השותפים עוזבים אחד אחרי השני - מה עובר על משרד עו"ד יוסי לוי?

ראשי מחלקות הליטיגציה, ההגבלים העסקיים והמחלקה המסחרית עוזבים את המשרד יחד עם עורכי דין נוספים • השותפים עוה"ד אסף שובינסקי ואביאל פלינט עוזבים על רקע מחלוקת קשה לגבי הסכם שותפות ההון שהתבררה בהליך בוררות • בעקבות העזיבות, לוי הודיע על צירופם של חמישה עורכי דין חדשים וצירופים נוספים עתידיים • עו"ד לוי: השותפות שהייתה אמורה להירשם לא תירשם ולכן הם אינם שותפי הון"

עו''ד יוסי לוי / צילום: עינת לברון
עו''ד יוסי לוי / צילום: עינת לברון

שוב טלטלה במשרד עורכי הדין של יוסי לוי: ראשי מחלקות הליטיגציה וההגבלים העסקיים במשרד עוזבים עם צוותיהם ומתמזגים למשרד מטרי מאירי. גם מי שעומדת בראש המחלקה המסחרית השותפה עו"ד מיכל רדנאי זאבי ועורכת דין בכירה במחלקה הודיעו על עזיבת המשרד. בעקבות העזיבות שהותירו את המשרד ללא שותפי הון ולצמצום בכוח האדם, לוי הודיע על צירופם של לפחות חמישה עורכי דין חדשים, בהם שותפים, ועל צירופים עתידיים.

פחות מחודש לאחר עזיבתו של מנהל מחלקת מכרזים ותשתיות ומי שהיה השותף המנהל גל שני, עוה"ד אסף שובינסקי ואביאל פלינט הודיעו על פירוק השותפות עם לוי. שובינסקי הוביל בשנים האחרונות את מחלקת ההגבלים העסקיים. פלינט ניהל את מחלקת הליטיגציה במשרד אשר מתמחה במשפט מינהלי, דיני מכרזים, תובענות ייצוגיות וליטיגציה אזרחית.

משרד יוסי לוי מייעץ ומטפל בחברות פרטיות וציבוריות מהמובילות במשק, בהן: רשות שדות התעופה, חברת נמלי ישראל, נתיבי תחבורה לישראל (נת"י) ונתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) פרטנר, נתיבי איילון, כביש חוצה ישראל, מגלקום, קופת חולים כללית ועוד.

עו''ד אסף שובינסקי / צילום: מיכה בריקמן
 עו''ד אסף שובינסקי / צילום: מיכה בריקמן

לגלובס נודע כי שובינסקי ופלינט עוזבים את המשרד על רקע מחלוקת קשה בנוגע לקיום הסכם שותפות ההון. במסגרת המחלוקת, השניים יחד עם השותפים גל שני ואורי מנדל הגישו באוגוסט 2020 תביעה כנגד לוי בגין הפרת הסכם שותפות ההון. בשנה האחרונה הועברה התביעה לבוררות בפני נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז השופטת בדימוס הילה גרסטל שהכריעה במחלוקת בספטמבר השנה.

הכרעת הבוררות: המשרד נוהל כשותפות בלתי רשומה משנת 2017

בפסק הבוררות נקבע כי ממאי 2017 משרד יוסי לוי נוהל כשותפות בלתי רשומה, וכי בין הצדדים (ארבעת השותפים ולוי) התקיימה בפועל שותפות הון. עוד נקבע כי לוי הפר את ההסכם עם שותפיו וכי יש לאכוף את הסכם השותפות עם שובינסקי ופלינט ולרשום את השותפות עד ליום 31 לדצמבר 2021. הבקשה של הארבעה לקבוע כי הם בעלי מניות בחברה שבבעלותו של יוסי לוי נדחתה.

