מקדונלד'ס מוכרת את דינמיק יילד הישראלית למאסטרקארד

מקדולנד'ס רכש את חברת הבינה המלאכותית לפני שנתיים בכ-300 מיליון דולר • לפי ההערכה, הסכום שבו נמכרה החברה גבוה יותר

ליעד אגמון ועמרי מנדלביץ / צילום: יח''צ
ליעד אגמון ועמרי מנדלביץ / צילום: יח''צ

שנתיים לאחר שרכשה את חברת הבינה המלאכותית דינמיק יילד הישראלית בתמורה ל- 300 מיליון דולר, מוכר תאגיד המזון מקדונלד'ס אותה לידיה של מאסטרקארד. לפי ההערכה, הסכום שבו נמכרה החברה גבוה יותר ומוערך במאות מיליוני דולרים רבים.

את החברה הישראלית הקימו ליעד אגמון ועומרי מנדלוביץ׳ לפני קרוב לעשור מתוך מטרה לסייע לחברות מדיה ומסחר אלקטרוני להעניק חווית גלישה אישית עבור צרכנים, המותאמת להעדפותיהם וטעמיהם. לאחר הרכישה, הטמיעה מקדונלדס את הטכנולוגיה במערכות ההזמנה במסעדות ובנתיבי ה-drive-thru שלה, לדבריה, הכפילה את מכירותיה כתוצאה מכך. לפי ההערכה, התוכנית המקורית כללה ספין אוף של החברה הישראלית לאחר המכירה. העסקה שנרקמה עם מאסטרקארד החלה בינואר, והסתיימה, כאמור, רק בימים אלה.

"דינמיק יילד, כחברה שנמצאת על ערוצי שיווק מקוונים ופיזיים, הופכת את התקשורת בין הלקוח למותגים לאישית יותר, בין השאר על ידי מתן המלצות, מבצעים מיוחדים ותוכן מותאם אישית", נמסר ממאסטרקארד. "אלה מבוססים על מגוון גורמים כגון היסטוריית הקניות, עמודי רשת נצפים, השעה ביממה, התעבורה בחנות ומוצרים פופולריים. המערכת של דינמיק יילד עושה שימוש בבינה מלאכותית וטכנולוגיות נוספות כדי לשרת מעל ל-400 מותגים בתחום הקמעונאות, השירותים הפיננסיים, התיירות והמזון".