ועדת השרים לענייני שב"כ החליטה להסיר את אבטחת משפחת נתניהו

בהודעת הוועדה נאמר כי ההחלטה התקבלה בהתאם לחוות הדעת של כלל גורמי הביטחון שהוצגו בדיון • נתניהו ימשיך להיות מאובטח מתוקף היותו ראש ממשלה לשעבר וראש האופוזיציה • השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב: "כאשר השב"כ, משטרת ישראל והמוסד אומרים שאין איום על משפחת נתניהו, ההחלטה היא קלה"

ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת השרים לענייני שב"כ בראשות השר לשירותי דת, מתן כהנא, החליטה היום (א') שלא לשנות את החלטתה הקודמת מחודש יוני ולהסיר את האבטחה מבני משפחת ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. בהודעת הוועדה נאמר כי ההחלטה התקבלה בהתאם לחוות הדעת של כלל גורמי הביטחון שהוצגו בדיון. משמע, חוות הדעת של שירות הביטחון הכללי והמשטרה היא כי אין איום ממשי על בני המשפחה, כפי שטען נתניהו עצמו.

נתניהו ימשיך להיות מאובטח מתוקף היותו ראש ממשלה לשעבר וראש האופוזיציה.

נזכיר לאחר סיום תפקידו של בנימין נתניהו כראש ממשלה, החליטה הוועדה כי רעייתו שרה ושני ילדיהם, יאיר ואבנר, ימשיכו לזכות באבטחה ממלכתית של אנשי שב"כ, הכוללת רכב שרד, למשך שישה חודשים. בימים האחרונים הוביל נתניהו קמפיין למען הארכת תקופת האבטחה למשפחתו, בטענה כי הם עדיין מאוימים. בין השאר הציג ציוצים של גופים במו קריימיניסטר וגם של אנשים פרטיים ואף הגיש תלונה במשטרה בשל כך.

לפי הודעת הליכוד, נתניהו הגיש באופן אישי תלונה במשטרה נגד ארגון "חוזה חדש" ששולט בפעילות של "קריים מינסטר" ונגד ישי הדס, לאחר שפרסמו פוסט שיש בו לטענתו קריאה ברורה לפגוע ברעייתו שרה ובבניו יאיר ואבנר. כן נאמר בהודעה כי בנוסף ביקש נתניהו לטפל בכל התלונות על הסתה לרצח שהוגשו על ידו ליועמ"ש מנדלבליט במשך שנים, שרובן ככולן לא טופלו."

זמן קצר לאחר החלטת ועדת השרים, יאיר נתניהו צייץ בטוויטר כי ראש השב"כ הוא בוגר התוכנית של קרן וקסנר. 

גורם בטחוני אומר לגלובס כי בחודשים האחרונים נבדקו לעומק התבטאויות נגד נתניהו ומשפחתו ברשתות החברתיות והם לא הצדיקו אבטחה. הוא הוסיף כי גם לחשש מפגיעה בני המשפחה על ידי גורמים עוינים, לא נמצאו סימוכין של ממש.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, התייחס בטוויטר להצבעתו בוועדת השרים בעד הפסקת האבטחה על משפחת נתניהו: "כאשר השב"כ, משטרת ישראל והמוסד אומרים שאין איום על משפחת נתניהו, ההחלטה היא קלה. ‏אני סומך על השב"כ ועל משטרת ישראל שאם יהיה איום כזה, הוא יחשף ויטופל".

בסביבת נתניהו טוענים כי מדובר ב"החלטה פוליטית, שערורייתית וחסרת אחריות שנתפרה מראש, ומתירה את דמה את רעיית ראש ממשלת ישראל לשעבר נתניהו ובניו. כל מי שעיניו בראשו רואה את עוצמת ההסתה והאיומים ברשתות החברתיות נגד רעיית ראש הממשלה לשעבר שרה נתניהו ובניו יאיר ואבנר. איומים מפורשים כאלה לרצוח את בני משפחת נתניהו פורסמו רק אתמול ברשתות החברתיות. אפילו לא על קמצוץ מהאיומים האלה הוועדה הפוליטית הזאת ארגנה לעידית סילמן, מתן כהנא, איילת שקד גדעון סער ואפילו תמר זנדברג ומירב מיכאלי צבא של מאבטחים, אבל את משפחת נתניהו הם זורקים מתחת לגלגלים. השנאה לנתניהו מעבירה אנשים על דעתם עד כדי כך שהם מוכנים לסכן את חייהם של רעייתו ובניו".