מחזירים את ההשקעה: דלק ישראל תחלק לבעליה דיבידנד של 150 מיליון שקל

החלוקה תתבצע בעקבות החלטת בית המשפט לאשר את בקשת החברה לביצוע החלוקה בתוך שישה חודשים ממועד ההחלטה • הדיבידנד יתחלק בין שלושת בעלי המניות בחברה: אבי לוי, אורי מנצור וקבוצת דלק

אבי לוי / צילום: איל יצהר
אבי לוי / צילום: איל יצהר

חברת דלק ישראל תחלק לבעלי מניותיה דיבידנד מיוחד של 150 מיליון שקל, שיבוצע באמצעות הפחתת הון. החלוקה תתבצע בעקבות החלטת בית המשפט לאשר את בקשת החברה לביצוע החלוקה בתוך שישה חודשים ממועד ההחלטה.

סכום זה יתחלק בין שלושת בעלי המניות של דלק ישראל: חברת להב אל.אר שבשליטת אבי לוי (60 מיליון שקל), איש העסקים אורי מנצור (52.5 מיליון שקל) וקבוצת דלק (37.5 מיליון שקל).

חברת דלק ישראל עברה אשתקד לשליטתם של להב אל.אר (40%) ואורי מנצור (35%) בעסקה ששיקפה לדלק ישראל שווי של 750 מיליון שקל, כך שבמהלך הפחתת ההון הם מחזירים כ-20% מסך ההשקעה.

העסקה נעשתה כחלק מתוכנית מימושי הנכסים שהובילה קבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה, עד אז הבעלים של דלק ישראל. לאחר השלמת העסקה פוצלו נכסי הנדל"ן של דלק ישראל לחברה נפרדת בשם דלק נכסים, אשר מוחזקת גם היא בידי להב אל.אר, מנצור וקבוצת דלק.

באחרונה פורסם בגלובס, כי דלק ישראל מתכננת להנפיק את מניותיה בבורסה של ת"א לפי שווי של 1.1-1.2 מיליארד שקל, לפני הכסף. סכום זה גבוה בכ-50% מהסכום שבו נרכשה השליטה בחברה אשתקד בידי להב אל.אר ומנצור. שווי זה עשוי להצטמצם כעת בגובה הפחתת ההון.