למרות האומיקרון: ביל גייטס (שוב) מנבא שהקורונה תדעך במהלך השנה הבאה

התחזית של ביל גייטס לשנת 2022: השלב האקוטי של מגפת הקורונה יגיע לסיומו • למרות כל האתגרים, ולמרות שהשנה הנוכחית נראתה פחות טוב משקיווה – גייטס עדיין אופטימי

ביל גייטס / צילום: Shutterstock
ביל גייטס / צילום: Shutterstock

ביל גייטס נפרד משנת 2021 בפוסט בבלוג שלו מיום שלישי האחרון, שם הוא מסתכל אחורה על השנה החולפת, ומודה שהוא לא העריך מספיק את האתגרים שמציבה מגפת הקורונה - בעיקר שיעור החיסונים הנמוך והתרופפות משמעת המסכות של אנשים ברחבי העולם.

גייטס ציפה שהקורונה תדעך כבר במהלך השנה הזאת, אבל כידוע שנת 2021 לא עמדה בציפיות. בשנת 2021 נרשמו יותר מקרי מוות מהמגפה בהשוואה ל-2020, בעיקר בעקבות וריאנט הדלתא ושיעורי ההתחסנות הנמוכים - בין אם בעקבות סרבנות או בעקבות קשיי אספקה. ולמרות זאת, מנכ"ל ומייסד מיקרוסופט נשאר אופטימי לקראת 2022, ומכריז כי לדעתו, השלב האקוטי של מגפת הקורונה יגיע לסיומו במהלך השנה הבאה. את התחזיות האופטימיות גייטס פורש כשברקע העולם כולו מתמודד עם וריאנט האומיקרון, וארצות הברית מתקרבת ל-50 מיליון נדבקים.

גייטס לא הכחיש שהאומיקרון מעורר דאגה, אבל הוסיף שככל שהזמן עובר, העולם נעשה מוכן יותר לבלום וריאנטים פוטנציאליים שעלולים להפציע. גייטס העריך כי החיסונים ותרופות אנטי-ויראליות יפחיתו את הקטלניות של הקורונה ב-50%. לפי החישובים של גייטס, המספרים מסתדרים כך שגם אם יתרחשו התפרצויות מזדמנות מידי פעם, תרופות חדשות יאפשרו טיפול בקהילה ברוב המקרים, ועם השאר - בתי החולים ידעו להתמודד.

גייטס הוסיף הערה שמסבירה את התוצאות המאכזבות של המאמץ נגד הקורונה בשנה שחלפה, בנוגע למידע הכוזב שמופץ ברשתות החברתיות בקשר לחיסונים, ומביע דאגה מהיכולות של ממשלות בעולם לבצע מהלכים שיבלמו את האיום הזה. לכן, לדעתו כדאי להסדיר ולפקח על השימוש ברשתות החברתיות.

גייטס מסכם את שנת 2021 גם במישור האישי שלו, ומשתף בצער על הגירושים שלו מאשתו, מלינדה גייטס. בני הזוג הודיעו על הפרידה בחודש מאי השנה, אחרי 27 שנות נישואין.