יצחק אהרונוביץ' החל לכהן כיו"ר דירקטוריון חברת "מקורות"

אהרונוביץ' הוא מינוי של שרת האנרגיה והמים קארין אלהרר ושל שר האוצר אביגדור ליברמן, שהיה ראש המפלגה של אהרונוביץ' בימיו כפוליטיקאי • הוא מחליף את היו"ר היוצא מרדכי מרדכי, שכיהן בתפקיד בכשבע השנים האחרונות

יצחק אהרונוביץ' / צילום: יוסי כהן
יצחק אהרונוביץ' / צילום: יוסי כהן

השר לשעבר יצחק אהרונוביץ' נכנס הבוקר (ב') לתפקידו כיו"ר דירקטוריון חברת המים "מקורות". אהרונוביץ' הוא מינוי של שרת האנרגיה והמים קארין אלהרר ושל שר האוצר אביגדור ליברמן, שהיה ראש המפלגה של אהרונוביץ' בימיו כפוליטיקאי מטעם סיעת ישראל ביתנו.

לפני כשבוע וחצי אישרה את המינוי ועדת גילאור למינוי בכירים בשירות הציבורי, והשרים חתמו על הצו הסופי עם כניסתו של אהרונוביץ' לתפקיד. הוא מחליף את היו"ר היוצא מרדכי מרדכי, שכיהן בתפקיד יו"ר דירקטוריון "מקורות" בכשבע השנים האחרונות.

טרם כניסתו ל"מקורות" שימש אהרונוביץ' כיו"ר דירקטוריון תע"ש ומנכ"ל חברת התחבורה הציבורית "דן". בין השנים 2006-2015 כיהן כחבר כנסת, ביניהן 6 שנים כשר לביטחון פנים. קודם לכן היה שר התיירות וחבר הקבינט הביטחוני-מדיני. אהרונוביץ' הוא ניצב בדימוס, שבעברו המשטרתי שימש כסמפכ"ל המשטרה, מפקד מחוז הדרום, מפקד מחוז יהודה ושומרון וכמפקד מג"ב.

"מקורות" היא חברת המים הלאומית של מדינת ישראל, והיא רשומה בבורסה לני"ע בתל אביב בעקבות הנפקת אג"ח שהושלמה ב-2019. החברה בבעלות מלאה של המדינה, מעסיקה כ-2,200 עובדים, מנהלת תקציב פיתוח שנתי בהיקף של עד לכשני מיליארד שקל, והיא אחראית לאספקה של כ-70% מצריכת המים במדינה וכ-85% מצריכת המים של משקי הבית, כמו גם לממלכת ירדן ותושבי הרש"פ.

בימים אלו משלימה החברה את הקמת מערכת ההולכה החמישית לירושלים, והיא פועלת להרחבת תפוקת מתקני ההתפלה בצפון ובדרום, בצד חיבור בקעת הירדן והעמקים. בשנה האחרונה הקימה החברה יחידת חדשנות והיא חברת התשתיות הישראלית הראשונה שחתמה על הסכמי פיתוח ושיתוף פעולה עם ממלכת בחריין, פועל יותר של גיבוש "הסכמי אברהם".

עם כניסתו לתפקיד ציין אהרונוביץ' ש"נכנסתי למקורות בתקופה מאתגרת, שבה נדרשת הרחבה של הולכה ואספקת המים תוך שמירה על יכולתה של המדינה לקיים עצמה בשגרה וחירום. משבר האקלים מחייב אותנו לתכלל היטב את השימוש במשאבי הטבע, ולאפשר לתושבי המדינה לקבל מים באיכות גבוהה ובמחיר שווה לכל נפש. משק המים טרם התייצב ביחס לממשקי העבודה הרוחביים שלו מול כלל גופי הממשלה, וניהול מדויק יותר יאפשר ביטול מכסות והקצבות מים בצד אפשרות להוזלה של התעריף "