פובליסיס ישראל רוכשת את סוכנות הקריאייטיב פריפורמנס גליץ'

קריאייטיב לפרפורמנס, בשונה מקריאייטיב מסורתי או דיגיטלי, מתמקד בפרסום מניע למכירה המבוסס על דאטה – רובו מותאם לפייסבוק, גוגל וטיקטוק • וגם: מערכות החשמל הסולארי שעל גג מפעל חברת טבע בכפר סבא • אירועים ומינויים

יוסי לובטון, יו''ר ומנכ''ל קבוצת פובליסיס בישראל / צילום: איל יצהר
יוסי לובטון, יו''ר ומנכ''ל קבוצת פובליסיס בישראל / צילום: איל יצהר

קבוצת פובליסיס ישראל ממשיכה במסע הקניות של חברות מתמחות: ימים ספורים לאחר רכישת חברת לייק א ריינבואו של אימי עירון, המתמחה במיתוג מעסיק, רוכשת הקבוצה חברה נוספת. לגלובס נודע כי פובליסיס רכשה את חברת Glitch, המתמחה בתחום הקריאייטיב לפרפורמנס.

קריאייטיב לפרפורמנס, בשונה מקריאייטיב מסורתי או דיגיטלי, מתמקד בפרסום מניע למכירה המבוסס על דאטה - רובו מותאם לפייסבוק, גוגל וטיקטוק. בעבר הוא נתפס כפרסום טכני, ולכן בשוק היו קיימות מצד אחד חברות פרפורמנס ומצד שני חברות המתמחות בקריאייטיב.

בשנתיים האחרונות החלו להפנים בתעשייה כי כדי לייצר מהלכים אפקטיביים יש לצקת קריאייטיב גם אל תוך 'השכל הדיגיטלי'. גם בישראל החלו לראות ניצנים ראשונים להבנה זו, כשבקבוצת מקאן צירפו זרוע קריאייטיב לתוך חברת הפרפורמנס, וקבוצת קילוג'יק רכשה את החוליגנס.

המייסדים של Glitch, ג'רמי ביטון וניק סווג', פעלו עד זמן לא רב בעיקר בחו"ל. השניים עבדו באנגליה ובישראל בתפקידי מדיה, תוכן, קריאייטיב וסושיאל, בין היתר בחברות Minute Media ו- Vocativ. לפני שנתיים הקימו את הסוכנות שמיועדת לחברות ישראליות הפונות לשווקים בצפון אמריקה או באירופה, או חברות שבסיסן באמריקה או באירופה. בין לקוחותיהם נמנים פייסבוק, אפרייט, לייטבוקסר, ברילה ועוד.

הרכישה נועדה לתת לפובליסיס דריסת רגל בשוק הפרסום של חברות ישראליות הפועלות בחו"ל, שהיקפו נאמד ביותר מ-8 מיליארד דולר בשנה - גבוה משמעותית משוק הפרסום של המפרסמים הישראלים שמפרסמים בישראל, שהיקפו כמיליארד דולר לשנה. נזכיר כי בשוק המקומי פועלת פובליסיס באמצעות שלוש סוכנויות: באומן בר ריבנאי ליאו ברנט וגליקמן שמיר סמסונוב.

יוסי לובטון, מנכ"ל ויו"ר פובליסיס, אמר כי "הרכישה של Glitch נועדה להעניק לקבוצה יכולות בתחום הקריאייטיב לפרפורמנס, ולאפשר לה להרחיב את מעגל לקוחות הקבוצה לחברות הפועלות מישראל, ופונות ללקוחות מחוצה לה. בנוסף, הידע של Glitch יאפשר לנו לשפר את איכות התוצר ללקוחות הקבוצה הקיימים".

