בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה קפצה ב-8.2%, מייסיס ב-21%

הביטקוין המשיך לאבד גובה וצנח ל-58 אלף דולר • אנבידיה זינקה לאחר שפרסמה אמש דוחות טובים לאחר סיום המסחר • מייסיס קפצה בעקבות דוחות טובים

בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי
בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בניו יורק ננעל במגמה מעורבת, כשמדד הנאסד"ק רשם עלייה קלה ומנגד הדאו ג'ונס ירד בכ-0.2%. 

עליות בולטות רשמו אנבידיה, מייסיס, אמזון ואפל. מנגד, עליבאבא צנחה בכ-11% ופייבר ירדה ב-4.4%. 

21:15

בשוק הסחורות, החוזים על הנפט מטפסים וחוזה לינואר על נפט מסוג ברנט נסחר סביב 81.3 דולר.

החוזים על הזהב נסחרים בירידות קלות.

19:55

מניות אמזון , אפל  ואנבידיה בולטות בעליות חדות ומושכות את מדד הנאסד"ק למעלה בעוד מדד הדאו ג'ונס רושם ירידה קלה. גם מודרנה בולטת בעלייה חדה. 

מנגד, ריסקיפייד  בולטת גם היום בירידה חדה. גם רובין הוד, AMC ואיירון סורס  רושמות ירידות חדות.

בשוק הקריפטו, הביטקוין ממשיך לאבד גובה וצונח בעוד 4.5% ונסחר 57,600 דולר. האת'ר צונח בכ-5% ונסחר סביב 4,030 דולר. 

18:45

המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות קלות במדדי המניות המובילים. בוול סטריט נמשכת המגמה המעורבת.

מניית צים  רושמת גם היום עלייה חדה לאחר הדוחות הטובים שפרסמה אתמול. וויקס , מנגד, ממשיכה לאבד גובה. 

מניות יצרניות כלי הרכב החשמליים לוסיד וריביאן צונחות ביותר מ-10% כל אחת. גם סיסקו  בולטת בירידה חדה לאחר הדוחות שפרסמה. 

17:10

מניית עליבאבא  צונחת בכ-11% לאחר הדוחות המאכזבים שפרסמה היום. מנגד, מייסיס  מזנקת בכ-19% לאחר שפרסמה דוחות טובים. 

בקרב המניות הישראליות, קמטק  נופלת בכ-10% לאחר שהודיעה כי תגייס 140 מיליון דולר בהנפקה של אגח להמרה

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת, כשמדד הנאסד"ק רושם עלייה קלה ומנגד הדאו ג'ונס רושם ירידה קלה.

מניית ריביאן צונחת בעוד 7% לאחר נפילה של 15% אתמול. טסלה , מנגד, נסחרת בעלייה.

אנבידיה  מזנקת בכ-9% לאחר שפרסמה אמש דוחות טובים לאחר סיום המסחר.

15:30

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב עמדו בשבוע שעבר על כ-268 אלף, בדומה לציפיות.

חברת Else Nutrition שנסחרת כיום בבורסה המשנית של טורונטו (TSXV) הודיעה היום שקיבלה אישור מותנה להעברת המסחר במניותיה לבורסה הראשית (TSX). אישור סופי צפוי להתקבל בהנחה שהחברה תעמוד במספר תנאים, עד ינואר הקרוב.
החברה, שמפתחת ומשווקת תרכובת מזון ייחודית לתינוקות, שמהווה תחליף למזון תינוקות המבוסס על חלב פרה או סויה, נסחרת בשווי של 159 מיליון דולר קנדי, שנתיים וחצי לאחר שהונפקה לראשונה בשווי של פחות מ-20 מיליון דולר קנדי. המנכ"לית והמייסדת חמוטל יצחק מסרה: "זוהי אבן דרך משמעותית לחברה. אנחנו מאמינים שהמעבר ל-TSX, אחת מהבורסות המובילות בעולם, תרחיב את הגישה שלנו למשקיעים מוסדיים".

15:00

יצרנית הרכב החשמלי ריביאן בדרך ליום שני של הפסד מאז שהונפקה בשבוע שעבר? החברה משילה כעת כ-5% במסחר המוקדם בוול סטריט, לאחר שאתמול איבדה 15%. גם סלברייט  וקמטק  הישראליות מאבדות גובה בטרום.

בצד השני אנבידיה שמזנקת ב-8% בטרום וכך גם רשת הכלבו קוהל'ס , שדיווחה על עלייה של 16% במכירותיה ברבעון השלישי והעלתה את התחזית לשנה.

13:30

המסחר באירופה ממשיך להתקיים במגמה מעורבת. במסחר על החוזים נרשמות עליות, הגבוהה שבהן בחוזים על נאסד"ק שעולים ב-0.6%.

הלירה הטורקית צונחת לאחר שהבנק המרכזי בטורקיה החליט להוריד שוב את הריבית, הפעם ב-100 נקודות בסיס, ל-15%. זאת לאחר הורדה של 200 נקודות בסיס בחודש שעבר, ועל אף אינפלציה משתוללת בשיעור של 20%.

כ-90% מחברות ה-S&P פרסמו את דוחותיהן לרבעון השלישי, כש-81% מהן הפתיעו את המשקיעים לטובה. דיווחו על גידול ברווחים של 42.5% לעומת צפי ל-33.2%, ודיווחו על 18.7% צמיחה במכירות לעומת צפי ל-16.1%. לפי עדי בורקוביץ, מנהל השקעות בדסק חו"ל של פעילים ניהול תיקי השקעות, פיננסים, שרותי בריאות ואנרגיה הם הענפים בהם נרשמו ההפתעות הכי מרשימות לטובה. "ענף הפיננסים זכה לרוח גבית מתשואת האג"ח שעלו מתחילת השנה והגדילו את מרווח האשראי ומהקטנת החובות המסופקים, ענף האנרגיה עלה בזכות העלייה החדה במחירי הנפט. ההפתעה בדוחות ענף האנרגיה והפיננסים תורגמה לעליות במדדים אלה אשר עלו מתחילת שנה 52% ו-36% בהתאמה והובילו את טבלת התשואות הענפית".

