רכישה נוספת לחילן: החברה הבת נס רוכשת את DXC ישראל ב-65 מיליון דולר

NESS מקבוצת חילן רוכשת את חברת DXC Technology ישראל (לשעבר EDS), שעוסקת באבטחת וטכנולוגיות מידע • לפני כחודשיים הודיעה על רכישת חשבשבת ב-210 מיליון שקל

אבי באום, יו''ר קבוצת חילן / צילום: יח''צ
אבי באום, יו''ר קבוצת חילן / צילום: יח''צ

ענקית שירותי המחשוב (IT) חילן  מודיעה על עסקת רכישה משמעותית נוספת: החברה הבת NESS רוכשת את חברת DXC Technology ישראל (לשעבר EDS) תמורת 65 מיליון דולר (כ-205 מיליון שקל). המוכרת היא חברת DXC Hague ההולנדית.

לפני כחודשיים חילן הודיעה על רכישת חשבשבת, המפתחת ומשווקת מוצרי תוכנה בתחום ה-ERP, תמורת 210 מיליון שקל. את נס עצמה רכשה חילן בשנת 2014 תמורת 145 מיליון שקל. לפני שנתיים רכשה את השליטה בארה"ב של חברת PayDay תמורת כ-20 מיליון דולר, ולפני כן רכשה את ITway תמורת 59 מיליון שקל.

DXC ישראל מונה כ-600 מומחים, המתמחים בפיתוח והטמעה של פתרונות ושירותים לעולמות מערכות המידע בכל תחומי העשייה במשק הישראלי, בין השאר במגזרי התעשייה, ממשלה, ביטחון ופיננסיים. עם השלמת העסקה, תמשיך החברה לפעול כזרוע פנימית בתוך פעילותה של נס. "הקבוצה הממוזגת תהיה מהמובילות בעולם שירותי טכנולוגיות המידע בישראל, עם כ-5,000 עובדים ועובדות שמשולבים במאות פרויקטים בכלל מגזרי המשק", נמסר בהודעת החברה.

השלמת העסקה צפויה בתום הרבעון הראשון של שנת 2022, בכפוף לתנאים המקובלים. נס תרכוש 100% מהון המניות של החברה המאוחדת תמורת סך של 65 מיליון דולר. היא תפקיד 10% מהסכום במועד החתימה ואת היתר עם השלמת העסקה.

צמיחה ברווחים ובהכנסות

חילן מספקת שירותי IT במספר מגזרים - שירותי שכר ומשאבי אנוש, פתרונות עסקיים, תשתיות מחשוב ושיווק מוצרי תוכנה. מניית החברה, שנסחרת בשעה זו בזינוק של כ-6% בבורסה בתל אביב, רשמה תשואה של כ-25% מאז שהחלה השנה. שווי החברה עומד על כ-4.2 מיליארד שקל.

הכנסותיה ברבעון השלישי מראות שיפור של כ-4.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, כאשר החברה מציינת שעיתוי חגי תשרי השפיע במעט על הגידול בהכנסות. בתשעת החודשים הראשונים הסתכמו ההכנסות של חילן ב-1.25 מיליארד שקל, עלייה של כ-5.5% לעומת השנה שעברה.

חילן רשמה גידול של כ-8% ברווח הנקי שלה ברבעון השלישי, שהסתכם ב-29.5 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח של חילן ב-100 מיליון שקל, צמיחה של 8.7% בהשוואה לתקופה המקבילה.

מחזור ההכנסות השנתי של החברה הנרכשת DXC עמד בשנת 2020 על 235.7 מיליון שקל, ירידה קלה לעומת הכנסות בהיקף של 241.8 מיליון שקל בשנת 2019. 

אבי באום, יו"ר קבוצת חילן, אמר שצטרפות DXC ישראל "תהווה תוספת כוח משמעותית לפעילותנו בארץ ותמצב את NESS כמובילת השוק בעולם הטרנספורמציה הדיגיטלית והטכנולוגית". שחר אפעל, מנכ"ל נס, הוסיף כי "הנהלת DXC ומאות מומחיה הם מהטובים בשוק מערכות המידע בישראל והצטרפותם תתרום רבות ללקוחות הוותיקים והחדשים של שתי החברות, בעיצומו של עידן האצה טכנולוגית וטרנספורמציה דיגיטלית חסרת התקדים ומרובת האתגרים, שאנו חווים בשנתיים האחרונות".

את נס טכנולוגיות ייצגו עוה"ד מיקי ברנע, יובל לזי ומאיר וינקלר ממשרד ברנע ג'פה לנדה. את DXC ייצגו עוה"ד שירה מרגלית ועמית אדלמן ממשרד הרצוג.