מיכאלי: "נתנגד גם בכנסת להעלאת הפנסיות למשרתי קבע"

לאחר ישיבת הסיעה של מפלגת העבודה חידדו גורמים בכירים במפלגה כי "מפלגת העבודה התנגדה לחוק בממשלה ומתנגדת לזה גם בכנסת, אבל אנחנו מחויבים לשותפות שלנו בקואליציה וליציבות שלה מעל לכל"

השרה מרב מיכאלי / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות
השרה מרב מיכאלי / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, הודיעה היום (ב') בישיבת סיעה כי בכוונתה להתנגד להעלאת הפנסיות למשרתי הקבע. מיכאלי, שגם התנגדה להצעה כשזו הונחה על שולחן הממשלה, הפכה את התנגדות סיעתה לחוק שמקדם יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ לעובדה מוגמרת. "נתנגד גם בכנסת להעלאת הפנסיות למשרתי קבע. המתווה שהביא גנץ להעלאת הפנסיות אושר בממשלה בהתנגדות שרי העבודה, אך יהיה צורך בתמיכת הסיעה כדי להעבירו בכנסת", אמרה.

עם זאת, לאחר ישיבת הסיעה של מפלגת העבודה יצאו גורמים בכירים במפלגה במסר שמשאיר אפשרות להפיכת ההחלטה ואמרו כי "מפלגת העבודה התנגדה לחוק בממשלה ומתנגדת לזה בכנסת, אבל אנחנו מחויבים לשותפות בקואליציה וליציבות שלה מעל לכל. נצביע כפי שנחליט בסיעה".

בנוסף, כפי שפרסמנו בסוף השבוע, לגנץ צפוי מוקש נוסף בדמות התנגדות מפלגת מרצ למתווה שהציע. בוועדת החוץ והביטחון, שהצביעה על החוק לפני כשבוע, הייתה זו ח"כ מיכל רוזין שנמנעה בהצבעה. בהתאם אמרו חברי כנסת נוספים במרצ כי הם לא מתכוונים לתמוך בהעלאת הפנסיות בהזדמנויות שונות.

ללא רוב קואליציוני אין לגנץ כל יכולת להעביר את החוק, בשל התנגדות חברי האופוזיציה.