שיאומי (Xiaomi) | בדיקת גלובס

Xiaomi 11T Pro: מכשיר עם מפרט נהדר, וביצועים קצת פחות טובים

השיאומי החדש הוא מכשיר עם מפרט מצוין, הוא גם נראה טוב - אבל אין הפתעות חדשות • הבשורה, כמו תמיד, היא במחיר • מדור חדש 

Xiaomi 11T Pro / צילום: Shutterstock
Xiaomi 11T Pro / צילום: Shutterstock

שיאומי רצתה למתג מחדש את המכשיר החדש, אולי להתנער מתפיסה ישנה. מכשירי ה-11T הם הראשונים שמיתוג ה-Mi לא קיים בהם. ועם הוויתור על המיתוג הזה, לקחנו את ה-11T Pro החדש של שיאומי לבדיקה, ובמשפט: מכשיר עם מפרט נהדר, הביצועים בפועל קצת פחות.

מכשיר הפרו מתהדר במסך בגודל 6.67 אינץ' מסוג AMOLED Flat DotDisplay ברזולוציית FHD+. אין פה בשורה משמעותית מבחינת הרזולוציה, זה נראה נכון ועושה את העבודה כמו שצריך. במכשיר יש קצב ריענון אדפטיבי של 120 הרץ, כך שהמכשיר מתאים את קצב הרעון של המסך בהתאם לתוכן המוצע עליו. זה תמיד כיף לראות מכשירים שפועלים מהר ומרגישים נכון. בנוסף, המכשיר מקבל חיפוי זכוכית מסוג גורילה גלאס ויקטוס, שזו הגנה נהדרת וטובה.

המסך תומך בתקן הצפייה +HDR10, לצד תמיכה ב-Dolby Vision, כך שאיכות הצפייה עולה כאן. מבחינת הבהירות, יש בהירות מקסימלית של עד 1,000 ניטים וזה במצבי קיצון כמובן. אבל בשימוש הרגיל הוא פחות וזה מורגש. בשמש חזקה מאוד היו פתרונות טובים יותר בשוק, אבל לי זה היה מספק.

המעבד של המכשיר הוא Snapdragon 888 של חברת Qualcomm, כשיש שתי אופציות בין הדגמים: זיכרון הרצה של 8/12GB RAM וזיכרון אחסון של 128/256GB. צריך לומר שהביצועים היו במקום ובשימוש רגיל לא היו בעיות בכלל. עם זאת, כשמעמיסים במיוחד על המכשיר או כשחם (נגיד באוטו שלאו דווקא מזג האוויר משפיע) - המכשיר יכול להתחמם מדי ואז זה בעיה.

הבשורה, כמו תמיד, היא במחיר

אני חייב להודות שהמכשיר נראה טוב בעיניי - אם כי אין פה באמת בשורה חדשה. אין פה עיצוב שלא חשבו עליו לפני, אבל גוף המכשיר מאלומיניום, הקצוות מעוגלים והגב קמור. הגב שלו מחזיר אור והצבע שקיבלנו במכשיר היה סגול וכחול, וזה דווקא צבעים נהדרים בעיניי. כשהוצאתי את המכשיר ליד אנשים, הוא תפס את תומת הלב הראויה לו. המכשיר שוקל 204 גרם והעובי 8.8 מ"מ - שזה יחסית מסיבי. צריך לומר, המכשיר עצמו באמת גדול ואין ספק שלידיים קטנות יהיו בעיה להחזיק.

אם צריך לדבר על העיצוב של המכשיר - אני חייב להודות שהייתה נקודה שמאוד הזכירה לי אפל - וילון ההתראות. אחד הפיצ'רים הזכורים לי ביותר באייפון, שאם אתם מורידים את וילון ההתראות מצד ימין, אתם תקבלו מרכז שליטה עם כל הפרמטרים שאתם יכולים לשנות או להפעיל ואם תורידו את הוילון ההתראות מצד שמאל, תקבלו את כלל ההתראות שהתקבלו. במכשיר החדש של שיאומי השאילו את הרעיון, וזה נראה דומה במיוחד.

