בקשת קבוצת סבן להגשת תגובה נוספת במסגרת עסקת פרטנר נדחתה

מחר יתקיים דיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה של סבן לערוך מכרז על מניות האצ'יסון בפרטנר ולעכב את מכירתן לקבוצת רודב-גבאי

חיים סבן / צילום: אמיר מאירי
חיים סבן / צילום: אמיר מאירי

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את בקשת קבוצת סבן להגיש תגובה כנגד תגובתו של כונס הנכסים של מניות האצ'יסון בפרטנר, עו"ד אהוד סול, לקראת הדיון מחר (ב') בבית המשפט. קבוצת סבן פנתה ביום שישי האחרון לבית המשפט בבקשה להגיב על דבריו של סול, שטען כי קבוצת סבן ידעה על ההליך שהוא מנהל למציאת משקיע ואף צירפה תצהיר של מנהל עסקיו של סבן אדם צ'זנוף.

כאמור, הבקשה נדחתה וכעת הצדדים ממתינים לדיון מחר שבו עתידה לידון בקשתה של קבוצת סבן לעצור את העסקה שנחתמה עם קבוצת רודב-גבאי ולערוך מכרז על המניות.

קבוצת סבן טוענת כי תגובת הכונס עמוסה בפרטים עובדתיים שלא נתמכו בתצהיר. מבין כולם, הבולט הוא הטענה העובדתית שסבן ומנהליה ידעו והסכימו לכך שהמניות המשועבדות תימכרנה ללא הליך סדור. לטענת הקבוצה, לדברים אלה אין שחר.

עוד נטען על ידי קבוצת סבן כי המדובר היה בהסכמה אך ורק לפרק זמן מוגבל של תשעה חודשים ואך ורק לעסקת החלפת חוב במניות עם האצ'יסון. הוסכם שם במפורש שלאחר תקופה זו מחויב הכונס להליך אובייקטיבי, סביר ושקוף על מנת להשיא את תמורות המכירה. ביחס לאמירה של הכונס שמשרד מיתר מייצג חלק מהמתעניינים במניות ולכן זו ההוכחה המעידה על כך שקבוצת סבן, שאף היא מיוצגת על ידו, ידעה על המגעים שנוהלו ולא התנגדה להם, טוענת סבן כי משרד מיתר איננו מעביר פרטי מידע מתיקים של לקוח אחד לידיעתו של לקוח אחר, ואין הוא מעדכן את לקוחותיו במתרחש בתיקים של לקוחות אחרים.

הטענה המרכזית של הכונס שאותה מנסה קבוצת סבן לתקוף בתקווה לעריכת מכרז על המניות, וזאת מסיבות לא לגמרי ברורות, היא שההחלטה על זהות הקונה והמחיר נתונה להחלטתו ולכן גם ויתר על הריבית שהחוב נושא - מעבר ל-300 מיליון דולר שהוא אמור לקבל מקבוצת רודב-גבאי. הסיבה לכך היא שהקבוצה הפקידה ערבות מלאה על כל הסכום, ויתרה על תהליך בדיקת נאותות, והסיכוי לקבל אישור רגולטורי לעסקה הוא גבוה מאוד.