חברי כנסת | בלעדי

לינה במלונות והקלות במס: הוועדה לקביעת שכר הח"כים בהמלצות ראשונות

עפ"י החלטת הוועדה, ח"כ שמתגורר במרחק של למעלה מ-140 ק"מ מירושלים ונדרש להשתתף באחת מישיבות ועדות הכנסת ביום ראשון בבוקר, יהיה זכאי למימון הוצאות לינה בירושלים גם במוצ"ש • החלטה נוספת נוגעת לגילום המס ברכבים הממוגנים של יו"ר הכנסת מיקי לוי ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו

משכן הכנסת / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky
משכן הכנסת / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky

הוועדה הציבורית לקביעת שכר חברי הכנסת (ועדת אלבשן) תגיש מחר (ב') לאישור ועדת הכנסת את הצעת ההחלטה לממן לינה במלון במוצאי שבת לחברי הכנסת. כיום זכאים חברי הכנסת ללינה במלון בירושלים רק בימי מליאה (שני ושלישי) או לחברי כנסת המתגוררים מרחק של למעלה מ-100 ק"מ מהבירה. אולם לאחר שחברי הוועדה בראשות פרופ' יובל אלבשן דנו בפניות חברי הכנסת בנושא, התקבלה ההחלטה לממן לינה במוצאי השבת.

על-פי ההחלטה, חבר כנסת שמתגורר במרחק של למעלה מ-140 ק"מ מירושלים ונדרש להשתתף באחת מישיבות ועדות הכנסת ביום ראשון בבוקר, יהיה זכאי למימון הוצאות לינה בירושלים גם במוצאי שבת. חברי הוועדה התנו את המימון בהשתתפות חבר הכנסת בדיון באחת מוועדות הכנסת עד לשעה עשר בבוקר, ולא רק בנוכחותו במשכן.

החלטה שנייה שהתקבלה על-ידי ועדת אלבשן ותובא מחר לאישור ועדת הכנסת היא באשר לגילום המס ברכבים הממוגנים של יו"ר הכנסת מיקי לוי ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. כבר ב-2017 התקבלה כהוראת שעה ההחלטה שהכנסת תישא בהוצאות המס המוטל על יו"ר כנסת או יו"ר אופוזיציה בשל שדרוג הרכב לרכב ממוגן כנדרש מהם לפי דרישות האבטחה. כעת עם הקמת הוועדה ולאחר שהוראת השעה פקעה ביוני 2020, ממליצים חברי הוועדה לכנסת להפוך את הוראת השעה להוראת קבע.

ועדת אלבשן קיבלה את כתב המינוי לפני כשבועיים ב-6 בדצמבר, ומאז היא מתכנסת בתדירות של פעם כשבוע, ועל שולחנה עולות בקשות חברי הכנסת, והיא דנה בהם. שתי ההחלטות שיובאו לדיון והצבעה מחר יהיו הראשונות שיוצאות תחת ידיהם של חברי הוועדה, שיידרשו לעסוק בהמשך גם בשכר חברי הכנסת לשנת 2023.