הפילטר שמכרה אולמד יאוחזר, והיא ככל הנראה לא תקבל תמורתו תשלום אבן דרך

חברת Cardiovascular Systems (CSI), שרכשה מאולמד את זכויות היצור והשיווק של המוצר Wirion להגנה מפני תסחיפים, תאחזר את המוצר לאחר תלונות על התפרקות הפילטר בתוך עורקי המטופלים • בעקבות זאת אולמד ככל הנראה לא תקבל את תשלום אבן הדרך שהגיע לה בעקבות מכירת המוצר • בעקבות ההודעה יורדת מניית החברה ב-32% והיא נסחרת לפי שווי של כ-37 מיליון שקל

סטנט רפואי / אילוסטרציה: Shutterstock, Alexpunker
סטנט רפואי / אילוסטרציה: Shutterstock, Alexpunker

חברת המכשור הרפואי  אולמד  (לשעבר אליום מדיקל) הנסחרת בתל אביב, הודיעה היום (ה') כי חברת Cardiovascular Systems (CSI) שרכשה ממנה את זכויות היצור והשיווק של המוצר Wirion להגנה מפני תסחיפים, תאחזר את המוצר לאחר תלונות על התפרקות הפילטר בתוך עורקי המטופלים. השימוש במוצר יופסק מיד. החברה שיווקה מאז מרץ 697 יחידות של המוצר, וקיבלה תשע תלונות על התפרקות, שיכולה להוביל לקרישי דם ולצורך בהתערבות ניתוחית נוספת. החברה תאחזר את כל המוצרים במותג זה.

בעקבות זאת ככל הנראה לא תקבל אולמד את תשלום אבן הדרך שהגיע לה בעקבות מכירת המוצר. "להערכת החברה, לאור עדכון הרוכשת בדבר איסוף המערכות, ועל אף ההתקדמות המשמעותית שהושגה בהעברת פעילות הייצור לרבות קבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים לשיווק המערכת, אבן הדרך וכן קבלת התמורה בגינה לא תושלם במהלך החציון השני של שנת 2021", מסרה אולמד.

בעקבות ההודעה יורדת מניית החברה ב-32% והיא נסחרת לפי שווי של כ-37 מיליון שקל. על פי דוחות אולמד, עם ההתקשרות עם CSI באוגוסט 2019, שולמו 5.6 מיליון דולר במזומן ועוד מניות שמומשו תמורת כ-1.6 מיליון דולר. החברה ציינה בדוחות כי מתוך הסכום הפוטנציאלי הכולל של 17 מיליון דולר לעסקה, הסכום שהוכרז עם הרכישה, ישנם רכיבי תמורה שייתכן ויתקבלו כבר ב-2021. עכשיו, כאמור, זה כנראה לא יקרה.

לאולמד היו נכון לסוף המחצית השניה של השנה 5.1 מיליון שקל בקופת המזומנים, והיא סיווגה עוד 29.6 מיליון שקל בסעיף הנכסים השוטפים שלה כ"תמורה מותנית", אשר כעת לא ברור אם תתקבל.

אולמד היא חברת אחזקות בחברות מכשור רפואי. היא הוקמה על בסיס חברת הסטנטים אליום מדיקל, שנמכרה ביולי 2021 למפיץ הגרמני שלה תמורת 20 מיליון שקל, וכ-50% מהרווח הנקי של המוצרים אם ההכנסות יעלו על 12.8 מיליון דולר ב-3 השנים שיחלו באוגוסט 2021. במחצית הראשונה של 2021, רשמה אולמד הכנסות של 5.4 מיליון שקל, רובם ממכירות מוצרי אליום, והפסידה 7.1 מיליון שקל.

כעת לאולמד שני נכסים עיקריים. חברת אלווטיקס המפתחת מכשיר רפואי מושתל לטיפול בהשמנה וסוכרת, גייסה השנה 10 מיליון שקל, עם אופציה להשקעה של 10 מיליון שקל נופסים אחריהם תחזיק אולמד ב-36% מהחברה. אלווטיפקס נמצאת בשלב הניסויים הקליניים.

תרולייף, בה מחזיקה אליום 94% נכון לדוחותיה השנתיים, פונה לאחד משווקי המכשור הרפואי המורכבים והתחרותיים היום: מערכת להחלפה של מסתם לב מיטראלי (אחד מבין ארבעה מסתמי הלב) לאחר שנוצרת בו דליפה. היא נמצאת בשלב הניסויים בבני אדם לאחר הצלחה בניסוי בבעלי חיים.