כפול מהערכת השמאי: בכמה נמכר מגרש של 300 מ"ר ברחוב בוגרשוב בת"א?

המגרש, ששטחו כ-300 מ"ר, נמכר לאיש העסקים משה ממרוד במחיר כפול מהערכת השמאות לנכס • בנכס, שנמצא על פינת רחוב פינסקר, ישנו כיום בית חד-קומתי שנבנה בשנות השלושים, והוא הבית החד-קומתי האחרון ברחוב

רחוב בוגרשוב 50, תל אביב / צילום: תמר מצפי
רחוב בוגרשוב 50, תל אביב / צילום: תמר מצפי

איש העסקים משה ממרוד זכה בהתמחרות לרכישת המגרש ברחוב בוגרשוב 50 בתל אביב במחיר של 29.1 מיליון שקל. מדובר במגרש ששטחו כ-300 מ"ר, והמחיר הזוכה כפול מהערכת השמאות שעמדה על 16 מיליון שקל. בנכס, שנמצא על פינת רחוב פינסקר, ישנו כיום בית חד-קומתי שנבנה בשנות השלושים, והוא הבית החד-קומתי האחרון ברחוב.

התמחרות נערכה במשרדו של כונס הנכסים עו"ד פז יצחקי וינברגר, והעסקה אושרה בידי השופט עמית יריב מבית משפט השלום בתל אביב. "הוגשו בהתחלה תשע הצעות, ולהתמחרות הגיעו שבע מהן", אומר עו"ד יצחקי וינברגר. "ההתמחרות התחילה מ-19 מיליון שקל", הוא מוסיף ומעריך כי זכויות הבנייה על הקרקע הן בין 750-800 מ"ר.

כאמור, הנכס נרכש בשנת 2006 לצורך פרויקט פינוי בינוי על ידי חברת לופוס השקעות וחברת אור סיטי נדל"ן. בשנת 2015, הגישה חברת לופוס השקעות לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לפירוק השותפות בינה לבין חברת אור סיטי נדל"ן שבבעלות ענבל אור, או מינוי כונס נכסים.

"הלקוחה שלי קנתה אז חלק מהמקרקעין יחד עם חברת ענבל אור, אבל השותפה לא עמדה בתשלומים, לכן הגשנו תביעה במטרה לחייב אותה לשלם או לחלופין, לרכוש את חלקה", מציין עו"ד יצחקי וינברגר. לדבריו, "היו לנכס חמישה בעלים: אור סיטי נדל"ן החזיקה בשלוש מניות, שתי חברות נוספות החזיקו בשתי מניות כל אחת בנוסף לשני בעלים שלכל אחד מהן הייתה חוזקה על שמינית בנכס"

שי טאובר, מנכ"ל ממרוד נכסים, מסר בתגובה: "מדובר על המתחם היחידי הפנוי לבנייה ברחוב בוגרשוב ואנחנו מתכננים לבנות שם פרויקט יוקרתי. המיקום הוא ייחודי - מרחק הליכה מכמה מוקדים מרכזיים בתל אביב והים".

לדבריו, "אנחנו בוחנים אפשרות בניית פרויקט מלונאי או מגורים ובשלב הזה רוצים לבחור אדריכל מוביל שיתאים את הבנייה לשינוי שהרחוב עבר. ההתגבשות תהיה תוך כדי תהליך".

הוא הוסיף כי "ההצעה שהוגשה על ידי ממרוד הייתה גבוהה בכ-100 אלף שקל יותר מהבאה אחריה, ולא מדובר על מחיר גבוה בהתחשב במיקום ובפוטנציאל".