בורקוביץ' הוסיף כי מדד ה-S&P עלה 50% מאז תחילת 2020, אך מכפילי הרווח כמעט ולא עלו: "המכפיל בתחילת 2020 עמד על 21, המכפיל העתידי לשנת 2021 צפוי לעמוד על 22.5. זה מראה לנו כי העלייה ברווחיות החברות מצדיקה את רמת המחירים בשוק המניות", סיכם.

11:30

המגמה המעורבת בשוקי אירופה נמשכת. מדד דאקס עולה ב-0.1%, קאק עולה ב-0.3% ואילו פוטסי נחלש ב-0.1%.

בפרנקפורט ממשיכה לבלוט לרעה יצרנית הצמיגים קונטיננטל  עם ירידה של מעל ל-5% במחזור מסחר גבוה (החמישי בהיקפו במדד דאקס), בעוד שמניות דויטשה בנק  ו-BMW  עולות ב-1%. בלונדון נרשמת ירידה של יותר מ-1% לענקית הנפט BP על רקע הירידות בשוק הסחורות.

בזירת המסחר המוקדם בוול סטריט, יצרנית הרכב ריביאן ממשיכה במומנטום השלילי שרשמה אמש ומאבדת מעל 6%, וגם לוסיד מצטרפת למגמה ומאבדת 7%.

אנבידיה  מזנקת ב-7% לאחר שפרסמה דוחות אמש. יצרנית השבבים עקפה את תחזיות האנליסטים עם הכנסות של 7.1 מיליארד דולר, לעומת צפי ל-6.8 מיליארד דולר. הרווח עמד על 1.17 דולר למניה, בהשוואה לצפי של 1.1 דולר למניה.

10:15

המסחר באירופה נפתח במגמה מעורבת. מדד דאקס רושם עלייה קלה, קאק נסחר ביציבות ואילו פוטסי ממשיך לאבד גובה לאחר נתוני האינפלציה שפורסמו אתמול בבריטניה. 

בפרנקפורט בולטת מניית קונטיננטל  שמאבדת 5.5%. יצרנית הצמיגים, בלמים ושאר מוצרים בתעשיית הרכב הודיעה אמש שתחליף את סמנכ"ל הכספים שלה וולפגנג שייפר לאחר חקירה על שימוש בלתי חוקי ב-Defeat device במנועי דיזל. ניקולאי סצר, יו"ר הדירקטוריון, ייקח על עצמו את תחומי אחריותו של שייפר.

באסיה ננעל המסחר בירידות שערים. מדד שנגחאי ירד בקרוב ל-0.5%, שנזן ירד ב-0.9% והאנג סנג איבד 1.5%. מניות הטכנולוגיה בלטו לרעה בהונג קונג, כאשר שיאומי איבדה 3%, עליבאבא מחקה 5.6% וטנסנט ומייטואן ירדו בכ-3%.

הנפט ממשיך לרדת ונסחר בירידות של כ-1% או יותר. נפט WTI נסחר סביב 76.6 דולר לחבית, נפט מסוג ברנט ירד מתחת ל-80 דולר וחוזה למסירה בינואר נסחר תמורת 79.5 דולר לחבית.

8:15

המסחר בשוקי אסיה מתקיים בשעה זו במגמה שלילית. מדד ניקיי בטוקיו נסחר ביציבות אך לקראת הנעילה החל לאבד גובה, ולבסוף השיל 0.3%. בשנגחאי ובשנזן המדדים יורדים ב-0.3% והאנג סנג מאבד 1.5%.

בהונג קונג נרשמות ירידות בולטות לשיאומי, עליבאבא ופטרוצ'יינה.

את עיקר הירידות בטוקיו אפשר לזקוף לחובת ענקית הנפט אינפקס שאיבדה כ-7% במחזור המסחר הגבוה בהיקפו במדד ניקיי. אתמול פורסם מלאי הנפט בארה"ב והצביע על ירידה מפתיעה במלאי, שדווקא מעידה על עלייה בביקושים והייתה אמורה לתמוך במחירים. בשבוע הקודם נרשם מלאי של מיליון חביות בלבד, בעוד שהצפי היה ל-2.1 מיליון. נפט אמריקאי מסוג WTI יורד ב-0.5% ונסחר תמורת 77.1 דולר לחבית, נפט מסוג ברנט נסחר תמורת 80 דולר לחבית.

בשוק הקריפטו נרשמות עליות מתונות בהשוואה לאתמול, אך הביטקוין עדיין ברמה נמוכה יחסית לשיא שקבע בשבוע שעבר והוא עומד על כ-59.7 אלף דולר. האת'ר נסחר ברמה של 4,250 דולר, הדוג'קוין תמורת 23 סנט.

החוזים בוול סטריט מאותתים על מגמה חיובית בפתיחה, כאשר החוזים על דאו ג'ונס נסחרים ביציבות אך החוזים על נאסד"ק ו-S&P 500 רושמים עליות קלות. אמש יום המסחר בניו יורק הסתיים בירידות שערים. מדד נאסד"ק ירד בכ-0.3%, דאו ג'ונס איבד כמעט 0.6% ו-S&P 500 השיל 0.2%.

בשוק המט"ח נרשמת יציבות, כאשר בדומה לאמש הדולר נסחר סביב 3.07 שקלים והאירו תמורת 3.48 שקלים.