כונסת הנכסים הרשמית מתנגדת למכירת פרטנר לקבוצת רודב-גבאי

סיגל יעקבי תומכת בקיום מכרז למכירת מניות האצ'יסון בפרטנר כדי "לקבל מושג האם ישנן הצעות רציניות מטעם מתעניינים נוספים" • קבוצת סבן התנגדה גם היא למכירת המניות לקבוצה של שלמה רודב ואבי גבאי

שלמה רודב / צילום: איל יצהר
שלמה רודב / צילום: איל יצהר

כונסת הנכסים הרשמית סיגל יעקבי תומכת בעריכת מכרז למכירת מניות האצ'יסון בפרטנר ומתנגדת לעסקה למכירת המניות לקבוצת רודב-גבאי. כזכור, הגיש כונס הנכסים בקשה לבית המשפט לאישור העסקה למכירת המניות של האצ'יסון לקבוצת רודב-גבאי אך נתקל בהתנגדות של קבוצת סבן. כעת מצטרפת להתנגדות גם יעקבי.

לדברי יעקבי, "בבקשתו לאישור המכר טוען כונס הנכסים כי במסגרת פעולותיו לאיתור רוכש למניות המשועבדות בתור כונס נכסים, הוא בחן את האפשרות לקיים הליך תחרותי ביחס למניות המשועבדות, אולם לאחר בדיקה מעמיקה והתייעצות עם הנושה המובטחת, הגיע לכלל מסקנה כי מהלך שכזה לא יביא להשאת התמורה שתתקבל ממכירת המניות המשועבדות, בדגש על כך שהרכישה דורשת אישורים רגולטוריים מכבידים. עם כל הכבוד לכונס הנכסים ולנושה המבוטחת, הממונה סבורה כי בעניין זה לא ניתן היה להסתפק בהחלטה פנימית ביניהם, והיה עליהם לפנות לקבלת היתר מתאים למהלך זה מבית המשפט של חדלות פירעון, ולא לפעול לקבלת אישור בדיעבד במסגרת הבקשה לאישור המכר".

יעקבי סבורה "כי משמדובר במימוש של מניות המהוות חלק מגרעין השליטה של חברת פרטנר במסגרת הליך של כינוס נכסים תחת פיקוחו של בית המשפט, יש לפעול באמצעות פרסום מכרז קצר מועד, על מנת מחד לקבל מושג האם ישנן הצעות רציניות מטעם מתעניינים נוספים, ומאידך לאפשר את השלמת העסקה עם המציעה הנוכחית במידה ולא יהיו הצעות רלוונטיות נוספות".

עוד נטען בפניה כי "אמנם טענת החברה כי פרסום מכרז או פנייה לבנקאי השקעות היו משיאים את התמורה, עד כדי השגת 50% יותר מהתמורה היא בגדר השערה בלבד, ואינה נתמכת בנתונים נוספים למעט טענת המכפילים, אך נראה כי לא ניתן להתעלם מהטענה שכאשר מדובר במכירה של מניות המהוות חלק מגרעין השליטה בפרטנר, הדבר מעלה את ערכן לעומת מניה סחירה רגילה, כך שלא ניתן להסתפק בהשוואה למחיר השוק של מניה נסחרת רגילה כדי לאמוד את סבירות ההצעה, כפי שעשה כונס הנכסים בבקשה".