גרים בשינקין: עסקת קומבינציה על מגרש בשטח 846 מ"ר

על המגרש בנוי מבנה מ-1933 ובו קומת מסחר ושתי קומות מגורים • במקומו מתכננת החברה לבנות חמש קומות ועוד קומת גג בנסיגה • בעלי הקרקע יקבלו זכויות בשווי כ-80 מיליון שקל

רחוב שנקין 42, תל אביב / צילום: כדיה לוי
רחוב שנקין 42, תל אביב / צילום: כדיה לוי

סיפור הפרויקט:

מבנה על מגרש ששטחו 846 מ"ר ברחוב שינקין בתל אביב נמכר בעסקת קומבינציה לחברת Ewave Nadlan, המתמחה בייזום וניהול פרויקטים של התחדשות עירונית. במסגרת העסקה יובטחו לבעלי הקרקע זכויות ונכסים בהיקף של כ-80 מיליון שקל. המבנה נרכש לפני שנים רבות על ידי סבם של בעלי הקרקע, וכל הדירות ושטחי המסחר שבבניין מושכרים.

"המגרש הוא אחד המגרשים הגדולים ברחוב ועליו ניצב כיום מבנה שנבנה בשנת 1933 ובו קומת מסחר ושתי קומות של דירות מגורים", אומרים בחברה. בחברה מציינים שעל פי התוכנית החדשה, "המבנה הישן ייהרס במסגרת תוכנית תמ"א 38/2 (פינוי בינוי) ובמקומו ייבנו חמש קומות וקומת גג נוספת בנסיגה". כמו כן, על פי התכנון המסתמן, המבנה החדש יכלול 23 יחידות דיור בתמהיל משתנה, החל משני חדרים בגודל 50 מ"ר ועד 5 חדרים בגודל 150 מ"ר, בנוסף לקומת מסחר". בחברה מציינים כי "המבנה החדש נמצא עדיין בשלבי תכנון וטרם הוגש לקבלת היתר בנייה". סך הכול הכנסה מוערכת בפרויקט תגיע להיקף של כ-140 מיליון שקלים.

התמורה ליזם:

היזם יקבל דירות חדשות למכירה בבניין החדש במגוון של גדלים בשווי כולל של למעלה מ-60 מיליון שקלים.

התמורה לבעלי הקרקע:

המגרש והבניין הניצב עליו מצויים בבעלות משפחתית של תושבי חוץ. התמורה הצפויה של בעלי הקרקע בבניין החדש שיוקם מוערכת בכ-80 מיליון שקל, הכוללת נכסים וזכויות.

חניה:

הבניין החדש צפוי לכלול שתי קומות חניון תת-קרקעי.

לו"ז:

העסקה החלה להירקם בחודש פברואר 2020. המבנה החדש נמצא עדיין בשלבי תכנון וטרם הוגשה בקשה להיתר בנייה. היזמים צופים שיקבלו את ההיתר בתחילת 2023, והבנייה צפויה להימשך בין שנתיים וחצי לשלוש שנים.

מיקום מדויק: רחוב שינקין 42, תל אביב

המצב הקיים: מדובר על מגרש בשטח 846 מ"ר ברחוב שינקין בתל אביב. על המגרש ניצב כיום בית שנבנה בשנת 1933 ובו קומת מסחר ושתי קומות של דירות מגורים.

היזם: חברת Ewave Nadlan

האדריכל: יניב פרדו

ייצוג משפטי של בעלי הקרקע: עו"ד רועי בר יוסף ממשרד בר יוסף, נאווי, תורג'מן ושות'

ליווי משפטי של היזם: עו"ד אלעד כהן ממשרד AYR - עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