רמי גרינברג: "17% מהיצוא של המדינה הוא מחברות שנמצאות בפתח תקווה"

ראש עיריית פתח תקווה ציין בכנס ההייטק של גלובס כי "קרן ההשקעות הגדולה בארה"ב, שמשקיעה 50 מיליארד דולר, פותחת בעיר חוות שרתים ועכשיו מתעניינת להקים פה עוד מרכזים טכנולוגיים"

רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה / צילום: כדיה לוי
רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה / צילום: כדיה לוי

"17% מהיצוא של המדינה הוא מחברות שנמצאות בעיר פתח תקווה. יש פה חברות טכנולוגיה והייטק, ויש המון עשייה סביב הנושא הזה" כך אמר היום (ג') ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג אמר בוועידת ההייטק השנתית של גלובס.

לדבריו, "פתח תקווה, אם המושבות שציינת 143 שנים להיווסדה, היא העיר שאירחה את אזור התעשייה הראשון לפני 100 שנה. כבר אז הבינו את הפוטנציאל הגדול שלה בלב המדינה עם מרקם אוכלוסיה מגוון. מאז, העיר הלכה והתעצמה: היום, יש לנו 3 מרכזי עסקים הגדולים במדינה: הירקון, פארקטק וסטארטסיב".

גרינברג המשיך ואמר כי "אנחנו מחבקים ומאמצים עוד חברות, כי יש פוטנציאל אדיר להתפתח כאן. גם מבחינת רשת התחבורה של הרכבות הקלות, המטרו לתוך אזורי ההייטק, שכונות חדשות שנבנות למי שרוצה גם לעבוד וגם לגור כאן, עירוב שימושים, מערכת חינוך, ספורט, תרבות ונוער. אנחנו ממשיכים להשקיע ולפתח, כי זה העתיד".

לדברי גרינברג, "לשמחתנו גם חברות בינלאומיות כמו קרן ההשקעות הגדולה בארה"ב, שמשקיעה 50 מיליארד דולר, פותחת פה חוות שרתים ועכשיו מתעניינת להקים פה עוד מרכזים טכנולוגיים. הם פתחו אחד באירופה ואחד במזרח התיכון - פה בפתח תקווה. אנחנו משקיעים בזה, ומחברים את החינוך ואת דור העתיד לזה.

"יש לנו 280 אלף תושבים תוך עשור נגיע ל-350 אלף תושבים. יש פה קרוב ל-750 מוסדות חינוך. מגיל צעיר אנחנו מכניסים את החדשנות, ההייטק והיצירה בשיתוף פעולה עם החברות ועם הצבא כדי להכשיר אנשים למקומות העבודה שגם כן נמצאים פה בפתח תקווה. מקימים בית לחדשנות על 2,000 מטר, במגדלי בסר כאן".

***גילוי מלא: האירוע נערך בשיתוף החברה הכלכלית לפיתוח פתח תקווה, אמדוקס, מיקרוסופט, Google Cloud ורשות החדשנות