מתחדש: רני צים נכנס לפעילות של אנרגיה נקייה

החברה החדשה שיקים תתבסס על טכנולוגיה לצמצום פליטות מזהמות בתחנות כוח ומפעלים שפיתחה ברנמילר אנרג'י, שתחזיק כ-45% ממניות רני צים אנרגיה מקיימת

רני צים / צילום: מאיר אדרי
רני צים / צילום: מאיר אדרי

גם איש העסקים רני צים מזהה את הפוטנציאל בתחום האנרגיה, ובעיקר החלופית, ונכנס לתחום עם הקמת פעילות חדשה בתחום האנרגיה המתחדשת, בשם רני צים אנרגיה מקיימת.

לפי ההודעה שנשלחה לבורסה, "החברה החדשה תעסוק בהתייעלות אנרגטית, בהפחתת פליטות וזיהום אצל יצרני וצרכני אנרגיה".

לפעילות החדשה מצרף צים שחקן חיזוק משמעותי - יורם כהן, ששימש עד לאחרונה כמנכ"ל החברה הממשלתית "נגה" (ניהול המערכת) שאמונה על ניהול, תכנון ופיתוח מערכת החשמל בישראל. מדובר בגוף שהיה משויך לחברת החשמל, וכחלק מהרפורמה שם יצא מהחברה, ומשמש כיום כחברה ממשלתית עצמאית.

שותפה נוספת בפעילות של צים היא החברה הציבורית ברנמילר אנרג'י, אשר רני צים צים מחזיק כ-17.1% ממניותיה. לפי ההסכם, ברנמילר תחזיק 45% מהון המניות בצים אנרגיה מקיימת, ושיעור דומה יחזיק רני צים. יתרת המניות תתחלק באופן שווה בין יורם כהן ויואב קפלן, שמשמש כמשנה למנכ"ל רני צים מרכזי קניות. את החברה ינהל כהן.

מתכוונת להתחיל מיידית באיתור הזדמנויות

בהודעת החברה נמסר כי בכוונתה "להתחיל מיידית באיתור הזדמנויות להתייעלות אנרגטית, מתן פתרונות אגירה, הפחתת פליטות וזיהום משמעותיים בקרב יצרני וצרכני אנרגיה בישראל, ולאחר מכן בעולם".

החברה עתידה לבסס את פעילותה הראשונית על הטכנולוגיה שפיתחה חברת ברנמילר בתחום צמצום הפליטות עבור תחנות כוח ומפעלי תעשייה, ואשר קיבלה אישורי רגולציה באירופה. לצד זאת, היא תבחן גם שימוש בטכנולוגיות נוספות, בתחומים של התייעלות אנרגטית, הפחתת זיהום ואגירת אנרגיה.

רני צים מסר, כי "לאחר בחינת השוק, מצאנו כי נוצר כיום צורך הכרחי ודחוף אצל יצרני האנרגיה ומפעלים תעשייתיים ברחבי הארץ, לפעול להפחתת הפליטות וזיהום האוויר, בהתאם להחלטת הממשלה בנושא ולסביבה העסקית התומכת ומעודדת מגמה זו.

"אנו מקימים כיום פעילות שתיתן מענה לצורך זה, תוך התבססות על הטכנולוגיה המוכחת של חברת ברנמילר, לצד טכנולוגיות נוספות בתחומי האנרגיה הנקייה. בכוונתנו להתחיל את הפעילות בשוק הישראלי, שהוא לבדו בעל פוטנציאל עסקי משמעותי מאוד עבורנו, ובהמשך נבחן גם כניסה לשווקים הבינלאומיים".