המנכ"ל שפיטר 900 עובדים בזום יוצא לחופשה ללא תאריך חזרה

הדירקטוריון מעסיק חברה חיצונית להערכת התרבות הארגונית וההנהגה בחברה Better.com • מנהל הכספים יהיה אחראי על החלטות החברה מעתה ועד להודעה חדשה

מנכ''ל חברת המשכנתאות Better.com, וישאל גארג / צילום: צילום מסך
מנכ''ל חברת המשכנתאות Better.com, וישאל גארג / צילום: צילום מסך

וישאל גארג, מנכ"ל חברת הלוואות המשכנתאות Better.com, יוצא לחופשה באופן מיידי, כך הודיעה החברה, שבוע לאחר שסרטון של שיחת זום בה הודיע למאות עובדים על פיטוריהם הופץ ברשת ונצפה על ידי מיליוני אנשים.

מנהל הכספים קווין ריאן ינהל את ההחלטות היומיומיות בחברה, על פי הודעת דואר אלקטרוני שנשלחה לעובדים ביום שישי בבוקר ונצפתה בידי הוול סטריט ג'ורנל. ההודעה הייתה חתומה על ידי הדירקטוריון של Better.com ומנהלת בחברה, פאולה טופין.

בהודעה הוגדרו אירועי השבוע שעבר כ"מצערים ביותר" ונכתב בה שהדירקטוריון שכר חברה חיצונית להערכת התרבות הניהולית. "ההמלצות של ההערכה הזו יילקחו בחשבון לבניית תרבות חיובית ובת קיימא לטווח הארוך ב־Better", נכתב בהודעת הדואר האלקטרוני.

בחברה לא הגיבו לבקשות תגובה. גארג הפנה שאלות לדוברת שלא הגיבה באופן מיידי. בהודעת דואר אלקטרוני אוטומטית על יציאה לחופשה של המנכ"ל נכתב שהחל מיום שישי הוא יהיה בחופשה.

בשבוע שעבר, גארג ערך שיחת זום עם העובדים ותיאר את ההחלטה הקשה שנאלץ לעשות בגלל שינויים בשוק. "זו הפעם השנייה בקריירה שלי שאני עושה זאת ואני לא רוצה, לא רוצה לעשות זאת. בפעם הראשונה שעשיתי זאת בכיתי", אמר. "הפעם אני מקווה להיות חזק יותר". אחר כך המשיך ואמר להם שהם היו "חלק מהקבוצה חסרת המזל שמפוטרת. התעסוקה שלכם כאן מופסקת באופן מיידי".

ביום רביעי התנצל גארג במכתב שהוצג באתר של Better.com על הדרך בה פיטר את האנשים. "אני עומד מאחורי ההחלטה לבצע את הפיטורים, אבל בדרך בה תקשרתי אותה שגיתי בביצועה", אמר. "בדרך בה נהגתי, הבכתי אתכם".

החברה, שמשרדיה נמצאים בניו יורק ונוסדה ב־2016, מגובה על ידי SoftBank Group. היא מציעה משכנתאות, ביטוח ושירותים אחרים לרוכשי בתים. Better.com הכריזה במאי שהיא הולכת להיות מונפקת בבורסה דרך מיזוג עם חברה למטרת רכישה מיוחדת, מה שמכונה SPAC.

פיטר רודג'איר השתתף בהכנת הכתבה.