כמה הייתם משלמים על חרב סמוראית באיביי?

רשימת המוצרים היקרים שנרכשו השנה באיביי על ידי ישראלים כוללת טבעת אירוסין משובצת אבני רובי שנרכשה ב-31.8 אלף דולר, חרב סמוראית יפנית ב-26 אלף דולר, פסל נשר של בארי שטיין ב-20 אלף דולר וגם שעון רולקס שנרכש ב-20 אלף דולר • אירועים ומינויים

חרב סמוראית יפנית שנרכשה באיביי ע''י ישראלי ב-26 אלף דולר / צילום: מתוך אתר eBay
חרב סמוראית יפנית שנרכשה באיביי ע''י ישראלי ב-26 אלף דולר / צילום: מתוך אתר eBay

הדוחות של חברות האופנה, רשתות המזון ורשתות הפארם מאששים את העובדה שהרגלי הקנייה המקוונים קפצו כמה שנים קדימה בזכות הקורונה. אבל הקפיצה התרחשה לא רק בתחום המזון או הביגוד וההנעלה. רשימת המוצרים היקרים שנרכשו השנה באיביי על ידי ישראלים כוללת טבעת אירוסין משובצת אבני רובי שנרכשה ב-31.8 אלף דולר, חרב סמוראית יפנית ב-26 אלף דולר, פסל נשר של בארי שטיין ב-20 אלף דולר וגם שעון רולקס שנרכש ב-20 אלף דולר.

לפי איביי, אחת הקטגוריות הצומחות ביותר ב-2021 לעומת השנה הקודמת היא קלפי אספנות, דוגמת פוקימון, קלפי ספורטאים וכיוצא באלה. הקטגוריה רשמה זינוק של 690% בביקושים, מה שהוביל לזינוק של 867% בשווי הרכישות. קטגוריה צומחת נוספת היא נורות - צמיחה של 337% בביקוש, ו-364% בשווי הרכישות. המדינות שמהן הזמינו הישראלים הכי הרבה הן ארה"ב, סין, בריטניה, גרמניה ויפן.

הישראלים לא רק קונים באונליין, אלא גם מוכרים. באיביי פועלים עשרות אלפי מוכרים מישראל, ורוב הלקוחות הזרים שלהם מגיעים מארה"ב, בריטניה, קנדה, גרמניה ואוסטרליה. גם כאן נרשמו מכירות בסכומים מרשימים: עמדת עבודה למעבדה נמכרה תמורת 43 אלף דולר, מדפסת משוכללת ב-41 אלף דולר, מצלמת וינטג' ייחודית ב-40 אלף דולר וטבעת אירוסין ב-31.5 אלף דולר.

אלון פסטר, ראש חטיבת פיתוח עסקי בשווקים מתפתחים של eBay, מעריך כי "שנת 2022 תמשיך את המגמה, והקטגוריות השונות רק יתרחבו ויתעצמו".

מיכל רז-חיימוביץ'

אזור התעשייה

הישראלית שאמזון בחרה בהודו

איך מונעים תאונות דרכים בכבישים הסואנים של הודו? בחברת אמזון בחרו לצייד את צי רכבי השליחויות שלהם במערכות בטיחות של א.ד.י מערכות הישראלית. בימים אלה הסתיים השלב הראשון של הפרויקט, לאחר פיילוט שנמשך חצי שנה, והותקנו 200 מערכות ברכבי המשלוחים. היקף העסקה מוערך ב-2.5 מיליון שקל.

מערכת DMS של א.ד.י מערכות (סרווז'ין) מזהה בזמן אמת תווי פנים של נהג בפעולות שעלולות לגרום לתאונות דרכים, כגון עייפות (עצימת עיניים), הסחת דעת (הנהג לא מסתכל על הכביש), עישון, שימוש בטלפון הנייד, פיהוקים ועוד. המערכת מייצרת התרעה קולית לנהג, ובמקביל מיידעת את מנהל צי הרכב. בכל מערכת ניתן לצרוב בזיכרון עד 20 תווי פנים של נהגים, ועם כניסת הנהג לרכב תווי הפנים שלו מזוהים והמידע מועבר למרכז ניהול ציי הרכב של החברה. בנוסף, המערכת יודעת לציין בפני קצין הרכב אם הנהג אינו מזוהה - פונקציה המסייעת במניעת גניבת רכבים.

מערכת בטיחות של א.ד.י מערכות / צילום: יח''צ
 מערכת בטיחות של א.ד.י מערכות / צילום: יח''צ

לדברי אבי זינו, מייסד, בעלים משותף ומנכ"ל החברה, "הפרויקט עם אמזון הוא סנונית ראשונה, ובימים אלו אנו נמצאים במשא ומתן עם עוד כחמש חברות בהודו למכירת מערכות".

מצנח הזהב

טל וילק-גלזר מונתה למנכ"לית חברת האגרו-טק הישראלית זעפרן טק.

לינור שוסט מגן מונתה למנהלת משאבי האנוש בקרן YL Ventures.

הילה רייך מונתה למנהלת הפעילות של RapidAPI בישראל. קודם לכן שימשה במגוון תפקידים אסטרטגיים ב-Waze ו-Google.

הילה רייך / צילום: ויקטור לוי
 הילה רייך / צילום: ויקטור לוי

ד"ר ניל אוסאליבן מונה ליו"ר הוועדה המדעית של דירקטוריון חברת NRS poultry. החברה הוקמה על ידי חברת החדשנות האמריקאית-ישראלית IMPACT NRS ומכון וולקני, במטרה לספק מענה לבעיות אקוטיות בתעשיית העופות, בתחום הבריאות ורווחת בעלי החיים.

ד''ר ניל אוסאליבן / צילום: NRS poultry
 ד''ר ניל אוסאליבן / צילום: NRS poultry

תומר צוקר מונה לסמנכ"ל שיווק בחברת האוטומציה קראיון.

נטע בנארי, יעל שחם ובן וייס מצטרפים לדירקטוריון גלאסבוקס, הפועלת בתחום ניתוח חוויות משתמשים בנכסים דיגיטליים עבור ארגונים.

עמרי פליטי מונה למנכ"ל מלון Port Tower מרשת ישרוטל, שייפתח בתל אביב ב-2022.

דדי הייט מונה למנהל אגף דיגיטל פיננסי בחטיבת הפינטק והדיגיטל של מטריקס.

חדשות טובות

עובדי חברת אדמה ומשפחותיהם קטפו כ-2 טון ירקות במסגרת יום התנדבות בארגון לקט ישראל. הירקות חולקו לכאלף משפחות נזקקות בעיר לוד. זאת בנוסף למארזי פירות וירקות טריים שהחברה שלחה לנזקקים.