הממשלה אישרה מכסה של 500 עובדי הייטק פלסטינים לתעשייה הישראלית

הצעת ההחלטה חולקה לשלוש פעימות, כאשר עד שנת 2023 תאושר כניסתם של 200 עובדים נוספים בכל שנה, ועוד תוספת 100 עובדים נוספים ב-2024 • חברות ההייטק שיהיו מעוניינות בעובדים אלה יחויבו לשלם להם שכר שאינו פחות מ-150% מהשכר הממוצע במשק, כלומר לא פחות מ-17,000 שקל לחודש

מעבר ביתוניא / צילום: Shutterstock, nayef hammouri
מעבר ביתוניא / צילום: Shutterstock, nayef hammouri

בעקבות התוכניות לייבוא עובדים זרים להייטק הישראלי, אישרה היום (א') הממשלה את הבאתם של 500 עובדי הייטק פלסטינים לענף הטכנולוגיה בישראל. חברות ההייטק שיהיו מעוניינות בעובדים אלה יחויבו לשלם להם שכר שאינו פחות מ-150% מהשכר הממוצע במשק, כלומר לא פחות מ-17,000 שקל לחודש. נוסף על כך, המכסה תאושר אך ורק לחברות שיאושרו על ידי רשות החדשנות, הסמכות היחידה בישראל המספקת תו תקן של חברת הייטק, בהתבסס על שיעור כוח האדם המוקצה לפיתוח מוצרים חדשים ולייצוא מוצרים.

הצעת ההחלטה חולקה לשלוש פעימות, כאשר עד שנת 2023 תאושר כניסתם של 200 עובדים נוספים בכל שנה, ועוד תוספת 100 עובדים נוספים ב-2024. מכסה זו נוספת על מכסת העובדים הפלסטיניים המועסקים בענפי הבנייה, החקלאות, התעשייה והשירותים.

בהמשך, ימונה צוות בין משרדי בראשות המנהלת הכללית של המשרד לשיתוף פעולה אזורי או נציג מטעמה, ובהשתתפות נציגי משרד הכלכלה, בכלל זה נציגי זרוע העבודה, משרד האוצר, משרד הביטחון ורשות האוכלוסין. הצוות יבחן במהלך הזמן את האפקטיביות של שילוב העובדים הפלסטינים בתעשייה הישראלית, את השפעתו על שילוב עובדים ישראליים בענף ואת ההשפעה על הכלכלה הפלסטינית. הצוות יציג את מסקנותיו לשרים ואלה יוכלו להביא לאישור הממשלה בקשות לשינוי המכסה או להארכת התכנית בהתאם לממצאים ולהמלצות.

אחת החברות המעסיקות הנהנות מן התכנית היא קייטו נטוורקס (Cato Networks), חברת הסייבר של שלמה קרמר, שבה עובדים 15 מהנדסים, מהנדסות וראשי צוותים מהגדה המערבית, מרביתם מתחום האוטומציה. העובדים מתגוררים בשכם ובבית לחם, מועסקים במשרד ברמאללה וכעת יוכלו גם להגיע למשרדי החברה בתל אביב.