אחרי ארבע שנים וחצי, מנכ"ל מקורות, אלי כהן מסיים תפקידו

כהן הודיע היום (ג) ליו"ר דירקטוריון החברה, יצחק אהרונוביץ', על התפטרותו • פרישתו בפועל תתקיים בסוף פברואר 2022

מנכ''ל מקורות הפורש, אלי כהן / צילום: אוראל כהן
מנכ''ל מקורות הפורש, אלי כהן / צילום: אוראל כהן

מנכ"ל חברת המים הממשלתית "מקורות", אלי כהן, עוזב את תפקידו לאחר ארבע שנים וחצי, כך הודיעה החברה. בהודעה שהיא פרסמה נכתב כי כהן הודיע על עזיבתו היום (ג) ליו"ר דירקטוריון החברה יצחק אהרונוביץ׳. יוזכר כי אהרונוביץ' נכנס לתפקידו רק לפני חודש וחצי. פרישתו של כהן צפויה להתבצע בפועל בסוף חודש פברואר הקרוב.

כהן מונה לתפקיד ב-2017 ובמהלך כהונתו החברה עברה מספר שינויים משמעותיים ובהם כינון רפורמה והשלמת תוכנית התייעלות ושינוי מבני במשק המים. כהן אף ניהל את המכירה של כמה מנכסי מקורות, כאשר כיום אף מתקיים הליך מכרזי למכירת המבנה שבו ממוקמים משרדי החברה ברוב לינקולן בתל אביב, כחלק ממהלך עתידי של מעבר החברה לחולון.

במהלך כהונתו של כהן הואצה הפעילות הבינלאומית של מקורות, בדגש על קידום הסכמים היסטוריים עם הודו, בחריין ומדינות נוספות, כמו גם פעילויות תשתית "בקנה מידה היסטורי", לדברי החברה, דוגמת קידום המוביל הארצי החדש, המערכת החמישית, חיבור בקעת הירדן ואזורים מנותקים למוביל הארצי.

אלי כהן מסר: "בראש ובראשונה אני מבקש להודות מקרב לב לעובדות ועובדי מקורות, המקצוענים והמסורים, שהפכו בשנים האחרונות למשפחתי השנייה והשקיעו לילות כימים במהפכה שעברה מקורות. אני מבקש להודות ליו"ר החברה לשעבר מרדכי מרדכי שהיה שותף מלא למהפכה במקורות וכן ליו"ר החברה הנוכחי יצחק אהרונוביץ׳ ולדירקטוריון החברה על הגיבוי והאמון המלא שהעניקו לי לאורך כל הדרך. מקורות היום היא מחברות המים הלאומיות הטובות בעולם ואני בטוח ששיאים גדולים עוד בפניה. הייתה זאת זכות גדולה עבורי להוביל את החברה בתקופה כה מאתגרת ואני מסיים את תפקידי בגאווה רבה על מה שהצלחנו יחד להוביל, ועל מה שהחברה הנהדרת הזאת עוד תקדם למען אזרחי ישראל ומשק המים הישראלי".