לפחות 31 מהגרים טבעו למוות בניסיון לחצות את התעלה מצרפת לאנגליה

דייג צרפתי הבחין בעשרות גופות ובני אדם צפים היום אחר הצהריים ליד חופי קאלה, והזעיק את משטרת צרפת • בין הקורבנות יש גם נשים ולפחות ילדה אחת • ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון כינס ישיבת חירום של הממשלה ואמר כי מדובר באחד המקרים הקשים ביותר של אובדן חיים של מהגרים המנסים להיכנס לבריטניה

חגורת הצלה שנותרה באזור / צילום: Reuters, Gonzalo Fuentes
חגורת הצלה שנותרה באזור / צילום: Reuters, Gonzalo Fuentes

לפחות 31 מהגרים טבעו למוות היום (ד') בניסיון לחצות את תעלת למאנש מצרפת לבריטניה. דייג צרפתי הבחין בעשרות גופות ובני אדם צפים היום אחר הצהריים ליד חופי קאלה, והזעיק את משטרת צרפת. הכוחות הצרפתיים חילצו גופות אך ייתכן שגם כמה בני אדם שנותרו בחיים. לפי הערכות בצרפת, לפחות 35 מהגרים עלו על סירת גומי מתנפחת בניסיון לחצות את התעלה לבריטניה היום בבוקר. בין הקורבנות יש גם נשים ולפחות ילדה אחת.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון כינס ישיבת חירום של הממשלה ואמר כי מדובר באחד המקרים הקשים ביותר של אובדן חיים של מהגרים המנסים להיכנס לבריטניה. בצרפת, ראש הממשלה האשים מבריחי אדם "פושעים" בניצול רצונם של המהגרים לחצות את התעלה, ושליחתם בצורה מסכנת חיים. לפי הרשויות מדובר באסון הכבד ביותר מאז 2018, אז החלו הרשויות בצרפת ובבריטניה להיאבק באופן רציני בניסיונות לעבור לבריטניה דרך מנהרת הרכבת אירוסטאר, ודרך משאיות וספינות החוצות מקאלה לדובר שבאנגליה.

"זה מצב נורא בעבור צרפת, בעבור אירופה ובעבור האנושות לראות כיצד האנשים הללו מתים בים בגלל מבריחי אדם", אמר שר הפנים הצרפתי, שהגיע סמוך למקום האירוע. עד כה השנה, לפני האירוע היום, מתו 14 בני אדם בטביעה בניסיון לחצות לבריטניה ובשנה הקודמת טבעו למוות לפחות שבעה בני אדם.

רוב המהגרים המנסים לעבור את התעלה הם ממדינות כמו אפגניסטאן, פקיסטאן, עיראק וגם ממדינות אפריקה שמדרום לקו המשווה. נשיא צרפת עמנואל מקרון הבטיח פעולה של הרשויות הצרפתיות נגד מבריחי האדם. "צרפת לא תיתן לתעלה להפוך לבית קברות", אמר הערב הנשיא הצרפתי. הוא קרא לתגבר את הכוחות באזור ואמר כי המשטרה הצרפתית "תמצא את האחראים למעשה הזה".