ג'רמי ביטון, ממייסדי Glitch: "מכל דולר שמושקע על ידי חברות הטק הישראליות בפרסום, למעלה מחצי דולר מושקע בגוגל או בפייסבוק, זהו המגרש שבו אנחנו פועלים, ושם אנו מבקשים לצמוח ולהוביל. החיבור לקבוצת פובליסיס ייתן לנו את הגב הכלכלי לו אנו נדרשים על מנת להמשיך בקצב הצמיחה המהיר שלנו, ולספק את הביקוש הגדל והולך לשירותינו".

ענת ביין-לובוביץ'

אזור התעשייה

טבע הירוקה

סופרגז הקימה ותתפעל מערכות חשמל סולארי על גג מפעל חברת טבע בכפר סבא, בהשקעה של מיליוני שקלים. הפרויקט, שהקיפו כ-730 קילוואט, משתרע על פני 5 דונמים, מיועד לתקופה של 25 שנה, וכולל גם את התחזוקה של מערכת הפאנלים לייצור חשמל סולארי.

לדברי ד"ר שוש נוימן, מנהלת אתר טבע כפר סבא, "בשלוש השנים האחרונות בכל אתרי טבע בישראל הושקעו כ-18 מיליון שקל במגוון פרויקטים של איכות הסביבה. כתוצאה מכך, הצלחנו להקטין בישראל בכ-20% את צריכת האנרגיה הכוללת במתקני החברה, צמצמנו את טביעת הרגל הפחמנית בכ-16% ואת היקף צריכת המים בכ-17%".

האנרגיה של ברנמילר

אות "איש השנה במשק האנרגיה" הוענק לאבי ברנמילר, יו"ר ומנכ"ל ברנמילר אנרג'י ויו"ר ענף אנרגיה מקיימת בהתאחדות התעשיינים, במסגרת ועידת אנרגיה ועסקים ה-18.

מימין: ד״ר עמית מור, אבי ברנמילר, שמעון סרוסי / צילום: ניר ברנמילר
 מימין: ד״ר עמית מור, אבי ברנמילר, שמעון סרוסי / צילום: ניר ברנמילר

ברנמילר אנרג'י, שהוקמה ב-2012, פיתחה פתרון טכנולוגי ייחודי של אגירת אנרגיית חום. מדור ביחידה אחת הכוללת אגירת אנרגיה תרמית, מחליפי חום וגנרטור קיטור. היחידה משתמשת בסלעים מרוסקים לצורך אגירת אנרגיה.

היתרון המרכזי של המערכת הוא יכולתה לקבל אנרגיה ממקורות שונים (מתחדשים או פוסיליים) כגון סולאריים, ביומסה וגז טבעי. המערכת מאחדת את החום המתקבל ממקורות אלו לתפוקה אנרגטית אחת, וכך מתאפשרת אופטימיזציה של ניצול כלל המקורות הזמינים, על אף הגעתם בטמפרטורות שונות, בזמנים שונים ובתנאים שונים.

לאחרונה גייסה החברה 15 מיליון דולר בהנפקה פרטית. כיום היא נסחרת לפי שווי של כ-300 מיליון שקל. החברה דיווחה על כוונתה לקדם רישום מניה למסחר בנאסד"ק.

לברנמילר תואר מהנדס מהטכניון ותואר מהנדס מכונות מאוהיו, והוא בוגר מנהל עסקים למהנדסים מהמי"ל. בנימוקים לזכייה נכתב כי הוא "שילב חזון מקצועי ומחויבות לסביבה עם יכולות מרשימות של ניהול ופיתוח מערכות אנרגיה סולארית, ואגירת אנרגיה על בסיס עסקי וכלכלי".

מצנח הזהב

יוני גרייפמן, מנכ"ל אובר ישראל לשעבר, מונה לדירקטור השקעות בקרן ההון סיכון אינטל קפיטל. בתפקידו האחרון כיהן כמנכ"ל הפעילות של אובר במרכז ומזרח אירופה.

