בדרך להקלות? פורסם מתווה שיקל בדרישות הבידוד לחוזרים מחו"ל

המתווה עוד לא אושר, אך מסתמן כי הוא יאומץ עם סיום המגבלות הנוכחיות התקפות עד ל-12.12 • נושא מתווה הכנסת התיירים לא נידון כלל ולפי שעה נזכיר כי נאסרה כניסת זרים לישראל למעט באישור מיוחד • המתווה מקל על כניסת מחוסנים לארץ ומחזיר את החשיבות לסיווגי מדינות

נתב''ג / צילום: יוסי זמיר
נתב''ג / צילום: יוסי זמיר

בדרך להקלות המיוחלות מהמגבלות לנכנסים מחו"ל? בהערכת מצב יומית שכינסו הערב (ב׳) ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ נדונה מדיניות הבדיקות והבידוד לשבים מחו"ל, שמסתמן כי תאומץ עם סיום המגבלות הנוכחיות התקפות עד ל-12.12. יודגש כי טרם התקבלה החלטה מתי והאם אכן יופסקו המגבלות התקפות כיום, כשבהמשך השבוע תתקיים הערכת מצב והחלטות יתקבלו בהתאם לנתוני התחלואה בישראל ובעולם. עם זאת ההערכות הן שבנוגע לחובת הבידוד לישראלים המחוסנים יתקבלו החלטות להקלות מסוימות. נושא מתווה הכנסת התיירים לא נידון כלל ולפי שעה נזכיר כי נאסרה כניסת זרים לישראל למעט באישור מיוחד.

המדיניות המתגבשת לתקופה שלאחר סיום המגבלות הנוכחיות שנקבעו לתקופה של שבועיים, כוללת חזרה לסיווג מדינות על פי מצב התחלואה בהן. מדינות אדומות בהן הסיכון גבוה ויש איסור לטוס אליהן ללא אישור, מדינות כתומות בהן קים סיכון אך מותר לטוס אליהן ומדינות צהובות בהן הסיכון על פי הגדרת משרד הבריאות הוא נמוך.

המדיניות מסווגת בין מדינות ובין מחוסנים ללא מחוסנים:

לא מחוסנים השבים ממדינות צהובות וכתומות יידרשו לבידוד של 7 ימים ולשתי בדיקות PCR שליליות (ביום הראשון וביום השביעי), כפי שקובעות ההגבלות כיום.  לא מחוסנים ששבים ממדינה אדומה יידרשו לבידוד במלונית על חשבונם עד לקבלת תשובת PCR ראשונה: אם התשובה היא שלילית, יאושר השימוש ב'הסכמון' וניתן יהיה להשלים בידוד ביתי של 7 ימים, שסיומו מותנה בבדיקת PCR שלילית.

מחוסנים השבים ממדינות צהובות יידרשו לבדיקת PCR ביום הראשון ובידוד ביתי של 24 שעות (כפי שהיה קיים עד כה), ומחוסנים השבים ממדינות כתומות יידרשו לבדיקות PCR, האחת ביום הראשון והשנייה וביום השלישי. החוזרים ממדינות אלה יידרשו לחובת הבידוד ל-24 שעות או עד לקבלת תוצאת הבדיקה הראשונה, לפי המוקדם ולא יידרשו להיות בבידוד עד לביצוע הבדיקה ביום השלישי שהיא חובה.

מחוסנים השבים ממדינות אדומות יידרשו לבדיקות PCR שליליות ביום הראשון וביום השביעי ובידוד ביתי של 7 ימים.

נכון לעכשיו על פי סיווג משרד הבריאות, אין רשימת מדינות צהובות והחלוקה היא לפי מדינות כתומות ואדומות. רשימה זו מתעדכנת מדי שבוע. ברשימה האדומה נמצאות מרבית מדינות אפריקה וברשימה הכתומה שאר מדינות העולם. הרשימה הצהובה כאמור ריקה.