"הגודל של אינטל נותן לנו יתרון בגיוסי עובדים"

מנכ"ל אינטל ישראל יניב גרטי דיבר בכנס התעסוקה השנתי של גלובס על הסיבות למחסור בעובדים בשוק ההייטק הישראלי ועל הצורך לגייס אוכלוסיות מגוונות • "אם נהיה כולנו בעלי DNA משובט, היכולת שלנו להתמודד עם הסביבה העסקית תיחלש"

מנכ''ל אינטל ישראל יניב גרטי עם עיתונאית גלובס הילה ויסברג / צילום: שלומי יוסף
מנכ''ל אינטל ישראל יניב גרטי עם עיתונאית גלובס הילה ויסברג / צילום: שלומי יוסף

"שנים רבות אנחנו כבר חיים בתוך טרנספורמציה דיגיטלית ואז הגיעה הקורונה שגרמה להאצה שלא ראינו כדוגמתה. פתאום אנשים צריכים יותר מחשבים בבית, מזמינים אוכל וקונים אונליין. כמות הדאטה שייצרנו בשנה וחצי האחרונות כמעט הכפילה את עצמה וזה מה שגרם לזינוק בשוק ההייטק ולצורך הגדול מאוד בעובדים בתחום הזה", כך אמר היום מנכ"ל אינטל ישראל יניב גרטי בכנס התעסוקה השנתי של גלובס.

גרטי שוחח עם עיתונאית גלובס הילה ויסברג על אתגרי שוק התעסוקה בהייטק בימים אלה. אינטל היא כיום המעסיק הגדול ביותר בשוק ההייטק הישראלי עם כ-14 אלף עובדי פיתוח וייצור. "בשנת 2020 היינו המגייס הכי גדול בהייטק ורק כדי לשמר את גודלנו היינו צריכים לגייס יותר עובדים במהלך השנה מאשר יש לחברות אחרות במצבת כוח האדם", אומר גרטי.

לדברי גרטי, כדי לגייס עובדים בשוק תחרותי כמו היום הדבר החשוב הוא הענקת משמעות. "אנחנו פונים למי ששבבים מעוררים בהם רגשות, כמו אצלי, ולמי שרוצים שהדברים שהם עושים יגיעו למאות מיליוני בני אדם, שזאת הרגשה אדירה". גרטי הוסיף כי הגודל של פעילות אינטל נותן לה לדעתו יתרון בגיוס עובדים. "ההיקף של הפעילות שלנו עוזר לעובדים שלנו להתקדם לכל מיני כיוונים. אנחנו גם מוודאים שאנחנו תחרותיים גם בשכר, אבל לא שואפים למדליית זהב בתחום הזה".

לדברי גרטי, אחד הנושאים החשובים עבור אינטל הוא גיוון בתעסוקה וקליטה של אוכלוסיות שונות לחברה. "אנחנו חושבים שאם נהיה בעלי DNA משובט, שכולנו נהיה אותו דבר, היכולת שלנו להתמודד עם הסביבה העסקית תיחלש. לכן אנחנו אחד המעסיקים הגדולים ביותר בחברה הערבית למשל וחושבים שיש שם פוטנציאל אדיר שאינו ממומש. יש שם בוגרי אוניברסיטת תל אביב, שזה המוסד שגם אני למדתי בו, שלא מצליחים להשתלב בתעסוקה".

הדרך להגיע לגיוון תעסוקתי , לפי גרטי, עוברת באינטל דרך יצירה של קהילות בחברה. "יש לנו קהילת נשים, קהילה של עובדים להט"בים, קהילת בעלי מוגבלויות וקהילה של עובדים מהחברה הערבית. הקהילות האלו הן המנוע עבורנו. הקהילות יודעות לפנות למגזרים ולהביא משם אנשים וגם עוזרות להתגבר על המכשולים בכל אחד מהמגזרים. בחברה הערבית למשל השפה העברית היא מכשול ואנחנו מוודאים שיהיו דוברי ערבית בתהליך הראיונות. אנחנו גם מציינים את הרמדאן וחג המולד, לצד חגי ישראל", אומר גרטי.

בשנה האחרונה בולטים שלטי החוצות הגדולים בנתיבי איילון של חברות הייטק המחפשות עובדים. אינטל לא נמצאת במשחק הזה, לדברי גרטי. "חברות יוצאות לקמפיינים כאלה כדי שיכירו את המותג שלהם, אבל אנחנו כבר שם מוכר. אנחנו משקיעים את המאמצים בלגייס את העובדים הטובים ביותר ולתת להם חוויה וסביבת עבודה שתשאיר אותם אצלנו".

***גילוי מלא: האירוע נערך בשיתוף אינטל ישראל, חברת חשמל, Pliops ו-Fyber- a digital turbine company