יוני גרייפמן / צילום: אינטל
 יוני גרייפמן / צילום: אינטל

גלית קליש מונתה למנהלת הכנסות ראשית (CRO) של קסטיפיי, חברה בת של מארס מדיה גרופ. קסטיפיי מספקת ליצרני ובעלי תוכן וידאו פלטפורמה טכנולוגית המאפשרת חווית צפייה מתקדמת בטלוויזיות החכמות. במשך תשע שנים כיהנה כעוזרת האישית של פטריק דרהי, ובתפקידה האחרון כיהנה כסמנכ"לית משאבי אנוש ב-I24News.

גלית קליש / צילום: ענת פנחס-צלמת
 גלית קליש / צילום: ענת פנחס-צלמת

סאמר כרדוש מונה למנכ"ל חברת בסט בנייה מקבוצת BST. בתפקידו האחרון כיהן כסמנכ"ל הנדסה בחברה.

אלי אורן מונה כמשנה למנכ"ל בצ'יינה מוטורס, יבואנית מותגי התחבורה והתשתיות.

מארק יזגילוב, 42, ינהל את Matrix Networks, זרוע פעילות תקשורת הנתונים של מטריקס.

השחקנית דליה שימקו מונתה למנהלת האומנותית של פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר. היא תחליף את שלום שמואלוב, שכיהן בתפקיד ארבע שנים. בנוסף, שימקו ייסדה ומשמשת כמנהלת האומנותית של "אנסמבל אספמיה" זה 17 שנה.

חדשות טובות

מכון מטרנה למחקר ולקידום תזונת התינוקות בישראל חילק שלוש מלגות מחקר לחוקרים העוסקים בתחום ההנקה וחלב אם, בהיקף כולל של 150 אלף שקל.

הזוכים הם ד"ר מוחמד אבו תילך מבית הספר למקצועות הבריאות רקנאטי הפקולטה למדעי הבריאות אוניברסיטת בן גוריון בנגב; ד"ר יובל גוטביר מביה"ח האוניברסיטאי הדסה עין כרם, ירושלים; וד"ר שרון וונטיק מהמרכז הרפואי סוראסקי, תל אביב.

ד"ר מוחמד אבו תילך והצוות שלו זכו במלגה על מחקרם בנושא השפעת סוג הביות ומתן תרכובות מזון לתינוקות במהלך האשפוז על שיעור ומשך ההנקה במעקב של שנה מהלידה.

ד"ר שרון וונטיק והצוות שלה זכו במלגה בזכות מחקר שימדוד נוגדנים בחלב אם ובסרום של הילוד לאחר חיסון לנגיף הקורונה או לאחר הדבקה אימהית בנגיף הקורונה במהלך ההיריון, בהתאם לשבוע הריון בזמן החיסון ושבוע לידה. מטרה נוספת של המחקר הינה מעקב אחר נוכחות הנוגדנים לאורך זמן ההנקה.

ד"ר יובל גוטביר והצוות שלו זכו במלגה בזכות מחקרם בנושא השפעת דיאטה ים תיכונית ורמות ויטמין D על ביטוי מיקרו RNA בחלב אם. דיאטה ים-תיכונית נחשבת לאחת הדיאטות הבריאות ביותר בהקשר של מניעת סיבוכים מטבוליים וקרדיווסקולריים, מניעת מחלות גידוליות והדרדרות קוגניטיבית במבוגרים.

השפעת דיאטה זו על חלב-אם לא נבדקה מעולם. ולכן החוקרים יבדקו האם דיאטה ים תיכונית המכילה יותר דגים ופחות בשר ונמצא שאחת מתוצאותיה היא רמות ויטמין D גבוהות יותר תשפיע על ביטוי מיקרו-רנ"א בחלב-אם.

במחקר זה נבדק גם האם בנשים מניקות דיאטה זו קשורה לצריכת ויטמין D מוגברת והאם ניתן להצביע על קשר אפשרי בין 3 הגורמים: דיאטה ים-תיכונית, צריכת ויטמין D ורמת ביטוי מיקרו-רנ"א בחלב אם.