חברת רני צים תמכור מחצית ממרכז תעסוקה ומסחר שהיא מקימה במזרח כפר סבא תמורת כ-165 מיליון שקל

הפרויקט משתרע על שטח של כ-53 דונם וממוקם ברחוב זאב בלפר, מעבר לבית העלמין מנוחה נכונה, בסמוך לכביש 6 • ערן לב, שותף בקרדן-גבע: "הפרויקט הוא דוגמא לפרויקט last mile מהדור החדש, המשלב שימושים של לוגיסטיקה עם קומת מסחר מניבה, חוות שרתים תת קרקעית והרחבה של משרדים"

הפרויקט של צים בכפר סבא / הדמיה: אורבך הלוי אדריכלים ומהנדסים
הפרויקט של צים בכפר סבא / הדמיה: אורבך הלוי אדריכלים ומהנדסים

חברת רני צים מרכזי קניות  וקרדן-גבע דיווחו היום (ד') כי חתמו על הסכם עקרונות מותנה, שבכפוף להשלמתו תרכוש קרדן-גבע מידי צים מחצית מהזכויות בפרויקט בהקמה של צים בכפר סבא, וזאת תמורת כ-165 מיליון שקל. הפרויקט משתרע על שטח של כ-53 דונם וממוקם ברחוב זאב בלפר, מעבר לבית העלמין מנוחה נכונה, בסמוך לכביש 6.

הפרוייקט כולל שלושה שלבי הקמה. השלב הראשון, שנמצא כבר בבנייה, כולל חניון תת קרקעי וכ-5,500 מ"ר של שטחי מסחר המושכרים במלואם לרשת הסופרמרקטים "אושר עד". השלב השני של הפרויקט כולל פיתוח והקמה של השטחים הסמוכים לפרויקט המרכזי ובהם כ-3,000 מ"ר לשיווק למסחר. בנייתם צפויה להסתיים במחצית שנת 2022. השלב השלישי הוא תוספת של כ-80,000 מ"ר ובהם שטחי מסחר, לוגיסטיקה וחוות שרתים.

רני צים / צילום: מאיר אדרי
 רני צים / צילום: מאיר אדרי

ע"פ ההסכם, הצדדים יקימו מנהלת לצורך ניהול משותף של הפרויקט (Joint Venture), כפי שיקבע במסגרת הסכם עסקה משותפת שיחתם בין הצדדים בד בבד עם החתימה על הסכם מפורט. לדברי חברת רני צים, הרי שהיא צפויה לרשום רווח של כ-31 מיליון שקל ותזרים חופשי בסך של כ-120 מיליון שקל לפני תשלומי מיסים (לאחר החזר סך של כ-45 מיליון שקל בגין חלק יחסי מההלוואה שנלקחה כנגד הפרויקט).

רני צים, יו"ר צים מרכזי קניות: "הפרויקט הינו רב שימושים, ובכוונתו לפעול כך שיכלול שטחי מסחר, לוגיסטיקה, משרדים וחוות שרתים, כאשר כל אחד מהשותפים מביא עימו את נסיונו ואת הידע בתחומי ההתמחות שלו". ערן לב, שותף בקרדן-גבע: "הפרויקט אליו אנו נכנסים הוא דוגמא לפרויקט last mile מהדור החדש, המשלב שימושים של לוגיסטיקה עם קומת מסחר מניבה, חוות שרתים תת קרקעית והרחבה של משרדים בעתיד. הביקושים לפרויקטי לוגיסטיקה זמינים בפריים לוקיישן נמצאים בשיאם".

ערן לב, בעלים-שותף בחברת גבע נדל''ן / צילום: אלעד מלכה
 ערן לב, בעלים-שותף בחברת גבע נדל''ן / צילום: אלעד מלכה

רני צים מרכזי קניות פועלת בתחום ההקמה והניהול של מרכזים מסחריים, רכישה, ייזום והשבחת קרקעות בישראל ומונה שבעה מרכזים מסחריים פעילים בערד, נתיבות, בית שאן, מעלות, נוף הגליל, אום אל-פחם וירכא. קרדן ישראל , הנשלטת ע"י גיל דויטש, רוני בירם ואבי שנור, הינה חברה ציבורית הנסחרת לפי שווי שוק של כ-430 מיליון שקל. קרדן ישראל מחזיקה ב-60% ממניות קרדן נדל"ן , שעוסקת ביזום נדל"ן למגורים ובחברת הביצוע אל-הר. גבע נדל"ן, המוחזקת על ידי ערן לב וגלעד רוזה, מתמחה בייזום פרויקטים בתחומי התעשייה, לוגיסטיקה, מסחר ומשרדים.