עם רוח גבית מנסיקת מחירי הנפט: רווח של 223 מיליון שקל לקבוצת דלק ברבעון השלישי

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה דלק עם רווח נקי של ב-804 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-2.9 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד • בכוונת החברה לבצע הקדמת תשלום למחזיקי אגרות החוב בהיקף של כ- 1.7 מיליארד שקל

עידן וולס, מנכ''ל קבוצת דלק / צילום: רון קדמי
עידן וולס, מנכ''ל קבוצת דלק / צילום: רון קדמי

עם רוח גבית חזקה מהעלייה החדה במחירי הנפט והגז הטבעי הציגה היום (א') קבוצת דלק  דוחות טובים לרבעון השלישי של שנת 2021.

בשורה התחתונה רשמה הקבוצה, הנמצאת בשליטת איש העסקים  יצחק תשובה, רווח נקי של 223 מיליון שקל ברבעון, עלייה של כ-50% לעומת הרווח ברבעון המקביל אשתקד. 

ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ-2.06 מיליארד שקלי עלייה של 21% לעומת 1.7 מיליארד שקל ברבעון השלישי לשנת 2020,  והרווח התפעולי קפץ ל-1.27 מיליארד שקל לעומת 742 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה דלק עם רווח נקי של ב-804 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-2.9 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה בתקופה זו גדלו ב-13.5% והסתכמו בסך של 5.7 מיליארד שקל.

עוד מציינים בקבוצת דלק כי החברה המשיכה לפעול להקטנת החוב הפיננסי נטו, כך שביום 30 בספטמבר עמד החוב הפיננסי נטו של החברה וחברות המטה על 4.075 מיליארד שקל. בכוונת החברה לבצע הקדמת תשלום למחזיקי אגרות החוב בהיקף של כ- 1.7 מיליארד שקל, וזאת לאחר שהצעת החברה אושרה על ידי מחזיקי האג"ח ביום חמישי האחרון.

בעקבות השיפור המשמעותי בתוצאות הקבוצה ובמצבה הפיננסי בשנה האחרונה, החליטו רואי החשבון המסקרים את דוחותיה להסיר את הערת "עסק חי" מדוחותיה הכספיים.

עידן וולס, מנכ"ל קבוצת דלק, ציין כי "התוצאות הטובות של הרבעון ממשיכות את המגמה החיובית שאפיינה את פעילות הקבוצה במהלך תשעת החודשים האחרונים. אנו ממשיכים לפעול ליישום האסטרטגיה של הקבוצה, כפי שעשינו במהלך השנה וחצי האחרונות, תוך הצבת יעד ברור להמשך חיזוק הנזילות של הקבוצה והגמישות הפיננסית שלה, לצד קיטון מתמשך בחוב הפיננסי, וזאת במקביל לביצוע פעולות להצפת ערך בנכסי הליבה של הקבוצה". 

מניית קבוצת דלק צונחת היום בכ-6% בבורסה, על רקע נפילת מחירי הנפט ביום שישי האחרון. עם זאת, בשנה האחרונה קפצה המניה ב-166% ושוויה של החברה הגיע לכ-4.9 מיליארד שקל.

איתקה תרמה 189 מיליון דולר לרווח

חברת איתקה, הנמצאת בבעלות מלאה של קבוצת דלק ופועלת בים הצפוני, דיווחה על גידול בהכנסות וברווח הנקי ממכירת גז ונפט ברבעון השלישי לשנת 2021.

הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-80 מיליון דולר, לעומת כ-16 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, וההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו ב-345 מיליון דולר, לעומת כ-267 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות איתקה בכ-984 מיליון דולר, לעומת כ-891 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. התרומה של איתקה לרווח של קבוצת דלק עמדה על כ-189 מיליון דולר, לעומת הפסד של 610 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

מידרוג חזרה לסקר את החברה

בשבוע שעבר חזרה חברת מידרוג לדרג את קבוצת דלק עם דירוג של Baa3 מקומי, וזאת לאחר שהפסיקה לסקר את חברת ההחזקות של יצחק תשובה באפריל 2020. על-פי סולם הדירוג של מידרוג, דירוג זה מקביל לדירוג BBB מינוס של חברת S&P מעלות והוא מהווה שיפור של 10 דרגות לעומת הדירוג האחרון שהעניקה לקבוצה לפני כשנה וחצי.

דירוג BBB מינוס (שמהווה "דירוג השקעה") הוא היעד שנדרשה קבוצת דלק להשיג, על מנת שתוסר הערת העסק החי מדוחותיה הכספיים. באמצעות השגת דירוג כזה עד מרץ 2022, תציג קבוצת דלק עמידה באמות-המידה הפיננסיות להן התחייבה כלפי מחזיקי אגרות החוב שלה, ובכך תמנע מהם את האפשרות להעמדת מלוא החוב כלפיהם לפירעון מיידי - הסיבה העיקרית לקיומה של הערת העסק החי עד לדוחות שפורסמו היום.