יותר מ-50 נעצרו: שב"כ, צה"ל והמשטרה חשפו תשתית טרור של חמאס

במסגרת החקירות נעצרו בשבועות האחרונים על ידי שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל, למעלה מ- 50 פעילי חמאס ברחבי יהודה ושומרון • הפעילות מומנה ונוהלה על-ידי בכירי חמאס ובראשם צאלח עארורי, סגן יו"ר תנועת החמאס וראש "מרחב הגדה" - גוף הממוקם בחו"ל ופועל להניע פעילות חמאס ביהודה ושומרון וירושלים

פעילות כוחות צה''ל למעצר המעורבים בתשתית הטרור / צילום: דובר צה''ל
פעילות כוחות צה''ל למעצר המעורבים בתשתית הטרור / צילום: דובר צה''ל

שירות הביטחון הכללי יחד עם צה"ל והמשטרה חשף תשתית חמאס נרחבת שתכננה פיגועי תופת ביהודה ושומרון ובירושלים. בהודעת השב"כ היום (ב') נאמר כי הארגון חשף במהלך השבועות האחרונים התארגנות טרור נרחבת של ארגון החמאס, שהוכוונה על-ידי בכירי חמאס בחו"ל, אשר פעלה ברחבי יהודה ושומרון, במטרה לבצע פיגועים במספר מתווים בשטחי יו"ש וירושלים, לרבות אפשרות לביצוע פיגועי תופת בישראל. גורם בכיר בשב"כ אומר כי מטרת חמאס בפיגועים המתוכננים היא ערעור היציבות ביהודה ושומרון.

במסגרת החקירות נעצרו בשבועות האחרונים על-ידי שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל, למעלה מ- 50 פעילי חמאס ברחבי יהודה ושומרון, אשר היו מעורבים בהקמת תשתית הטרור ונתפסו כספים, אמצעי לחימה, נשקים וציוד להכנת מטעני נפץ.

הפעילות מומנה ונוהלה על-ידי בכירי חמאס ובראשם צאלח עארורי, סגן יו"ר תנועת החמאס וראש "מרחב הגדה" - גוף הממוקם בחו"ל ופועל להניע פעילות חמאס ביהודה ושומרון וירושלים. בגלובס פרסמנו לאחרונה את דרכי המימון של הארגון ופעולות הטרור שלו ואופן העברת הכספים למחבלים ברצועה ובגדה. מרכז הפעילות הכלכלית של הארגון בטורקיה ויש לו שלוחות במדינות נוספות באירופה. לאחרונה הודיעה בריטניה על הכרזה על כלל חמאס, לרבות הזרוע המדינית, כארגון טרור - מה שאמור לפגוע בפעילות גיוס הכספים.

מיליון דולר עבור פיגוע חטיפה

בשב"כ מפרטים כי לצידו של עארורי פועלים מגורשים נוספים, אשר אחד הבולטים שבהם הוא זכריא נג'יב, במקור תושב מזרח ירושלים, מחוטפי החייל נחשון וקסמן ז"ל, אשר שוחרר ב"עסקת שליט" ופועל לקידום פעילות החמאס בשטחי יו"ש; כך, בשנת 2019, נחשפה מעורבותו בתכנון פיגוע התנקשות באישים ישראלים. זכריא זוהה כאחד המעורבים המרכזיים במאמץ להקמת תשתית טרור זו יחד עם חיג'אזי קוואסמה, מחבל מוכר מחברון שגורש גם הוא בעסקת שליט לרצועת עזה.

על מנת לקדם את הפיגוע, נפגש חיג'אזי עם בכירי המפקדה בחו"ל וקיבל הנחיות לביצוע הפיגועים, כמו כן הוצע לו ע"י צאלח עארורי סכום של כמיליון דולר באם יממש פיגוע חטיפה. בהמשך הועברו לידיו מאות אלפי שקלים לטובת הנעת הפעילות.

במהלך חודש ספטמבר, בעת פעילות למעצר מבוקשים בכפר בידו, נהרג אחד מבכירי מחבלי חמאס בגדה, אחמד זהראן, יחד עם שני פעילים נוספים שפעלו עימו, במהלך חילופי אש עם כוחות הביטחון.

המבוקשים שנעצרו בחודשים האחרונים הובילו לתפיסת אמצעי לחימה רבים ובהם כמות של חומרי נפץ המתאימה לבניית 3-4 חגורות נפץ.

גורם בכיר בשב"כ אומר לגלובס כי פעילי חמאס מחו"ל ומעזה ממשיכים כל העת במאמצים לגייס תושבים מיו"ש לטובת פעילות טרור. מאמצים אלו כוללים הזרמה מתמשכת של מימון לפעילות טרור מגוונת. לדבריו מדובר בסיכול מבעוד מועד, נרחב ומשמעותי של תשתית טרור מסוכנת שתכננה שורה של פיגועים קשים במטרה לערער את היציבות באזור.