REE ללא הכנסות ברבעון; המנכ"ל: "התקדמות לקראת הבשלת הטכנולוגיה"

ההפסד הנקי הרבעוני הסתכם בכ-415 מיליון דולר, לעומת 18.8 מיליון דולר ברבעון המקביל, לאחר הבשלת אופציות למייסדים עם המיזוג ל-SPAC ביולי • חברת האוטוטק דיווחה על שיתופי פעולה שיהפכו את הטכנולוגיה שלה למסחרית, בהם עם נאביה הצרפתית המתמחה בשאטלים אוטונומיים

הנפקת חברת REE / צילום: נאסד''ק
הנפקת חברת REE / צילום: נאסד''ק

חברת האוטוטק REE מסכמת עוד רבעון נטול הכנסות ועם הפסד מעמיק, וממשיכה לדווח במקביל על התקדמות הטכנולוגיה שלה ועל שיתופי פעולה. REE פיתחה פלטפורמה מודולרית שכוללת את כל מכללי ההנעה שנדרשים לרכב חשמלי. ברבעון השלישי, בדומה לרבעון הקודם, לא היו לה הכנסות כלל, וזאת בניגוד לרבעון המקביל ב-2020 שבו נרשמו הכנסות בסך 119 אלף דולר. ההפסד הנקי הרבעוני הסתכם בכ-415 מיליון דולר, לעומת 18.8 מיליון דולר ברבעון המקביל ו-31.2 מיליון דולר ברבעון הקודם. הסיבה להפסד הגבוה ברבעון היא הבשלה של אופציות מבוססות יעדים שהוקצו בעבר למייסדי החברה, והבשילו עם השלמת המיזוג לחברת SPAC בחודש יולי האחרון. בנטרול עלויות אלה וסעיפים חשבונאיים אחרים, ההפסד הנקי Non-GAAP היה צנוע יותר והסתכם ב-19.5 מיליון דולר ברבעון השלישי. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה שלילי בסך 19.4 מיליון דולר.

בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, REE  רשמה הכנסות בסך כ-6,000 דולר, הפסד נקי של 459 מיליון דולר והפסד נקי Non-GAAP של 39.1 מיליון דולר. בתקופה זו הסתכם ה-EBITDA השלילי ב-38.9 מיליון דולר ותזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה שלילי גם הוא, בגובה 40.7 מיליון דולר.

בסוף הרבעון השלישי היו ל-REE יתרות מזומנים בגובה כ-295 מיליון דולר לאחר גיוס של 288 מיליון דולר שבוצע במסגרת מיזוג לחברת SPAC. שוויה של REE בעת המיזוג היה 3.1 מיליארד דולר, אך מאז היא איבדה חלק ניכר משוויה והיא נסחרת כעת בשווי של 1.3 מיליארד דולר.

בחברה מציינים היום מספר בריתות אסטרטגיות שנחתמו וצפויות להערכתה להפוך את הטכנולוגיה של REE למסחרית בהקדם האפשרי, ביניהן עם נאביה הצרפתית המתמחה בשאטלים אוטונומיים.

מייסד-שותף ומנכ"ל החברה, דניאל בראל, מסר: "ברבעון זה המשכנו להוציא לפועל את התוכנית העסקית שלנו ולהגיע לאבני דרך משמעותיות הן בצד הביקוש והן בצד ההיצע, מה שהביא אותנו להקדים הגעה ליעדים האסטרטגיים שהצבנו לעצמנו. התחלנו אימות פלטפורמת לקוחות והשלמנו בהצלחה בדיקות עם Navya עבור המערכת האוטונומית של, ה-L4. בנוסף, על מנת שנוכל להיכנס לשוק האמריקאי ביתר קלות, יצרנו שיתוף פעולה אסטרטגי עם JB Poindexter, מובילת השוק בשוק רכבי המסחר בארה"ב. כמו כן, בשם אותה המטרה, סגרנו גם הסכמי אספקה עם המובילות האמריקאיות בשוק הטנדרים בארה"ב - American Axle ו-Brembo. בנוסף, אנו משלימים בימים אלה את מרכז האינטגרציה הראשון שלנו באוסטין, טקסס לקראת ייצור מסחרי בשנת 2023".

בראל הוסיף כי החברה ממשיכה להתקדם גם בבריטניה שם היא מעסיקה כ-80 מהנדסים, ולדבריו, "אנו מאמינים שההשקעות החיצוניות בחברה שלנו וההתקדמות הבלתי פוסקת שלנו מוכיחים את הבשלת הטכנולוגיה שלנו לקראת היעד שלנו להשיג ייצור מסחרי".