מנסה להותיר את קריסת אפריקה תעשיות מאחור: פקר פלדה בדרך חזרה לבורסה

הבנקים התנו את הסכמתם להנפקה בכפוף לפירעון חוב של 40 מיליון שקל מתוך תמורת הגיוס, ובתנאי שהחברה תישא בחוב של 143 מיליון שקל אחרי הפירעון האמור

בניין בורסת ת''א / צילום: איל יצהר
בניין בורסת ת''א / צילום: איל יצהר

קבוצת פקר פלדה, לשעבר חברה בת של אפריקה תעשיות שקרסה, פועלת להנפקת מניות ראשונית (IPO) באמצעות חברת "פקר פלדות וגלוון", עם פרסום טיוטת תשקיף ציבורית ראשונה. זאת זמן קצר אחרי פרסום טיוטת תשקיף על-ידי המתחרה, חברת איסכור.

פקר פלדות וגלוון שהוקמה בשנת 1992, עוסקת "בגילוון מתכות, בעיבוד ושיווק מוצרי פח ופלדה, פרופילים וצינורות, שיווק מוצרי בנייה, וייצור עמודי תאורה" וכן משתתפת במכרזים למכירת מוצרי הקבוצה ואחרים.

פקר פלדה מוחזקת כאמור על-ידי אפריקה תעשיות, שהשתייכה לקבוצת אפריקה ישראל. זאת לצד חברת נגב קרמיקה, שקשייה גררו את אפריקה תעשיות לחדלות פירעון לפני מספר שנים, עם חובות של מאות מיליוני שקלים לבנקים ולגופים מוסדיים. אפריקה תעשיות מנוהלת כיום בידי הנאמנים עוה"ד גיל אורן ועופר שפירא שמונו כנאמנים בהליכי חדלות הפירעון 

פקר פלדות מתוארת בטיוטת התשקיף כ"קבוצה תעשייתית מהגדולות בישראל בתחומה" העוסקת נוסף לפעילות החברה המונפקת גם במסחר באלומיניום, נירוסטה ופלדה מיוחדת.

מטיוטת התשקיף עולה, כי בפברואר 2020 נחתם הסדר מול הבנקים לאומי, הפועלים, אגוד, מזרחי טפחות, הבינלאומי ודיסקונט, במסגרתו נפרס החוב הבנקאי של קבוצת פקר פלדה. בחודש ספטמבר האחרון העניקו הבנקים את הסכמתם להנפקה בכפוף לפירעון חוב של 40 מיליון שקל מתוך תמורת ההנפקה ובתנאי שהחברה תישא בחוב של 143 מיליון שקל אחרי הפירעון האמור סמוך לאחר ההנפקה.

עוד תידרש פקד פלדה לחתימה על תיקון להסדר מול הבנקים, לרבות שעבוד מניות החברה (שלא תוחזקנה בידי הציבור) בשעבוד קבוע וקביעת התניות פיננסיות חדשות.

"מחיר הפלדה השפיע על הרווחיות"

בסיכום המחצית הראשונה של השנה הכנסותיה של פקר צמחו ב-36% ל-256 מיליון שקל והרווח הנקי שלה זינק פי 11 והגיע ל-47 מיליון שקל.

כפי שהחברה מסבירה, "תקופת הדוח מתאפיינת בגידול בהכנסות וברווחיות אל מול שנים קודמות, הנובעת בעיקרה מעלייה במחירי הפלדה בעולם, אשר השפיעה באופן חיובי ומשמעותי על רווחיות החברה בשל מימוש פריטי מלאי שנרכשו בעלויות נמוכות ממחירי הרכש העדכניים".

עוד מוסיפים בפקר פלדה, כי "הן ברווח הגולמי והן ברווח התפעולי חל שיפור, בין היתר, הודות להמשך פעולות יזומות של התייעלות וחיסכון בהוצאות שננקטו בעיקר בשנת 2020".