הדיווחים על וריאנט חדש מפילים את המדדים והמטבע המקומי נחלש על רגע גידורי המוסדיים

השקל נחלש בחדות מול המטבעות המובילים בעולם וזאת על רקע הירידות בשווקים הפיננסים נוכח הבהלה עם הדיווחים על ווריאנט חדש של מגיפת הקורונה

שקל מול דולר / צילום: Shutterstock, Lord King
שקל מול דולר / צילום: Shutterstock, Lord King

השקל נחלש בחדות מול המטבעות המובילים בעולם: הדולר זינק ב-0.8% ושערו היציג נקבע על 3.18 שקלים. האירו קפץ ב-1.1% ושערו היציג נקבע על 3.58 שקלים.

כאשר שוקי המניות הגלובליים עולים, חשיפת המוסדיים למט"ח עולה מבחינה טכנית, והיות שהחשיפה של הגופים הללו כבר ברמות שיא, המוסדיים נוטים למכור דולרים בתקופות של עליות בשוקי המניות כדי לצמצם את חשיפתם למט"ח. מהלך זה נובע מהצורך לעמוד במדיניות החשיפה שהוגדרה מראש בכל אחד מהגופים. בימים של ירידות בשווקים קורה במצב ההפוך. בשנה החולפת הקורלציה בין שוק המניות האמריקאי לדולר-שקל עלתה, בעוד מכירות המט"ח של המוסדיים עלו על 20 מיליארד דולר מתחילת השנה.

בתוך כך, לפני הדרמה שנרשמה הבוקר הנגיד אמיר ירון התראיין לבלומברג וחזר על המנטרה כי יתערב מעת לעת בשוק המט"ח. לדבריו, בנק ישראל לא רואה סיבה להכריז על תוכנית התערבות גדולה נוספת לאור ההתאוששות המהירה של המשק מהמגיפה. "התיסוף בשקל משקף את הכלכלה החזקה", אמר ירון. בהנחה שלא תהיה התפרצות גדולה נוספת "אנחנו לא רואים צורך ללכת להכריז על עוד תוכנית הרחבה כמותית", אמר ירון. הבנק המרכזי "ימשיך לפעול בשוק המט"ח בהתאם לפעילות הכלכלית לפי הצורך".