גלובל-אי | בלעדי

אחרי האקזיט: ניר דבי רכש בית על החוף בבית ינאי ב-26 מיליון שקל

אחד ממייסדי חברת הפינטק global-e רכש בית בבית ינאי, עם ירידה ישירה לחוף, תמורת 26 מיליון שקל • נספרסו מרחיבה את שיתוף הפעולה שלה עם חברת הטכנולוגיה האינטראקטיבית eko של יוני בלוך ל-40 מדינות נוספות • מנכ"לית תן ביס, נורית שקד , פורשת מהחברה אחרי כ-20 שנה • אירועים ומינויים

הווילה בבית ינאי. בעיגול: ניר דבי, ממייסדי גלובל אי / צילום: שלומי יוסף, רותם ברק
הווילה בבית ינאי. בעיגול: ניר דבי, ממייסדי גלובל אי / צילום: שלומי יוסף, רותם ברק

ניר דבי, ממייסדי חברת הפינטק  Global-e  המספקת פתרונות לתחום המסחר המקוון, רכש בית בקו ראשון לים בבית ינאי, עם ירידה ישירה לחוף, תמורת 26 מיליון שקל. הבית, המתפרס על פני כ-280 מ"ר בנוי, כולל שמונה חדרים ומשתרע על מגרש של 870 מ"ר. לבית ארבעה מקומות חנייה, ונוף פתוח לים מכל החדרים.

ב-2013 עזב דבי משרה בכירה בבנק הפועלים, כמנהל המרכז לניהול אסטרטגי, וחבר לשני שותפים כדי להקים את גלובל אי: אמיר שלכט, שעבד עמו בבנק ומשמש כמנכ"ל, ושחר תמרי, מנהל התפעול. כל השלושה היו אז בסביבות גיל 40, בעלי משפחה ומשרות נוחות.

לפני כחצי שנה החברה הונפקה בנאסד"ק לפי שווי של כ-3.6 מיליארד דולר, וכיום עומד שוויה כבר על כ-9.78 מיליארד דולר. החברה היא מהישראליות היחידות שהונפקו השנה בניו יורק, והניבו תשואה חיובית.

בראיון לפני כחצי שנה לגלובס סיפר שלכט כי השלושה חשבו על פתרון בתחום התשלומים באינטרנט במסחר המקוון, ו"יום אחד ניר הגיע עצבני לארוחת צהריים, כי 'חטף' תשלום של 60 דולר שלא ציפה לו כשהזמין נעליים באינטרנט. הבנו שיש פה בעיה אמיתית. דיברנו עם מותגים וחנויות באינטרנט, וכולם אמרו 'ברור שיש בעיה, אבל אין מה לעשות עם זה'. כולם גם אמרו שאם נמצא פתרון - מה שנראה אז דמיוני - הם רוצים להיות הפיילוט. הבנו שעלינו על הרעיון הנכון".

בספטמבר פורסם בגלובס כי כל אחד משלושת המייסדים של החברה מכר כ-8% מההחזקה שלו. דבי קיבל 35.3 מיליון דולר, ושווי ההחזקה שלו עמד בספטמבר על כ-410 מיליון דולר.

דפנה ברמלי גולן

אזור התעשייה

יוני בלוך משדרג את הקפה

אחרי פיילוט מוצלח שנערך בחמש מדינות, נספרסו מרחיבה את שיתוף הפעולה שלה עם חברת הטכנולוגיה האינטראקטיבית eko של יוני בלוך ל-40 מדינות נוספות, ביניהן ארה"ב, קנדה, אוסטרליה ספרד והולנד. היקף העסקה מוערך במאות אלפי דולרים בשנה.

אקו מפתחת פלטפורמת אי-קומרס המתמקדת בחוויות מדיה מונחות בחירה, על מנת לייצר חוויית קניות דיגיטלית המדמה את החוויה בעולם האמיתי. היא משלבת בתוכה, בין היתר, סרטוני וידאו אינטראקטיביים המעודדים אנשים לבצע בחירות אישיות, על מנת שחברות יוכלו לתת ללקוחותיהן המלצות מותאמות אישית בשאיפה להגדיל את המכירות. תוצאות שיתוף הפעולה עם נספרסו הראו עלייה של כ-19% באנגייג'מנט, עלייה במשך הצפייה בתכנים ושיפור בשיעורי הנטישה.

יוני בלוך / צילום: אלון בנארי
 יוני בלוך / צילום: אלון בנארי

אקו הוקמה ב-2009 על ידי בלוך, ברק פלדמן וטל זובלסקי. עד כה גייסה החברה כ-60 מיליון דולר, והיא מעסיקה למעלה מ-100 עובדים במשרדי החברה בתל אביב ובניו יורק. בין המותגים שכבר השתמשו בטכנולוגיה שלה נמנים לגו, הרשי'ז, מאטל, יוניליוור וקוקה קולה.  

