השקעות הטכנולוגיה משתלמות לחברת המדיה המסורתית של עמי גניגר

תיא השקעות תרשום רווח של 5.3 מיליון דולר מהשקעתה בחברת ההפצה ופרסום  אפליקציות המשחקים מוני • לכך קדם רווח מהמיזוג ל-SPAC של ארבה רובוטיקס

עמי גניגר / צילום: יוסי כהן
עמי גניגר / צילום: יוסי כהן

חברת תיא השקעות  שבשליטת עמי גניגר צפויה להכיר ברבעון הרביעי של השנה ברווח לפני מס בסכום של כ-5.3 מיליון דולר, בזכות עליית שווי ההשקעה שלה בחברת מוני (Moonee Publishing), ונוסף על כך תוכל לממש אופציה למכירת החזקותיה בחברה תמורת עד 11.4 מיליון דולר.

תיא השקעות עוסקת בעיקר בהפקת שידורי טלוויזיה ומתן שירותים בתחום המדיה, ובמקביל יש לה זרוע לפעילות השקעות בחברות טכנולוגיה, תיא יזמות. מוני, אחת מחברות הפורטפוליו של האחרונה, הוקמה ב-2019 ועוסקת בהפצה ופרסום של אפליקציות משחקים. תיא יזמות השקיעה במוני 5.7 מיליון שקל עד כה, מהם 3.2 מיליון שקל בהלוואה המירה למניות שבוצעה בחודש אוגוסט האחרון.

לפי הדיווח הנוכחי של תיא לבורסה, החודש התקשרה מוני בהסכם השקעה עם משקיע חיצוני, ועם השלמת ההשקעה, ההלוואה שנתנה לה תיא תומר למניות בכורה במוני. למשקיע ישנה אופציה לרכוש החזקות נוספות במוני בשיעור שיקנה לו שליטה בחברה, לפי שווי חברה המבוסס על מכפיל הכנסות, כאשר האופציה ניתנת למימוש עד מרץ 2023. ככל שהאופציה תמומש, תיא תמכור למשקיע את ההחזקות שלה תמורת 7.6-11.4 מיליון דולר, כלומר ברווח ניכר לעומת ההשקעה המקורית שלה בחברה.

מחזיקה מניות ארבה ששוויין הנוכחי כ-9.4 מיליון דולר

ברבעון השלישי של השנה, תיא הכירה ברווח לפני מס בסך 10.4 מיליון שקל בשל השלמת המיזוג של חברת האוטוטק ארבה רובוטיקס, חברת פורטפוליו נוספת שלה, לחברת SPAC בוול סטריט לפי שווי של 525 מיליון דולר. זו נסחרת כעת בשווי של 668 מיליון דולר.

תיא ונצ'רס מחזיקה ב-877 אלף מניות של ארבה שהשווי הנוכחי שלהן מגיע לכ-9.4 מיליון דולר, וזאת לאחר שהשתתפה ב-PIPE (הנפקה פרטית לצד המיזוג ל-SPAC) ורכשה מניות נוספות ב-2 מיליון דולר, לפי מחיר של 10 דולר למניית ארבה. המניות של ארבה בהן מחזיקה תיא חסומות למסחר עד חודש אפריל 2022. ההשקעה מוצגת בדוחות תיא בסך 22 מיליון שקל. קובי מרנקו, מייסד ומנכ"ל ארבה רובוטיקס, מחזיק במניות תיא ונצ'רס, והיה אחד ממייסדיה ואף ניהל אותה בעבר.

בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2021 מציגה תיא השקעות הכנסות של 84.2 מיליון שקל, צמיחה של 13.6% לעומת התקופה המקבילה ב-2020. כ-70% מההכנסות מגיעות מעבודות ושירותים וכ-30% הן הכנסות מימון (מהשקעותיה השונות). בתקופה שבין ינואר לספטמבר 2021 החברה עברה לרווח נקי המיוחס לבעלי המניות בגובה 14.1 מיליון שקל, עיקרו מההשקעה בארבה רובוטיקס, לעומת הפסד נקי של 3.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

חברות האולפנים מקדמות עסקאות נדל"ן

תיא, הנסחרת בשווי של 156 מיליון שקל, עוסקת כאמור בניהול ותפעול עסקים בתחום המדיה והתקשורת. הללו כוללים בעיקר את האולפנים המאוחדים, אולפני הרצליה ואת חברת תיא יזמות. בד בבד החברה פועלת להקמת קריית תקשורת על מקרקעין שרכשה בכפר-סבא, אשר תכלול בעיקר אולפנים ומשרדים, חלקם לשימוש עצמי וחלקם להשכרה.

האולפנים המאוחדים עוסקת בהפקת סדרות ותוכניות טלוויזיה, ומתן שירותי אולפן ושידור
לטלוויזיה וניו מדיה. אולפני הרצליה מקדמת עם שותפיה לעסקת קומבינציה - אפריקה מגורים, תדהר ועמוס לוזון - תוכנית בנייה למגורים על הקרקע שעליה פועלים כיום האולפנים. תיא יזמות משקיעה בחברות הזנק בעיקר בתחום המדיה והתקשורת וגם בתחומים אחרים.