התיאבון של רוזן וטוכמאייר: מגייסים ממוסדיים לעסקיהם בישראל ונכנסים לפעילות נדל"ן בארה"ב

חברת די.אן.איי שעליה השתלטו השניים תפעל "להקמת מערך פעילות נדל"ן רב-גוני בארה"ב" • זרוע הפעילות העיקרית של השניים, ישראל קנדה, הנסחרת בשווי של 5 מיליארד שקל, גייסה 145 מיליון שקל מגופי ביטוח והשקעות

ברק רוזן ואסף טוכמאיר / צילום: איל יצהר
ברק רוזן ואסף טוכמאיר / צילום: איל יצהר

צמד יזמי הנדל"ן ברק רוזן ואסי טוכמאייר לא עוצר. בהמשך לשלל עסקאות שעליהן דיווחה חברת ישראל קנדה שבשליטתם בשוק הנדל"ן המקומי, כעת הם מעוניינים להרחיב את פעילותם גם לנדל"ן בארה"ב, באמצעות ה"בייבי" החדש שלהם - חברת הביומד די.אן.איי, שעליה השתלטו לפני פחות משנה.

דירקטוריון די.אן.איי אישר באחרונה לחברה לפעול "להקמת מערך פעילות נדל"ן רב-גוני בארה"ב, תוך יישום אסטרטגיית רכישה ממוקדת השבחה, במטרה להשיא תשואות מקסימליות לחברה ולמשקיעיה", ובמסגרת זו לפעול בתחום הנדל"ן למגורים והנדל"ן המניב, כל זאת נוסף על המשך עיסוקה של החברה בתחום הביומד.

פעילות הליבה של די.אן.איי הייתה עד היום פיתוח מתן אוראלי של תרופות באמצעת החזקה של כ-15% במניות חברת "אנטרה" הנסחרת בבורסת נאסד"ק, ופיתוח טכנולוגיית אולטרסאונד לבדיקת צפיפות העצם.

בסוף חודש פברואר השלימה די.אן.איי הקצאת מניות לרוזן וטוכמאייר תמורת 17 מיליון שקל, שבעקבותיה הם הפכו לבעלי השליטה בה, וכעת עדכנה החברה על הסכם למכירת נתח ממניות השניים לידי משקיעים אחרים תמורת סכום דומה (18 מיליון שקל) - עסקה שגררה את המניה לעליות חדות, לכיוון מחיר העסקה.

בסך הכול מאז שרוזן וטוכמאייר נכנסו להשקעה בדי.אן.איי, השלימה המניה טיפוס של כ-50% בערכה, כך ששווי השוק של החברה הגיע לכ-160 מיליון שקל, ושווי החזקות הצמד, שלאחר העסקה הנוכחית יעמדו על כ-48% מההון, נע סביב כ-80 מיליון שקל.

עלייה של 400% במניה מאז מרץ 2020

בדומה ליזמי נדל"ן גדולים אחרים, נהנים רוזן וטוכמאייר מתקופה של גאות בעסקיהם נוכח פריחת פעילותם בענף המגורים בישראל, המתאפיין בביקושים גבוהים ובעליות מחירים. ישראל קנדה פועלת בתחום הנדל"ן היזמי, ומקימה פרויקטים, יוזמת ומנהלת קבוצות רכישה, וכן פועלת בתחום הנדל"ן המניב והמלונאות.

עם טיפוס של כ-80% שמציגה מניית ישראל קנדה מתחילת השנה היא משלימה ניתור של פי חמישה (כ-400%) בערכה מרמת השפל שבה שהתה בשיא משבר הקורונה בשווקים, בחודש מרץ 2020, כך שהיא משקפת לחברה שווי שוק נוכחי של כ-5 מיליארד שקל (רוזן וטוכמאייר מחזיקים כ-38% ממניות החברה).

שווי זה מציב את ישראל קנדה בערכים דומים לאלה שבהם נסחרות קבוצת דלק של יצחק תשובה, ענקית הביטוח מנורה מבטחים וחברת פיבי אחזקות, שבאמצעותה שולט צדיק בינו בבנק הבינלאומי. במדד הבנייה היא הותירה מאחור כמה מהוותיקות והבולטות בחברות הענף, בהן דמרי (4.6 מיליארד שקל), אזורים (3.2 מיליארד שקל) ואפריקה מגורים (2.5 מיליארד שקל).

למרות הטיפוס המהיר במחיר המניה, מוסדיים מקומיים מזהים פוטנציאל נוסף בשווי הפעילות, ובימים האחרונים השלימה ישראל קנדה הקצאת מניות לחברות הביטוח הראל, כלל ומגדל, לבית ההשקעות מור ולכמה משקיעים נוספים, תמורת 145 מיליון שקל, לפי מחיר מניה המתקרב ל-15 שקל, שמאז כבר הספיק להאמיר לכ-17 שקל.

עסקאות ב-7 מיליארד שקל מפברואר 2020

כאמור, ישראל קנדה נמצאת בתקופת פעילות אינטנסיבית, ותוך זמן קצר דיווחה על שלל עסקאות. בין אלה, החברה סיכמה על רכישת 52 דירות נופש במלון ווסט שבתל אביב תמורת 82 מיליון שקל.

עוד חתמה ישראל קנדה על עסקה למכירת נתח מבית יורוקום (כיום בית ישראל קנדה) שבמתחם הבורסה ברמת גן לקבוצת מנורה תמורת 55 מיליון שקל - מה שצפוי להניב לה "רווח מהותי מאוד", בעוד שהחברה הבת ICR סיכמה על מכירת החזקותיה בפרויקט מסחר ותעסוקה בהרצליה תמורת 80 מיליון שקל. עוד מהתקופה האחרונה, ישראל קנדה זכתה יחד עם שותפים במכרז לקרקע ברחוב הרצל בתל אביב, המיועדת לפרויקט מגורים ומסחר, תמורת כ-685 מיליון שקל. 

בסך הכול, ממצגת שפרסמה באחרונה ישראל קנדה בקשר לפעילותה עולה, כי מאז חודש פברואר 2020 החברה הייתה מעורבת בעסקאות בהיקף עתק של כ-7 מיליארד שקל בתחומי פעילותה השונים, וכי היא צופה עלייה של מאות מיליוני שקלים בהכנסותיה בשנים הקרובות מנכסיה המניבים ומשכירויות שנתיות.