מעונות יום | בלעדי

המועמדות הופתעו: משרד החינוך פרסם קול קורא לתפקיד שמאויש כבר מאז ספטמבר

באתר משרד החינוך פורסם במהלך השבוע שעבר "קול קורא" לתפקיד: "פרויקטור בכיר" מעונות היום והמשפחתונים, אך ממידע שהגיע לידי גלובס עולה שבתפקיד הזה ממש מכהנת כבר מספר חודשים נועה צור ברוש • בעוד במשרד החינוך מכחישים את הקשר בין המינוי של צור ברוש לתפקיד לבין הפרסום, מי שביקשו להגיש קורות חיים לתפקיד סיפרו כי גורמים במשרד טענו ש"המשרה כבר תפוסה"

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

במהלך השבוע שעבר פורסם באתר משרד החינוך "קול קורא" לתפקיד: "פרויקטור בכיר" מעונות היום והמשפחתונים והסתיים בסוף החודש 30.11. אלא שממידע שהגיע לידי גלובס עולה שבתפקיד הזה ממש מכהנת כבר מספר חודשים נועה צור ברוש. יתרה מכך, בכנס שנערך בכנסת ביום שני לפני שבוע הוצגה הפרויקטורית על ידי שרת החינוך יפעת שאשא ביטון. בזמן שהודתה לאנשי משרדה אמרה שאשא ביטון: "אציין לפני שאני הולכת שבמשרד החינוך יש את המועצה לגיל הרך, ויש את נועה צור שהיא הפרויקטורית של ההעברה".

נשות מקצוע שביקשו להתמיין לתפקיד כבר לפני מספר חודשים לקראת העברת אגף מעונות היום למשרד החינוך נענו כי צור ברוש כבר מונתה לתפקיד. לכן מה רבה הייתה הפתעתן כאשר גילו לפתע פרסום באתר המשרד לפיו המשרה הנחשקת שוב על המדף והפעם באופן שמאפשר למעוניינים נוספים להגיש את מועמדותם. בעוד במשרד החינוך מכחישים את הקשר בין המינוי של צור ברוש לתפקיד לבין ה"קול קורא", מי שביקשו להתעניין בהגשת קורות חיים למשרה סיפרו כי גורמים במשרד טענו ש"המשרה כבר תפוסה".

בדף הפייסבוק של "רשת הגן הקיבוצי" ביקשו כבר ב-6 בספטמבר לברך את הפרויקטורית על כניסתה לתפקיד, בזה הנוסח: "שנה חדשה מביאה איתה לכולנו משימות חדשות ומתחדשות, ולחלקנו התחלות חדשות ממש. לאחר חמש שנים של עשייה משמעותית ונרחבת נועה צור ברוש מסיימת את תפקידה כמנהלת הגן הקיבוצי בתנועה הקיבוצית בתחילת אוקטובר. נועה ממשיכה לאתגר הבא - מעבר אגף מעונות היום ממשרד הכלכלה למשרד החינוך".

חרף דבריה של השרה עצמה על הפרויקטורית המכהנת וכן דוברים נוספים באותו הכנס, במשרד החינוך מכחישים כי ה"קול קורא" הופץ רק לאחר שבפועל כבר יש מי שמונתה לתפקיד. בנציבות שירות המדינה לא ידעו להתייחס למינוי הקודם ורק הבהירו כי הקול קורא הופץ לאחר שקיבלו במשרד פטור ממכרז למשרה, גם הוא התקבל ממש בימים האחרונים ב-18 בנובמבר, עוד נמסר כי "התפקיד טרם אויש". באשר לטענות משרד החינוך כי צור היא יועצת חיצונית, נמסר מהנציבות כי הם אינם עוסקים בהתקשרות שאינה באמצעות הנציבות.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "לאחר עשרות שנים של המתנה וציפייה מצד הורי ישראל להסדיר את שירותי הגיל הרך, באמצעות מערכת החינוך, נערך משרד החינוך להעברתם תחת חסותו. לאור זאת ולנוכח כובד חשיבותו של הנושא, המשרד פתח בעבודת מטה מעמיקה שמלווה בתכנית עבודה מסודרת. התכנית כוללת שורה רחבה של פעולות לביצוע בליווי של מספר בעלי תפקידים.

"ההחלטה לפרסום משרת פרויקטור נובעת מצורך חינוכי, ארגוני ומהותי. לתפקיד זה ייבחר איש המקצוע הראוי ביותר, בעל ידע וניסיון עשיר בתחום. הוא יהיה אמון על תכלול כל העבודה מול גורמים רבים, לשם העברת השירותים וכן לגיבוש תפיסה חינוכית לבניית הרצף החינוכי מגיל הרך ועד יב. הוא יהיה בתקן מוסדר מטעם שירות המדינה. במקביל, המשרד נעזר בשירותי חברה חיצונית לסיוע בתהליך העברה ובמספר יועצים חיצוניים ובהם נועה צור. המשרד קורא לכל גורם מקצועי שסבור שהוא ראוי, להתמודד למשרה חשובה זו".