אוסטריה נאבקת בקורונה: סגר מיידי וחובת חיסונים לכל האוכלוסייה

הסגר יכלול סגירה של מסעדות ובתי קפה, חנויות לא-הכרחיות, מספרות ועסקים נוספים למשך 20 יום • בצעד חסר תקדים באירופה הממשלה הודיעה כי תטיל חובת חיסונים על כל האוכלוסייה

רחובות וינה / צילום: Reuters, LEONHARD FOEGER
רחובות וינה / צילום: Reuters, LEONHARD FOEGER

בעקבות מגפת הקורונה המשתוללת באוסטריה, הממשלה הודיעה היום (ו') על סגר חדש שיוטל על כל תושבי המדינה החל מיום שני הקרוב. לפי הדיווחים הבוקר, הסגר יכלול סגירה של מסעדות ובתי קפה, חנויות לא-הכרחיות, מספרות ועסקים נוספים למשך 20 יום. בנוסף, הממשלה הודיעה כי תטיל חובת חיסונים על כל האוכלוסייה, צעד חסר תקדים באירופה, החל מפברואר הקרוב "לכל המאוחר".

ממשלת אוסטריה נאבקת להתמודד עם הגל הנוכחי של מגיפת הקורונה. שיעור התחלואה עומד על קרוב ל-16 אלף מקרים ביום, ובבתי חולים באזורים שונים ישנם עומסים הגורמים לחשש מקריסת מערכת הבריאות. רק ביום שני השבוע הייתה אוסטריה הראשונה באירופה להטיל מעין "סגר" על הלא-מחוסנים, כשהיא מונעת מהם לצאת מהבית שלא למטרות הכרחיות, אך כעת היא מחריפה משמעותית את ההגבלות.

חובת החיסון לכלל האוכלוסייה היא צעד שנוי במחלוקת מבחינה משפטית, וזו ככל הנראה הסיבה לכך שהמדינה הציבה תאריך יעד רחוק (פברואר 2022) לבצע אותו. עם זאת, הסגר החדש שהוכרז יוטל כבר החל מחצות ביום ראשון, והוא הראשון ביבשת שבה ממשלות ופוליטיקאים הבטיחו בחודשים האחרונים שלא יהיו יותר סגרים בשל מגיפת הקורונה.

ההחלטה התקבלה בהתייעצות של הממשלה הפדרלית עם ממשלות מדינות המחוז, שחלק מהן סובלות משיעור תחלואה אסטרונומי. אוסטריה-עילית וזלצבורג הודיעו אתמול כי אם המדינה לא תיכנס לסגר כללי, הן עצמן יכריזו על סגר בשטחן. הקנצלר אלכסנדר שאלנברג האשים את הבלתי-מחוסנים בסגר הנוכחי ואמר כי "למרות מאמצים של חודשים" הממשלה לא הצליחה לשכנע אותם ולכן היא נדרשת להטיל סגר "על מנת להגן על כולנו".

הוא הוסיף כי הסגר ייגמר באופן אוטומטי ב-13 בדצמבר, אך כי עוד עשרה ימים תבחן הממשלה את המצב מחדש. "זו אינה החלטה קלה בשבילנו, אבל אנחנו חייבים לקבל אותה לאור הנסיבות", אמר. בנוסף לסגירת החנויות והמסעדות, תהיה חובת חבישת מסכת FFP2 בכל המקומות הסגורים, כולל מקומות העבודה. הלימודים בבתי הספר והגנים יימשכו כרגיל, נכון לעכשיו.