הצופים זוכרים את הפרסומת של נועה קירל ו-yes, אבל לא כולם מחבבים אותה

הרעש התקשורתי סביב הקמפיין ההומוריסטי של yes אמנם שכך אבל הוא עדיין מושך תשומת לב, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • קמפיין חיסוני הילדים של משרד הבריאות הוא המושקע ביותר השבוע, אך מבחינת הצופים הוא נוחל הצלחה מוגבלת

נועה קירל ולונאי בקמפיין yes / צילום: אוהד רומנו, מתוך הקמפיין ל־yes+
נועה קירל ולונאי בקמפיין yes / צילום: אוהד רומנו, מתוך הקמפיין ל־yes+

כשברקע איום הווריאנט החדש אומיקרון, וההיענות הלא גבוהה לחיסוני הילדים, עלה משרד הבריאות באמצעות לפ"מ בקמפיין שנועד לעודד את שיעורי ההתחסנות באמצעות מתן הסברים להורים. הפורמט "בגובה העיניים", שבו רופא משוחח עם הורה, בלי התחכמות יתרה ובלי ניסיונות לעטוף את המסר, נבחר מתוך הבנה שבתקופה הזו הורים מחפשים תשובות ישירות.

הקמפיין הוא המושקע ביותר השבוע: על פני נתוני יפעת בקרת פרסום הושקעו בו כ-2 מיליון שקל. בעבר, גם קמפיינים אינפורמטיביים שנעשו למשרד הבריאות זכו לאהדה גבוהה ולזכירות. הפעם, הקמפיין נוחל הצלחה מוגבלת - ומתמקם במקום השישי בזכירות והאחרון באהדה.

קמפיין משרד הבריאות לחיסוני ילדים / צילום: צילום מסך
 קמפיין משרד הבריאות לחיסוני ילדים / צילום: צילום מסך

אמנם הרעש התקשורתי סביב הבחירה של נועה קירל להוביל עבור yes קמפיין המתייחס בהומור לפרידה שלה מיהונתן מרגי פחת משמעותית השבוע, אבל הזכירות הגבוהה לקמפיין נותרה בעינה - והיא מציבה אותה במקום הראשון בדירוג הפרסומות הזכורות.

עם זאת, נראה כי המהלך שנוי במחלוקת, והתחושה של חלק מהצופים כי נחצה קו אדום בין הומור לגיטימי לפגיעה בזולת פוגעת בתחושת האהדה הציבורית לקמפיין - שממוקם רק באמצע טבלת האהדה.

לדברי סמנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, אלי משולם, "הפרסומת הצליחה למשוך הרבה תשומת לב, וחדרה בהצלחה לתודעה הציבורית. היא זוכה לשיעורי הזכירות הגבוהים ביותר זה השבוע השני ברציפות, וזאת בפער משמעותי הן לעומת הממוצע החצי שנתי של מדד הפרסומות, והן לעומת שאר הפרסומות שנכנסו השבוע לדירוג. מנגד, בגזרת האהדה הפרסומת עדיין לא מצליחה להתברג בין הפרסומות המובילות, כאשר שיעורי האהדה הולכים ויורדים עם העלייה בגיל".

 
  

שלוש פרסומות מתחום הביטוח משתלבות השבוע בדירוג - של ליברה, ביטוח ישיר והפניקס. בשיעורי הזכירות אין הבדלים דרמטיים ביניהן, אולם באהדה מנצחת ביטוח ישיר בפער גדול את המתחרות. זאת לאחר שעלתה לפני שבועיים עם קו פרסומי חדש, בכיכובו של השחקן ליאור רז.

גם הקו הפרסומי החדש לבנק לאומי, שבו מדבר השחקן גל תורן על היתרון שהבנק מתיימר להביא ללקוחותיו, ומפציר בהם לבדוק אותו - מוכיח את עצמו. במבחן הזכורות הוא ממוקם במקום שני, ובדירוג האהובות הוא במקום השלישי.

בינתיים נשאר

גם השבוע פרטנר מחזירה לגל נוסף את הקמפיין בכיכובו של סטטיק.

10 מיליון פחות

ירידה מסוימת בהוצאה לפרסום: מ-45 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-35 מיליון שקל השבוע.