"אחרי חודש של סגר הגיע גל של לקוחות, עם ביקושים לעיצוב, ומאז המשרד בתפוקה מלאה"

דניאל מיכאלי, תל מונד, בן 36 • גרוש+ 3 בנות • מעצב פנים ובעל משרד לאדריכלות ועיצוב פנים • "לצד הפרויקטים של המשרד, אני ממשיך לעצב ולתכנן דירות לזוגות צעירים, מבחינתי זו סגירת מעגל שמזכירה לי מאיפה התחלתי" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז  

דניאל מיכאלי / צילום: יהודית הופמן
דניאל מיכאלי / צילום: יהודית הופמן

את דרכו בעולם העיצוב התחיל מעצב הפנים דניאל מיכאלי מכיוון מפתיע "החיבור שלי לתחום התחיל בדרך מקורית", הוא משחזר. "כבן לאם יחידנית לקחתי על עצמי לעזור בכלכלת הבית ובסביבות גיל 15 התחלתי לעבוד בשיפוצים יחד עם השכן, מיד עם סיום הלימודים ועד שעות הערב המאוחרות. משם הדרך להפוך לקבלן שיפוצים הייתה יחסית קצרה. כשסיימתי את התיכון התמקצעתי בתחום, התפתחתי וניהלתי פרויקטים גדולים בהם חללים מסחר, חנויות, אולמות אירועים ובתים בכל הארץ כשיחד איתי צוותי עובדים מסור".

שנתיים אחרי שיצא לדרך, וכשהוא בן 24, החליט מיכאלי להרחיב את היריעה ונרשם ללימודי עיצוב פנים: "היה חשוב לי לספק ללקוחות את התוצרים הטובים והאיכותיים ביותר ואני מאמין שהדרך להגיע לשם היא על ידי סקרנות, מחקר והתמקצעות בתכנים שקשורים, גם אם בעקיפין לתחום הספציפי של איש המקצוע. התאהבתי בתחום העיצוב וכיום אני נהנה מהכלים והיכולות שצברתי כקבלן שיפוצים והם בהחלט הופכים את העבודה לאפקטיבית ומדויקת יותר. החיבור עם היזמים והקבלנים בפרויקטים זורם, אפקטיבי וטבעי ויש לי את היכולת לנתח ולהבין איך ניתן ליישם בפועל פרטים, במה זה כרוך, מה תהיינה העלויות וכיוב'".

אחרי 3 שנות לימוד פתח מיכאלי משרד לעיצוב פנים ואדריכלות שכיום מתמחה בבתי יוקרה, דירות גן ופנטהאוז, חנויות בוטיק, מלונות ברחבי העולם וייצור רהיטים ופרודוקטים - LUXURY custom made . לדבריו "לפעמים אני מוצא את עצמי טס במיוחד למפעל ייצור באירופה כדי לוודא שהפרוגרמה מתיישבת במדויק עם המוצר". הקורונה היא זו שהביאה לקפיצה מטאורית. מיכאלי מסביר "בסגר הראשון כשכולם נכנסו לבתים אני הגעתי למשרד מדי יום. לא יכולתי לשבת בבית ולא יכולתי לראות את המשרד שלי ריק. הגשתי בקשה מיוחדת והפכנו לעסק חיוני שפועל גם בסגרים. עשינו הפרדה מסודרת בין עובד לעובד והמשכנו בפעילות. אחרי חודש של סגר הגיע גל גדול של לקוחות, עם ביקושים לעיצוב, ומאז המשרד בתפוקה מלאה עד היום. זאת, גם בזכות שוק הנדל"ן שמשתולל. כולם קונים דירות ובתים ורוצים לעצב אותם. ממשרד המעסיק 4 עובדים גדלנו ל- 9 עובדים".

מיכאלי אינו עוצר בגבולות ישראל. בימים אלה ממש הוא עסוק בתכנון וביצוע פרויקטים בינלאומיים גדולים. אחד מהם הוא מלון דירות במרכז בברלין ומלון נוסף, בוטיקי וטרנדי בן 22 חדרים שנמצא בשלבי תכנון וממוקם בפריים לוקיישן במרכז ברלין שמעוצב בסגנון אורבני. "אנחנו מתכננים פרויקטים גם בברצלונה, אמסטרדם וגם ארה"ב על הכוונת. לצד הפריצה הבינלאומית והפרוייקטים הגדולים בארץ, אני תמיד משאיר פינה חמה לתכנון ועיצוב דירות של זוגות צעירים שקונים את הדירה הראשונה שלהם - זה הבייבי שלי במשרד. אני מחובר לחבר'ה הצעירים עם החלומות הגדולים בדרכם לדירה הראשונה. הפרויקטים הראשונים שעיצבתי במשרד היו של זוגות כאלו וזו סגירת מעגל בשבילי שמזכירה לי תמיד מאיפה הגעתי". בהתייחס לעבודתו, מסביר מיכאלי "אני מאפיין את הפרויקט, חוקר את העדפות הלקוח, וכמובן מגדיר מראש את התקציב. כל לקוח מקבל הדמייה תלת מימדית וטבלת תקציב מסודרת ומדויקת. תמיד טוב שתהיה כזו בתחילת הדרך, כדי שהלקוחות ידעו לקראת מה הם צועדים".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il