הותר לפרסום שם החשוד ברצח יזם הנדל"ן אלדד פרי: דניאל קדר

דניאל קדר, בן 64 מראשון לציון, הוא החשוד שנעצר השבוע בחשד שירה למוות ביזם הנדל"ן אלדד פרי בחודש שעבר • שמו נאסר לפרסום עד עתה • קדר רכש מפרי שתי דירות בפרויקט בלוד במיליוני שקלים, והמשטרה תפסה את האקדח בו הוא מחזיק ברישיון ושני אופנועים

דניאל קידר, החשוד ברצח אלדד פרי מובא בפני שופט בבימ''ש השלום בראשל''צ / צילום: יוסי כהן
דניאל קידר, החשוד ברצח אלדד פרי מובא בפני שופט בבימ''ש השלום בראשל''צ / צילום: יוסי כהן

איסור הפרסום שהוטל על שמו של החשוד ברצח יזם הנדל"ן אלדד פרי ז"ל, בוטל היום (ד'). ביום ראשון השבוע התקיים דיון במעצרו של החשוד דניאל קדר בפני השופט טל ענר מבית משפט השלום בראשון לציון. עורכי הדין ששי גז ועידן שני, המייצגים את קדר, ביקשו להורות על איסור פרסום שמו, אך השופט קבע כי אין הצדקה לכך. יחד עם זאת, השופט דחה את פרסום השם בשלושה ימים כדי לאפשר לסנגור לשקול הגשת ערר לבית המשפט המחוזי, שלא הוגש לבסוף.

קדר בן ה-64 הוא סב לשישה נכדים ללא כל עבר פלילי. הוא רכש שתי דירות בפרויקט של פרי בלוד והפסיד כ-5 מיליון שקל. פרי אף חתם לו ערבות אישית על רכישתו.

המשטרה ניהלה חקירה סמויה בעקבות הרצח של פרי ז"ל, במהלכו נבדקה מעורבות של מאות רוכשי הדירות. קדר מחזיק בשני אופנועים, והוא בעל רישיון לאקדח. בפרופיל הפייסבוק שלו, הוא פרסם בעבר תמונות אוחז באקדח.

השופט טל ענר קבע השבוע כי חומר החקירה שהציגה לו המשטרה "קושר את החשוד למקום הרצח בראיות טכנולוגיות ואחרות". חוקר היחידה המרכזית של מחוז מרכז אמר בדיון כי " כבר בשלב הזה עוצמת החשד גבוהה ביותר". המשטרה תפסה אצל קדר שני אופנועים ואקדח, שנשלח לבדיקה בליסטית, על-מנת להשוות אותו לקליע באמצעותו נרצח פרי.

עו"ד ששי גז ועידן שני, המייצגים את קדר, טענו בדיון כי לא היה לו כל אינטרס במותו של פרי, שהיה חתום על ערבות אישית לטובתו. "האחרון שרוצה במותו הוא הנאשם. כל רוכש דירה, מעצם טבעו, לא ירצח את האיש שחייב לו, כי הוא מאבד את הכסף".

השופט ענר האריך השבוע את מעצרו של קדר בעשרה ימים עד ליום 16 בנובמבר.

פרי, בן 44 במותו, נרצח בחודש שעבר ברחובות. פרי הגיע בשעת בוקר מוקדמת לתפילה בבית כנסת בדרך מרדכי בשיסט ליד החווה החקלאית ברחובות. רוכב אופנוע שהמתין לו מחוץ למקום ירה לעבר רכבו מטווח קצר מספר יריות ונמלט. מותו נקבע בזירה. 

*** חזקת החפות: דניאל קדר מכחיש את המיוחס לו, הוא בגדר חשוד בלבד, ועומדת לו חזקת החפות.