מחזיקי אג"ח אי.די.בי דחו הצעת הרכישה של אלשטיין ואישרו את מכירת הטיבולי בלאס וגאס

אי.די.בי, הנמצאת בפירוק, מחזיקה קרוב ל-26% ממניות חברת IDBG שבבעלותה פרויקט המסחר והמשרדים, וצפוי לה תזרים של 22 מיליון דולר מהעסקה

אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר
אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר

מחזיקי איגרות החוב מסדרה ט' של חברת אי.די.בי פתוח החליטו פה אחד לאשר את מכירת פרויקט המסחר והמשרדים טיבולי, יחד עם הקרקעות הסמוכות אליו, תמורת 216 מיליון דולר. במקביל, דחו מחזיקי אג"ח ט' ברוב מכריע של 99.86% את הצעתו של בעל השליטה הקודם, אדוארדו אלשטיין, לרכוש את אי.די.בי בשלמותה מידי נאמן החברה, עו"ד אופיר נאור.

אי.די.בי, הנמצאת בפירוק, מחזיקה ב-25.82% ממניות חברת IDBG שבבעלותה פרויקט הנדל"ן טיבולי וקרקעות סמוכות אליו בעיר לאס וגאס, שבארה"ב. ביתרת (74.18%) מניות IDBG מחזיקה חברת נכסים ובניין, שבשליטת קבוצת דיסקונט השקעות (דסק"ש).

בשבוע שעבר דיווחה נכסים ובניין, כי IDBG התקשרה בהסכם למכירת נכסיה בלאס וגאס לקבוצת ההשקעות בנדל"ן 3D Investments, וזאת בתמורה כוללת של 216 מיליון דולר. 

בכפוף להשלמת העסקה, צפוי ל-IDBG תזרים מזומנים נטו של כ-87 מיליון דולר (לאחר פירעון הלוואות ועלויות מכירה אחרות), אשר יתחלק בין נכסים ובניין (65 מיליון דולר) ואי.די.בי (22 מיליון דולר). השלמת העסקה כפופה בין השאר לאישור ביהמ"ש המחוזי בת"א וזאת מאחר שאי.די.בי מוחזקת כאמור בידי נאמן.

מחזיקי אג"ח ט', שלהם חייבת אי.די.בי כ-900 מיליון שקל, מהווים כיום את עיקר נושי החברה, כך שהחלטתם לאשר פה אחד את העסקה צפויה להוביל לקבלת אישור ביהמ"ש לביצועה.

מימושים מוצלחים סייעו לפירעון האג"ח

אי.די.בי, שנשלטה בידי אדוארדו אלשטיין, קרסה בספטמבר 2020 לאחר שצברה חובות של כ-2 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח שלה. בזכות מימושי נכסים מוצלחים, פרעה החברה את מלוא החוב למחזיקי אג"ח ט"ו המובטחות בהיקף של כ-240 מיליון שקל וכן את מלוא החוב למחזיקי אג"ח י"ד המובטחות בהיקף של כ-920 מיליון שקל.

מוקדם יותר החודש הציע אלשטיין לרכוש מחדש את אי.די.בי עם שני נכסים אלו תמורת תשלום של 20 מיליון שקל במזומן, ועוד 50 מיליון שקל במזומן לאחר פקיעת האופציה למכירת מניות ישראייר לידי חברת בי.ג'י.איי שבשליטת רמי לוי. כמו כן הציע לנושי אי.די.בי תוספת של 50% מהאפסייד שייווצר בעתיד מההחזקות בישראייר וב-IDBG, אולם בתמורה דרש ויתור על כל התביעות כנגדו, כנגד החברות שבשליטתו ונושאי משרה אחרים לשעבר באי.די.בי. 

הצעתו של אלשטיין עלתה כנדרש לאישור מחזיקי אג"ח ט', אולם אלו דחו אותה כאמור ברוב מכריע וכמעט פה אחד. על פי התוצאה המובהקת, נראה כי מחזיקי האג"ח מאמינים ביכולת נאמן אי.די.בי להשיג עבורם תמורות גבוהות יותר ממכירת מלוא הנכסים.