האדמו”רים הגיעו למשרד התקשורת, נשות הצוות נדרשו לצאת מהחדר

הרבנים ביקשו לקיים פגישה עם השר בנוגע לרפורמה שהוא מוביל בניוד קווי טלפון כשרים • עוד לפני שהפגישה החלה, ביקשו האדמו"רים שהנשים במשרד, בהן מנכ"לית המשרד, לא יקחו בה חלק • בלשכת השר הכחישו וטענו: "ביקשו שלא תוגש שתיה ע"י נשים"

לירן אבישר בן חורין ויועז הנדל / צילום: רפי קוץ, אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות
לירן אבישר בן חורין ויועז הנדל / צילום: רפי קוץ, אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

נשים בחוץ, בבקשה: בתחילת השבוע שעבר, נפגש שר התקשורת יועז הנדל, עם אדמו"רים, רבנים וראשי ישיבות מהמגזר החרדי. הפגישה, שהתקיימה בלשכתו של השר, עסקה בנושא הנפיץ של קווי הטלפון הכשרים במגזר החרדי והיכולת לנייד מספרים קיימים ל"סמארטפונים". אלא שעוד לפני שהפגישה החלה, ביקשו האדמו"רים שלקחו בה חלק, להישאר בחדר ללא נשות הצוות, ובהן, מנכ"לית משרד התקשורת - לירן אבישר בן חורין. כפי שניתן היה לראות גם בתמונות ובסרטונים שהופצו מהפגישה - הבקשה נענתה בחיוב.

בהודעה שהופצה לאחר מכן לתקשורת נכתב: "שר התקשורת הקשיב לטענותיהם בלב פתוח ונפש חפצה, מתוך דאגה לכל עם ישראל, והודה להם על שהגיעו ללשכתו. השר הבטיח כי דלתו פתוחה גם בעתיד בכל תחום שיידרש". דרישת הרבנים לא הוזכרה, וכך גם בפוסט שפרסם הנדל לאחר מכן בו התייחס לעובדה שלא חבש כיפה בפגישה.

"השבוע נפגשתי עם שורה של אדמו"רים, ראשי ישיבות ומנהיגים של הציבור החרדי", כתב הנדל בעמוד. "הם ביקשו להיפגש בנושא של דיון מקצועי על קווים כשרים. אחרי החלטה שלי שאין לחסום מספרים שרירותית, ועיסוק בנושא התחרות בקווים הכשרים. כך הגיעה אליי משלחת של רבנים ובמשך שעה שלמה ישבתי והקשבתי לטענותיהם. הרבנים ישבו לצד השולחן, המשמשים שלהם עמדו מאחוריהם, כי כך נהוג".

הנדל: "לא ארכין ראש"

הנדל המשיך ותיאר את רוח הדברים, את החלטתו שלא להיכנע לדרישות מצד הנוכחים בפגישה ולא "להרכין ראש": "היו שם אמירות רבות על הסכנה באינטרנט, על הרצון לשמור על גטו משלהם, על הדאגה שלהם לילדיהם ועל יחסי החילונים-דתיים...לא חבשתי כיפה בפגישה כי אני לא חובש כיפה בפגישות במשרד התקשורת. הרבנים המכובדים ביקשו להיפגש איתי. מי שיראה אותי בשבת עם חולצה לבנה בדרך לבית הכנסת יראה כיפה. כך גם אם אגיע לישיבה או טקס דתי אצל אחד האדמ"ורים".

"אני לא מאמין בדרך הכחשת ובמריחת נתונים, לכן אמרתי לרבנים את האמת", טען הנדל. "לפחות 50% מהחרדים (יש כבר אינדיקציות על 65%) מחוברים לאינטרנט. זו המציאות, אי אפשר להתעלם ממנה. אי אפשר להוביל את המדינה, להתערות בכל תחום, להוביל משרדים ממשלתיים ואז לבקש שהמדינה לא תתערב, כי זה גטו. זה פשוט לא עובד...גם אם היה הרגל מסוים בפוליטיקה הישראלית לחנופה שקרית, הרכנת ראש ומריחה. לי אין שום כוונה לנהוג כך במנהיגים של ציבור גדול כל כך. מגיע להם את הכבוד הראוי וזה להתייחס אליהם בענייניות ורצינות".

"נקבעו שתי פגישות"

מטעמו של השר הנדל הכחישו את הנטען בכתבה וטענו: "מלכתחילה לבקשת ועד הרבנים נקבעו שתי פגישות עוקבות שאכן התקיימו בפועל, פגישה ציבורית-פוליטית של השר ופגישה מקצועית של מנכ"לית המשרד והצוות המקצועי עם ועד הרבנים. הרבנים לא ביקשו שנשים לא תשתתפנה בפגישה עם השר. כן עלתה בקשה כי האדמו"ר לא ילווה במעלית ביחידות על ידי אישה וכי לא תוגש שתיה על ידי נשים. נוכח האמור הוחלט להניח שתיה מראש לפני תחילת הדיון".