

חברי "ועדת השווקים הפתוחים" של פד החליטו אתמול לצמצם את רכישות האג"ח , שעמדו על כ-120 מיליארד דולר לחודש (80 מיליארד דולר לרכישות של אג"ח ממשל ועוד 40 מיליארד דולר לאג"ח מגובות משכנתאות) בכ-15 מיליארד דולר לחודש (10 מיליארד דולר באג"ח ממשל ו-5 מיליארד דולר באג"ח מגובות משכנתאות, החל מהמשך החודש), בשלב ראשוני.

בזירת המסחר בסחורות, הנפט ממשיך לאבד גובה לאחר ירידה חדה אתמול וחוזה על חבית מסוג ברנט יורד ב-0.7% ל-81.4 דולר.

בשוק הקריפטו נרשמות ירידות קלות, כאשר הביטקוין נסחר סביב 62,400 דולר והאת'ר נסוג ונסחר סביב 4,570 דולר.