בצד המכשיר יש סורק טביעות אצבע. הוא עובד מהיר ואין תלונות לגבי הביצועים שלו. מה שכן, אני חושב שזה מיקום שעבר מהעולם - משמע, בעלי אייפון מורגלים בזיהוי פנים ובמכשירים אחרים סורק טביעות האצבע הוא במסך עצמו או באחורי המכשיר. הייתי צריך להיזכר ששם הציבו את סורק טביעות האצבע. למכשיר יש תקן IP53 רשמי, לכן הוא נגד נתזי מים שזה אחלה.

לפרו יש מערך צילום משולש, והוא עושה עבודה טובה אך לא מרשימה. העדשה הראשית בעלת חיישן ברזולוציית 108 מגה פיקסל ובעלת עדשה רחבה עם תמיכה בייצוב תמונה אלקטרוני. החיישן השני ברזולוציית 8 MP והוא עדשה אולטרה וויד לצילום ב-120 מעלות ותמיכה בזום אופטי X2, והשלישי מצלמת טלה-מאקרו עם חיישן של 5 מגה פיקסל. להערכתי אפשר היה לעשות יותר כדי שיצאו תמונות טובות. אלו שמחפשים מכשיר דגל, ואלו שרואים במכשיר הזה מכשיר שאמור להתחרות בגדולים באמת, יראה ששיאומי יכלו לעשות יותר.

אני חייב לציין שהתמונות לא היו טובות כמו שהן היו אמורות לצאת והיו מריחות מורגשות בתמונה. הצילום בלילה גם היה פחות מוצלח, פחות חד ואת כל אלה אפשר להאשים בהיעדר חיישן ייצוב אופטי שעוזר לייצב את התמונות האלו.

הסוללה עומדת על 5,000 מיליאמפר והיא מחזיקה יום עבודה בצורה מספקת. אם זה לא מספיק לכם, המכשיר תומך בטעינה מהירה של 120 וואט, כפול מכל מכשיר אחר. זה אומר שאפשר לטעון את המכשיר בצורה מלאה בפחות מחצי שעה. הקאץ' פה שהמטען לאו דווקא יהיה איתכם מחוץ לבית, השארתי אותו מספר פעמים ולא סחבתי אותו איתי בתיק - מהסיבה שהוא שוקל יותר מדי.

אם יש משהו שהפריע לי בשימוש הרציף של המכשיר - זה ביצוע שיחות והשימוש ברמקולים. ראשית, הסאונד שבקע לאוזן היה נמוך ולא מספיק גבוה, לא משנה כמה פעמים הגברתי. מצאתי את עצמי יותר מדי פעמים מעביר למצב רמקול - וגם אז להתאמץ שום כדי לשמוע. שנית, המכשיר לא זיהה יותר מדי פעמים כשקירבתי את המכשיר לאוזן, מה שגרם לזה שהייתי צריך לשים לב לזה. אם פספסתי את זה, ניתקתי שיחות או שיצאו גיבובי הודעות לחברים. זו לא פעם ראשונה שמכשיר שיאומי מתנהג בצורה הזו, וזה פשוט בלתי נסבל.

לבסוף, הבשורה אצל שיאומי כמו תמיד זה המחיר. המכשיר עולה 2,699 שקלים, ואין ספק שמקבלים פה תמורה טובה ביחס למחיר. אם המתחרות הגדולות, שלא בטוח צריכות להיבהל מהמכשיר הזה, יכולות להגיע למחירים כפולים, זה טוב שיש מכשיר בסדר גודל כזה של מחיר. בטח עבור מכשיר עם מפרט טוב, וגם אם הביצועים בשטח פחות טובים.

***גילוי מלא: המכשיר הגיע לסקירה מחברת המילטון, היבואנית הרשמית של מכשירי שיאומי בישראל