אקסל רוכשת מרפק תקשורת את דטה טק תמורת 26.5 מיליון שקל במניות

אקסל סולושנס תרכוש את מלוא הבעלות בחברה מידיה של חברת רפק תקשורת ותשתיות, ובתמורה תקצה לה 17 מיליון מניות של עצמה • בכפוף לעמידת דטה טק באבני דרך (ובהם המשך התקשרותה עם סיסקו האמריקאית), תקצה אקסל עד 4 מיליון מניות נוספות

רונן שור, מנכ''ל אקסל סולושנס
רונן שור, מנכ''ל אקסל סולושנס

חברת אקסל סולושנס  ממשיכה להרחיב את פעילותה בתחום השיווק והמכירה של ציוד תקשורת למפעילות הטלקום. היום דיווחה החברה כי חתמה על מזכר עקרונות לא מחייב לרכישת 100% ממניות חברת דטה טק, מידיה של חברת רפק תקשורת ותשתיות.

בתמורה לרכישת הבעלות המלאה על דטה טק, תקצה אקסל לרפק  תקשורת 17 מיליון מניות של עצמה, בעלות שווי שוק נוכחי של 26.4 מיליון שקל. לדברי אקסל, מדובר על נתח של 12.47% ממניותיה לאחר השלמת ההקצאה.

בנוסף, בכפוף לעמידת דטה טק באבני דרך שעניינם המשך ההתקשרות של דטה טק עם חברת סיסקו האמריקאית, תקצה אקסל לרפק תקשורת במהלך 2024 ו-2025 עד 4 מיליון מניות נוספות בעלות שווי שוק נוכחי של 6.2 מיליון שקל, וכן עד 3.5 מיליון אופציות הניתנות להמרה למניות אקסל במחיר של 2.55 שקלים למניה (לעומת מחיר נוכחי של 1.55 שקלים למניה).

משווקת את מוצרי סיסקו

דטה טק עוסקת בהפצתם ואספקתם של ציוד תקשורת, שרתים, פתרונות ענן, תוכנות ייעודיות ומערכות וידאו וטלפוניה. במסגרת זו, משווקת דטה טק, בין היתר, את מוצריה של חברת סיסקו , וזאת מכוח הסכם הפצה מתחדש.

חברת דטה טק פתרונות מתקדמים, מתמחה בהפצת מוצרי תקשורת וטכנולוגיית מידע, מובילה באספקת שירותי תכנון, הקמה ואחזקה של פתרונות חדשניים בתחומי האינטרנט של דברים (IoT). דטה טק פועלת למעלה מ-15 שנה כחברת הפצה מובילה של ענקית התקשורת סיסקו סיסטמס ומספקת באמצעות מאות משווקים את מגוון הטכנולוגיות של היצרן לכלל מגזרי המשק.

משנת 2018 דטה טק מפיצה את מגוון הפתרונות של פוג'יטסו היפנית, הכוללים תחנות עבודה, מחשבים ניידים, שרתים ופתרונות אחסון. בנוסף דטה טק הינה מפיצה בלעדית של מוצרי התקשורת מבית לינקסיס (Linksys), המתמחה בפתרונות אלחוטיים לבית ולמשרד, באספקת פתרונות מובילים מעולמות הגנת הסייבר ואבטחת המידע.

עפ"י דוחותיה הכספיים של רפק, הסתכמו הכנסות דטה טק בשנת 2020 הסתכמו ב-84 מיליון שקל והרווח התפעולי שלה בנטרול תשלומים לבעלים הסתכם ב-5 מיליון שקל. העסקה כפופה להשלמת בדיקת נאותות הדדית ותנאים נוספים המקובלים בעסקאות מעין אלה.

"פעילות דטה טק תהווה מנוע צמיחה משמעותי"

במועד פרסום העסקה, אמר רונן שור מנכ"ל אקסל סולושנס, כי "אנחנו ממשיכים לממש את אסטרטגיית המיזוגים והרכישות של החברה והפעם בשונה מהרכישות הקודמות מדובר ברכישת 100% מהון המניות של דטה טק, חברה שהיקף הכנסותיה משמעותי ורווחיותה נאה. הרכישה תרחיב באופן משמעותי את פעילות הקבוצה בתחומי הסייבר, הטלקום וה-IoT (אינטרנט של דברים, ע"כ) יחד עם נכס בדמות הסכם הפצה עם ענקית התקשורת סיסקו סיסטמס, מגוון פתרונות של חברת פוג'יטסו ועוד".

שור הוסיף, כי "פעילותה של דטה טק סינרגטית מאוד לפעילותן של חברות הבנות האחרות בקבוצה ומוסיפה להן מנוע צמיחה משמעותי נוסף בדרך להגשמת יעדי הצמיחה של אקסל. העיסקה מהווה קפיצת מדרגה משמעותית עבור אקסל, ההופכת לגורם משמעותי בשוק מוצרי התקשורת וטכנולוגיות המידע".