עו"ד יוסי לוי חולק על כך שהבוררות קבעה כי ארבעת השותפים התובעים היו שותפי הון במשרדו. לעמדתו, יש לערוך הבחנה בין משרד יוסי לוי לבין השותפות שלא נרשמה. זאת מאחר והשותפות לא נרשמה ולא צפויה להירשם. מטעמו של לוי נמסר כי הארבעה "אינם שותפי הון ומעולם לא היו במשרד יוסי לוי ושות', שהוקם ב-1992 ובו עו"ד יוסי לוי מחזיק 100%".

עוד נמסר כי "בשותפות הבלתי רשומה שהייתה אמורה להירשם רק ב-31.12.2021 , ובסופו של דבר לא תירשם לעולם, היו אמורים עוה"ד שובינסקי ופלינט להחזיק 25% מההון ויוסי לוי 75% מ-2017 וזאת החל ממועד מתן פסק הדין בבוררות שניתן בספטמבר 2021. השותפות האמורה לא תירשם לעולם עקב חילוקי דעות באשר לגיוס שותפים חדשים ומינוי שותפים צעירים חדשים החשובים להתפתחות המשרד, שלכך התנגדו שובינסקי ופלינט. מאחר והשותפות האמורה לא נרשמה, הם אינם שותפי הון".

עו''ד אביאל פלינט / צילום: מיכה בריקמן
 עו''ד אביאל פלינט / צילום: מיכה בריקמן

בעקבות פסק הדין והדרדרות היחסים במשרד, עוד קודם לכן עזב כאמור בתחילת חודש נובמבר עו"ד גל שני את המשרד והצטרף עם צוותו למשרד ברנע ג'פה לנדה לנהל את מחלקת המכרזים. מוקדם יותר השנה, בחודש יולי, פרסמנו כי עו"ד אורי מנדל, שניהל את מחלקת מימון הפרויקטים, עזב את המשרד אחרי 13 שנה, ועבר לארדינסט-בן נתן-טולידאנו יחד עם שני עורכי דין שכירים. לאחר עזיבתו, הגיש נגדו לוי תביעה בבית הדין האזורי לעבודה בנוגע לתנאי עזיבתו של מנדל את המשרד. בנוסף, בשנת 2017 פרשו מהמשרד שותפים בכירים נוספים בהם עו"ד נועה מידן שעמדה בראש מחלקת מימון פרויקטים וזיו נוימן שעמד בראש המחלקה המסחרית.

לדברי גורם המעורה בפרטי העזיבה, "יוסי לוי הצליח לפורר במו ידיו את המשרד שהקים. כך היה עם נועה מידן בשנת 2017, כך גם עם זיו נוימן - וכך גם בשנה האחרונה עם אורי מנדל, גל שני ועם שני השותפים הנוכחיים - שובינסקי ופלינט".

על רקע הסכסוך המשפטי והעזיבות, לוי הודיע כי למשרד מצטרפים עורכי דין חדשים, בהם עו"ד דנה טירנגל ליפקה, ששימשה כראש צוות ברשות התחרות ותשמש כראש מחלקת ההגבלים העסקיים, עו"ד מאיר דהן ששימש בעבר כיועמ"ש של נתיבי ישראל, עו"ד בועז הניג המתמחה בתחום המכרזים והתשתיות ועו"ד מירב מגן, שעבדה בפירמת Wilson Sonsini בעמק הסיליקון.

עוד נמסר כי עורכי הדין שובינסקי ופלינט "עוזבים עם 3 עורכי דין בלבד ולא כפי שתואר. לאחר עזיבתם המשרד ימנה 32 עורכי דין ושותפים ובסוף השנה 35 עורכי דין ושותפים. ועד אמצע השנה הבאה המשרד ימנה לפחות 45 עו"ד ושותפים. המשרד נותר איתן ושורותיו התמלאו במיוחד במחלקות הליטיגציה והמכרזים".

עוה"ד שובינסקי ופלינט מסרו: "נמשיך להעניק שירות בלתי מתפשר ללקוחותינו שממשיכים איתנו בדרכנו החדשה. אנו מאחלים לחברינו שנותרו במשרד יוסי לוי הצלחה רבה בהמשך דרכם".