לפני כשלוש שנים השקיעה קמעונאית הענק וולמארט 250 מיליון דולר באקו, על מנת שזו תייצר עבורה תוכן אינטראקטיבי. החברה פיתחה את Cookshop, חוויית בישול ביתית אינטראקטיבית בהנחיית ג'יימי אוליבר וסופיה ורגרה, שמשכה אליה מיליוני צופים והולידה שיתופי פעולה עם יוניליוור וקוקה קולה.

שדולה חדשה להייטק הישראלי

לפני קצת יותר משנה, בנובמבר 2020, הודיע ח"כ עידן רול מיש עתיד על הקמת שדולת ההייטק בכנסת. אלא שאז הממשלה התחלפה, השדולה לא יצאה לפועל והתעשייה שמהווה קטר כלכלי משמעותי למשק נותרה במצב המתנה. כעת מושקת שדולת ההייטק מחדש, הפעם בראשות ח"כ רון כץ, גם הוא מיש עתיד, ויו"ר איגוד ההייטק בהתאחדות התעשיינים מריאן כהן.

מימין: מירב קינן מנהלת איגוד ההייטק בהתאחדות התעשיינים, מריאן כהן יו''ר איגוד ההייטק בהתאחדות התעשיינים,ד''ר רון תומר נשיא התאחדות התעשיינים וח''כ רון כץ יו''ר שדולת ההייטק בכנסת / צילום: התאחדות התעשיינים
 מימין: מירב קינן מנהלת איגוד ההייטק בהתאחדות התעשיינים, מריאן כהן יו''ר איגוד ההייטק בהתאחדות התעשיינים,ד''ר רון תומר נשיא התאחדות התעשיינים וח''כ רון כץ יו''ר שדולת ההייטק בכנסת / צילום: התאחדות התעשיינים

מטרת השדולה היא למצוא פתרון למגוון אתגרי התעשייה, ולקדם את נרמול הקשר בין איגוד ההייטק לרגולטורים. אירוע ההשקה נערך בבית התאחדות התעשיינים בתל אביב, בהשתתפות נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר; יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל; אבירם סושרד, מנכ"ל פיליפס ישראל; ירון שילת מנהל מדיניות ציבורית באמזון ישראל; שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה אורית פרקש-הכהן; סגן שר החוץ עידן רול ואחרים.

מצנח הזהב

אלרון ונצ'רס מצרפת ארבעה מומחי טכנולוגיה גלובליים לדירקטוריון המייעץ שלה, ובהם גיל גור-אריה, ראש קבוצת תחום הנתונים והאנליטיקה של ענקית הרכב פורד.

גיל גור-אריה / צילום: אלרון ונצ'רס
 גיל גור-אריה / צילום: אלרון ונצ'רס

אדריכל ארז בן אליעזר, 40, נבחר למתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון.

האדריכל ארז בן אליעזר / צילום: יח''צ
 האדריכל ארז בן אליעזר / צילום: יח''צ

אבישי אביבי מונה למנהל אבטחת המידע של חברת הסייבר SafeBreach.

גילי ברודנו מונתה לסמנכ"לית משאבי האנוש של BioCatch, המפתחת פתרונות בתחום הביומטריקה ההתנהגותית למניעת הונאות וגניבות זהות ברשת.

גילי ברודנו, CPO ב-BioCatch / צילום: אסנת רום
 גילי ברודנו, CPO ב-BioCatch / צילום: אסנת רום

רו"ח ישי ששון, 47, מונה למנהל קשרי משקיעים, אנליזה ומימון של קרן הריט קיסטון, המשקיעה בתשתיות.

מנכ"לית תן ביס, נורית שקד, פורשת מהחברה אחרי כ-20 שנה, מתוכן כחמש שנים בתפקיד זה.

נורית שקד / צילום: מלי ארואסטי
 נורית שקד / צילום: מלי ארואסטי

חדשות טובות

מאז פרוץ הקורונה העבירה הקרן לידידות 10 מיליון שקל לארגון לתת, לטובת סיוע לקשישים וניצולי שואה, הרחבת מערך הצלת המזון וסיוע למשפחות נזקקות שנפגעו מהמשבר הכלכלי. בזכות תרומת הקרן יקבלו עוד 20 אלף משפחות סיוע קבוע באמצעות הארגון, ובכך עומד המספר על 80 אלף משפחות. בנוסף, מספר ניצולי השואה שלהם הארגון מעניק סיוע גדל ב-30%, נרכשה משאית חדשה להובלת מזון והורחב מערך הצלת המזון, במטרה לסייע ליותר משפחות נזקקות.