אלון מאסק שוב מוכר מניות טסלה; נפרד מהחזקות בשווי 687 מיליון דולר

מייסד ומנכ"ל יצרנית הרכב החשמלי דיווח היום כי מכר עוד כ-600 אלף מניות טסלה, בהמשך למכירה בהיקף של 5 מיליארד דולר שביצע מוקדם יותר השבוע • כדי לממש את הבטחתו למכור 10% ממניותיו, יאלץ להיפרד מעוד 12 מיליון מניות נוספות

אלון מאסק / צילום: Associated Press, Matt Rourke
אלון מאסק / צילום: Associated Press, Matt Rourke

מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה , אלון מאסק, דיווח היום (ו') לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) כי מכר עוד מניות בשווי של כ-687 מיליון דולר, בהמשך למכירת מניות בהיקף של 5 מיליארד דולר מוקדם יותר השבוע. המניה נחלשת קלות במסחר בוול סטריט כעת.

על פי המסמכים שפורסמו היום, מאסק מכר אתמול 639,737 מניות במחירים שנעו בין 1,056.03 דולר ל-1,104.15 דולר למניה.

בשבוע שעבר מאסק פירסם בטוויטר משאל ובו שאל האם עליו למכור 10% ממניותיו בחברה, ומעל חצי מיליון איש הצביעו בסקר והכריעו שעליו לעשות זאת. מאסק התחייב שיפעל בהתאם לתוצאות הסקר. בסוף השבוע, והתחייב לפרוק 10% מהמניות שלו בחברת הרכב החשמלי. עת פרסום הסקר היו בהחזקתו כ-170 מיליון מניות, ויחד עם מכירת המניות אמש הוא נפרד השבוע מיותר מ-5 מיליון מניות. כדי לממש את ההבטחה שלו בטוויטר, מאסק יצטרך למכור כ-12 מיליון מניות נוספות. 

אמנם 58% ממצביעי המשאל שערך בטוויטר הסכימו שמאסק צריך למכור מניות, אך סביר יותר שהוא מוכר מניות כי בקרוב הוא יעמוד בפני חשבון מס פדרלי ענק של לפחות 11 מיליארד דולר, ויזדקק למזומן כדי לשלם. הסיבה לכך היא ש-22.9 מיליון אופציות שהוא מחזיק אמורות לפוג עד אוגוסט בשנה הבאה, וברגע שיממש את האופציות הוא יצטרך לשלם מסים על שווי המניות החדשות הללו כאילו הן הכנסה רגילה.

כיום מאסק לא מקבל משכורת או בונוס במזומן מטסלה מלבד אופציות למניות, כך שהוא לא חייב במס הכנסה.